huurproblemen...arg!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Woogy

huurproblemen...arg!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-13 17:55

Wat een drama's zeg dat huren. Particulier is niet te betalen en de wachtlijsten voor betaalbaar wonen zijn zo belachelijk lang dat je de eerste 4 jaar nergens van uit hoeft te gaan.

Inmiddels vind ik dit zo mogelijk naarder dan het geen fatsoenlijk werk kunnen vinden

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: huurproblemen...arg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 17:57

Pfoe moeilijk! Stomme vraag, maar heb je wel een baan om de huur te bekostigen? En wat is je budget? In welke omgeving zoek je en hoe lang sta je al op de wachtlijst?
Is antikraak niets voor je?

Aryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 17:58

Sta je dan pas net ingeschreven? zodra jongeren 18 worden kunnen ze zich het beste meteen inschrijven voor een huurwoning.

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 17:59

als je alleen bent is anti kraak ideaal en goedkoop ook

dat heb ik ook gedaan gelijk op mijn 18de inlaten schrijven.
adviseer ik mijn kids ook, niet dat ze op hun 18de het huis uit moeten maar gewoon als ze er aan toe zijn een kans hebben op een woning

Aryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 18:02

Antikraak is ook leuk... mijn zusje doet dat nu 3 jaar in Amsterdam en is al héél vaak verhuist van het ene antikraakpand naar het andere antikraakpand. Ze kan ieder moment gebeld worden dat ze een paar dagen later de boel kan pakken om weer te moeten verhuizen. Inmiddels is ze er best wel klaar mee.

Djonah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 18:03

Kan je niet met een vriend(in) gaan samenwonen in de vrije sector. Met 2 personen is het vaak wel te doen.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-13 18:12

we ad hoccen nu al twee jaar maar ben echt toe aan iets vast.

Dank zij de mensen die op de lijst staan zonder dat ze een huis zoeken komen mensen die wel serieus een huis willen niet aan bod.

We hebben het budget en zoeken heel erg breed van den haag tot hillegom(hemelsbreed zo'n 40 km lang gebied...)

Erpel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 18:14

Hier hetzelfde probleem. Sta inmiddels wel een paar jaar ingeschreven.. maar ben er wel aan toe. Helaas kom ik tot nu toe nog nergens voor in aanmerking. Rest is niet te betalen.

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 18:18

Woogy schreef:
we ad hoccen nu al twee jaar maar ben echt toe aan iets vast.

Dank zij de mensen die op de lijst staan zonder dat ze een huis zoeken komen mensen die wel serieus een huis willen niet aan bod.

We hebben het budget en zoeken heel erg breed van den haag tot hillegom(hemelsbreed zo'n 40 km lang gebied...)

dat is echt onzin, je moet zelf actief reageren op een woning

en mensen die wel ingeschreven staan maar niet reageren staan toch niemand in de weg

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-13 18:19

de mensen die het langste staan ingeschreven krijgen eerste keuze, pas als die afwijzen maken volgende mensen een kans...

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 18:23

Maar de mensen die toch voor nu nog geen woning zoeken, nemen dan toch nu ook nog geen woning aan? Dat verandert jouw kansen toch niet? Maar ik kan me wel voorstellen dat je er klaar mee bent, wachten is erg moeilijk wanneer je er zelf klaar voor bent en particulier huren is idd voor hoge budgetten. De woningmarkt is gewoon frustrerend..

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 18:26

Woogy schreef:
de mensen die het langste staan ingeschreven krijgen eerste keuze, pas als die afwijzen maken volgende mensen een kans...

maar als die niet reageren maakt dat toch niet uit
pas als ze wel reageren dan heb je pech.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 19:39

Vrije sector is echt niet onmogelijk hoor ook als je geen topsalaris hebt. Makkelijk is het niet maar de aanhouder wint. Wij hebben via particulier een appartementje gevonden waarbij we nog nét recht hebben op huursubsidie.
Wij liepen tijdens de zoektocht vooral tegen de inkomenseisen aan. We hebben uiteindelijk wel een vastgoedbeheerder gevonden die geen inkomenseis stelt.

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 19:51

vrije sector is hier in rotterdam eo ook best moeilijk aan te komen
huur prijzen zijn best pittig
wij huren al net boven de 700 maar als we eruit gaan gaat de woning naar 800 euro en dat zou ik er echt niet vooruit geven

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 19:54

Wij hebben een particuliere woning van binnen een vloeroppervlak 154m2 en een dakterras van 200m2 voor €500,- in de maand. Dus het is niet niet betaalbaar, wel goed zoeken. :j

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 19:58

Mensen schrijven zich in zodra ze 18 worden, maar reageren nergens op. Dat verkleind jouw kansen dus niet. Het enige wat er gebeurd is dat zodra zij wél een huis zoeken en ergens op reageren, jouw kansen idd verminderen, omdat zij langer ingeschreven staan.

Volgens mij is dat gewoon slim zijn en jezelf voorbereiden op de toekomst, ipv pas na te gaan denken over wonen zodra je wilt wonen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 20:09

Wat Vjestagirl zegt klopt inderdaad, ik heb dat ook gedaan tot ik 18 werd er ook vanuit gaande dat ik ging samenwonen tegen de tijd dat ik het huis uit ging. Dit uiteraard ook aangegeven, en dat heeft ontzettend geholpen. We gingen toen ik 21 was op zoek en stond toen al 3 jaar ingeschreven waardoor je snel voorrang krijgt. :j

Maar zolang ik nergens op deed reageren stond ik inderdaad niemand in de weg, ondanks dat we nu een mooi appartement hebben laat ik ons toch ingeschreven staan. Stel we moeten er over 5 jaar uit of iets dergelijks dan sta ik toch weer 5 jaar langer ingeschreven, wel moet je ieder jaar verlengen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 20:12

Ik ben daarom voor kopen gegaan nu. Voor een eengezinswoning moet ik meer dan 10 jaar wachten namelijk :=

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 20:17

vuurneon schreef:
Ik ben daarom voor kopen gegaan nu. Voor een eengezinswoning moet ik meer dan 10 jaar wachten namelijk :=

Dat is ook lekker dan -O-

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 20:23

Ik heb een tweekamerwoning met voortuin, achtertuin en schuurtje voor 250 eurie. Het kan dus zeker!

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 21:31

KimD schreef:
Wij hebben een particuliere woning van binnen een vloeroppervlak 154m2 en een dakterras van 200m2 voor €500,- in de maand. Dus het is niet niet betaalbaar, wel goed zoeken. :j

tja makkelijke praten probeer het maar in de omgeving van rotterdam gaat je niet lukken

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 21:33

Ik heb met heel veel geluk een huis met 4 slaapkamers en een tuin via Marktplaats gevonden. Mijn mening: 't is een kwestie van goed opletten op sites als Marktplaats en daarbij heel veel geluk hebben.

Wij stonden ook allebei te kort ingeschreven, slechte voorbereiding gedaan. Waren al 4 jaar samen maar nog steeds niet over uit waar we gingen wonen. Toen kreeg ik hier een baan en stonden we allebei pas een half jaar tot een jaar ingeschreven.

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 21:35

het ligt er gewoon aan waar je precies wilt wonen
het is gewoon heel duur hier in de buurt,
en tuurlijk zijn er hier ook goedkopere woningen maar geloof me in die buurten wil je echt niet wonen

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 21:44

Sterker nog, TS, bedankt voor dit topic, ik heb me direct even ingeschreven bij een huurwoningvereniging in mijn ouderlijke omgeving. Wellicht dat we ooit nog een keer terugverhuizen, dan staan we iig ingeschreven. :)

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 21:45

Vreselijk! Ik huur nu particulier, 500 euro voor een kamer van 20m2. Heb een vast inkomen en wil heel graag iets groters met iig een balkon maar het is gewoon niet te betalen in de regio Haarlem. Sta nu 3 jaar ingeschreven bij de woningbouw dus nog zeker wel 2 jaar wachten.