ervaren facebook gebruikers?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

BenaLaars

ervaren facebook gebruikers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-13 19:15

Beste bokkers,

zelf gebruik ik facebook meer sporadisch dan regelmatig, en ik vroeg me dan ook iets af.

Als je op je eigen pagina staat en je vult in het venster "zoek naar mensen, plaatsen en dingen" een letter in..dan krijg je hierop relevante hits.
Wat zegt de volgorde van deze hits precies? maw, je vult de letter "J" in en krijgt meteen ene "Jaap" bovenaan, betekent dit dat persoon "Jaap" het meest gezocht/gevonden is door de persoon die op dat moment ongelogt is? of is de volgorde/zoekresultaten totaal willekeurig?

Fage uitleg maar kan t even niet beter verwoorden.. wie weet het (zeker)???

alvast bedankt!

Mjetterd

Re: ervaren facebook gebruikers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 19:21

Sowieso staan je vrienden bovenaan, en daaronder volgens mij eerst de mensen waar je vrienden dan weer vrienden mee zijn.

BenaLaars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-13 19:36

dus de allereerste hit, dus bovenaan t lijstje is per definitie een vriend?

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 19:38

LenaBaars schreef:
dus de allereerste hit, dus bovenaan t lijstje is per definitie een vriend?

Volgens mij wel, als je een vriend hebt die aan de omschrijving voldoet natuurlijk.

Ik heb bijvoorbeeld geen fb vriend die 'Tom' heet.
Als ik dan 'Tom' intyp, krijg ik geen vriend in mijn resultaten omdat ik geen vriend heb die tom heet.
Wel krijg ik 7 resultaten van Tommen, die bevriend zijn met een fb vriend van mij en waarvan er een kans is dat ik een van de tommen ken.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 19:40

Stel ik heb 2 anne's als vriend.
Dan ziet mijn zoekresultaat op 'Anne' er zo uit:

Anne klompjes
Kampen

Anne van Dieren
IJsselmuiden

Anne van Dijk
38 gemeenschappelijke vrienden

Anne schop
24 gemeenschappelijke vrienden

Anne Blad
3 gemeenschappelijke vrienden.

De bovenste 2 heb ik als vriend, bij mij staat er dan de woonplaats op de 2de regel.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 21:37

Ik krijg wel eens bovenaan mensen waar ik totaal niet bevriend mee ben, ook wanneer ik mensen heb met dezelfde naam waar ik wel bevriend mee ben.
Maar vaak heb ik die mensen dan een keer opgezocht, terwijl ik dan nooit op de pagina zit van degene waar ik dan wel vrienden mee ben (snappie 'm nog?)

Oftewel volgens mij kijken ze ook naar hoe vaak je op 'n pagina zit.

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 22:22

Is bij mij bij de ene computer anders dan bij andere. Als ik de eerste letter intyp komen eerst eigen vrienden bovenaan, daarna mensen met de meeste gemeenschappelijke vrienden. Volgens mij doet facebook dit om profielen te laten zien van mensen waarvan je nog niet wist of die facebook hebben en die je dan toe kunt voegen. Je kent ze waarschijnlijk wel, omdat je veel gemeenschappelijke vrienden hebt.
Of soms komen er ook namen bij mij te staan op wiens profiel ik wel eens heb gekeken.

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 22:30

Ik heb het eens gecheckt, bij mij staan de mensen waarmee ik niet bevriend ben, maar wel mutual friends mee heb gewoon tussen mijn "echte" vrienden in het resultatenlijstje. De persoon bovenaan is zeker niet degene die ik het meest heb opgezocht oid.

(ben je aan het spioneren? := )

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 22:40

Haha er zijn mensen waar ik niet bevriend mee ben maar die hilarische posts hebben dus die zoek ik dan wel eens op ja :')

xRebelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 22:43

Bij mij staat er dan de persoon die ik voor het laatst de pagina van heb bezocht