hoe 'red' ik me hier uit?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Limanade

hoe 'red' ik me hier uit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-13 15:42

Oke.. hoe leg ik dit uit.. :+
Ik ben afgelopen weekend een weekendje weg geweest met een groep oude vrienden die ik een paar jaar niet meer had gezien.. het was gelijk weer als vanouds en dus supergezellig gehad

Echter.. met 1 van hun was het even te gezellig.. als je begrijpt wat ik bedoel..
We waren allemaal niet nuchter.. dat is geen excuus maar als ik nuchter was geweest was het nooit gebeurd..

Echt superveel spijt heb ik er niet van maar het voelt gewoon raar.. ook omdat hij 1 van de beste vrienden van mijn ex was.. (via mijn ex ben ik ook in deze vriendengroep terrecht gekomen.. )
Maar nu ben ik dus bang dat hij er meer in ziet dan ik..
We hadden met de groep afgesproken dat ik over een paar weken weer mee zou gaan naar een festival.. en dat ze wel een kaartje voor me zouden regelen..
Toen ik gister net thuis kwam van het weekendje weg/festival kreeg ik een appje van hem dat hij al een kaartje voor me heeft gekocht en dat ik die voor mijn verjaardag krijg van hem.. hij vroeg ook of ik dan bij hem bleef slapen en of we dan ook gezellig met z'n tweetjes ergens een hapje gaan eten..

Hoe in godsnaam maak ik hem vriendelijk en zonder te kwetsen duidelijk dat het voor mij een eenmalig iets was.. dat ik vrienden wil blijven.. en dat hij er verder niks achter moet zoeken..

Normaal bij iemand die ik niet goed ken kan ik heel hard en duidelijk zijn.. maar in deze situatie weet ik me echt geen houding te geven.. aangezien ik de groep (en hem dus) over een paar weken weer zie en geen ongemakkelijke situatie wil krijgen..

Hellup! -O-

Anoniem

Re: hoe 'red' ik me hier uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 15:45

Eerlijkheid duurt het langste....
Ik zou gewoon eerlijk zijn, je kan wel allerlei dingen gaan verzinnen maar dat is helaas geen oplossing.
Succes!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 15:47

Gewoon eerlijk zijn; 'ik vond het echt heel leuk met je, maar de drank maakte meer los dan in nuchtere staat en even goede vrienden, maar geen liefde'

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 15:47

Breng het gewoon zoals het is. "het is voor mij een eenmalig iets .. ik wil wel vrienden blijven.. je moet verder niks achter zoeken..". Ik weet niet wat jouw stijl van communiceren is. Ik zou het even aan de telefoon doen. Maar sommige mensen vinden een smsje genoeg.

Is even zuur, maar beter nu oplossen dan het laten liggen. Dit lost namelijk niet vanzelf op.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 15:48

Dat is een lastige, vooral omdat je de vriendschap ook niet wilt verpesten.

Hij klinkt ook gewoon als een aardige vent.

Gewoon eerlijk zijn denk ik dan, hoe moeilijk ook.

troi

Ga even langs voor een drankje en leg het uit, vriendelijk maar wel duidelijk. Is erg sneu voor hem maar beter nu even hard zijn dan steeds rekken, des te moeilijker wordt het dan.

MarliesV

Inderdaad, eerlijk zijn.

Je bent een grote meid en hij een flinke vent dus vat de koe bij de horens en zeg het hem. Just friends.

_Reneee

Gewoon zeggen?

Anoniem

Eerlijk zijn is het beste, maar enorm banketstaaf want je wilt iemand ook niet kwetsen. Ik weet er alles van helaas. :+
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 19-08-13 15:49, in het totaal 1 keer bewerkt

marleen_88

Er vaag omheen draaien werkt vaak niet..

Ik denk dat het eerst belangrijk is om erachter te komen hoe hij erin staat, voordat je voorbarige conclusies trekt?

Irisx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 15:50

Oef, lastig...

Ik denk dat je het beste gewoon eerlijk tegen hem kan zijn. Vaak is een klein beetje direct wel het verstandigst bij mannen/jongens aangezien ze het anders gewoon niet stoppen. Zo heb ik mijn ex moeten blokkeren omdat hij me bleef bestoken met appjes.

Dus mijn tip, wees gewoon eerlijk. Zeg gewoon dat het voor jou niet meer betekend, dat je gewoon vrienden wilt blijven en niet je vriendschap ervoor op het spel wilt zetten. Dat is het enige wat je kan doen. Dan komt het misschien hard aan, maar als hij echt een goede vriend is, zal hij het ook begrijpen.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 15:51

Aaah arme kerel haha. Ik zou zoiets sturen als vuurneon. Maak er iets van in je eigen woorden
Succes :D

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 15:51

Stuur hem je onderschrift :+

Eerlijkheid werkt het beste, gewoon zeggen waar het op staat ;)

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 15:53

_O- Altijd leuk dit soort dingen.

Eerlijk zeggen, anders kom je er alleen maar verder in! En dan wordt het nog lastiger :') Gewoon zeggen "Leuk voor de gezelligheid, maar ik zoek er verder geen relatie o.i.d. in. "

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-13 15:54

Ik ben sws altijd van de eerlijke directe aanpak maar ik ben nogal tactloos zeg maar :+

Maar in dit geval wil ik het wel tactisch brengen want ik wil gewoon echt niet dat de vriendschap (ook met de rest vd groep) op het spel komt te staan
Even langsgaan is geen optie.. ze wonen aan de andere kant van het land.. dat is ook de reden dat ik ze zo lang ook niet heb gezien

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 15:55

Tjah.. Waarheid kan pijn doen? O:) zeg gewoon dat je een relatie of meer niet ziet zitten voorlopig. En het spijt je uiteraard.
Laatst bijgewerkt door Astaloca op 19-08-13 15:56, in het totaal 1 keer bewerkt

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 15:56

'Je denkt'... Wij kunnen de toon van zijn 'bedoelingen' natuurlijk niet beoordelen..
Ik zou voordat je m duidelijk maakt dat jij hem ' niet ziet zitten, even verduidelijking van zijn bedoelingen vragen.. Beide kanten helder en dan kun je daar 'actie' op ondernemen (of niet.. Misschien denkt hij er t zelfde over als dat jij doet, of wellicht voor herhaling vatbaar maar geen liefde)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 15:56

Of gewoon niet gaan en een berichtje sturen dat je helaas toch niet kunt maar dat het je leuk lijkt om VOLGEND jaar weer naar hetzelfde festival te gaan. Als hij dat niet snapt!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 15:57

vuurneon schreef:
Gewoon eerlijk zijn; 'ik vond het echt heel leuk met je, maar de drank maakte meer los dan in nuchtere staat en even goede vrienden, maar geen liefde'

Dat is tactvol en vriendelijk.

Kan me voorstellen dat het een awkward situation is...

BenaLaars

Je kan t nog zo goed voorbereid willen brengen, of hij het goed of slecht opvat hangt van zoveel dingen af, t zal voornamelijk geluk zijn. Zo snel mogelijk van zijn roze wolk afschoppen, want hoe langer hij met zijn hoofd in de wolken loopt hoe harder de teleurstelling. Je hebt een topavond gehad, maar ziet hem niet als relatiemateriaal.

GrumpyCat

Tiffany schreef:
Stuur hem je onderschrift :+

_O-

Ik denk ook, eerlijkheid duurt het langst.
Klinkt wel als een knap lastige situatie, omdat hij natuurlijk 'one of the friends' is..
Maar als je niet duidelijk bent naar hem toe, ontstaat er misschien ook een nare situatie.
Dus denk dat je maar één oplossing hebt: het gewoon te zeggen, per telefoon/email of wat dan ook desnoods.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-13 16:03

Ik heb een opzetje gemaakt.. dat we best uit eten kunnen gaan maar dan gewoon als vrienden.. dat ik geen spijt heb van afgelopen weekend en het erg gezellig vond maar dat het achteraf een beetje raar voelt.. en onze vriendschap niet op het spel wil zetten..

Oh boy wat een gedoetje zeg :+

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 16:05

Limanade schreef:
Ik heb een opzetje gemaakt.. dat we best uit eten kunnen gaan maar dan gewoon als vrienden.. dat ik geen spijt heb van afgelopen weekend en het erg gezellig vond maar dat het achteraf een beetje raar voelt.. en onze vriendschap niet op het spel wil zetten..

Oh boy wat een gedoetje zeg :+

Klinkt hartstikke netjes toch?
Het is misschien niet leuk voor hem om te horen, maar ach, de waarheid kan soms hard zijn!

Irisx

Klinkt fair! :)

vuurneon

Normaal is het op bokt andersom 'help, ik vind het leuk en wat moet ik doen?' :')
Succes! :)
En ach, hij heeft altijd die avond nog om op terug te kijken vol passie :+

Maar net opzetje hoor :)