Herrie IN het plafond?!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

OneFellSwoop

Herrie IN het plafond?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-13 07:21

Na een paar uur wakker te hebben gelegen word ik er inmiddels wel helemaal koekoek van!

Al sinds ik me kan herinneren hebben wij hier last van herrie op het dak. Of beter gezegt: ik.
In andere delen van het huis hoor je niks, in mjjn slaap kamer wel.
Het gaat om een geluid dat ik eerst beschreef als een zware kast of metaal ding dat over een oneffen , stenen dak word gesleept. Na net op internet gezocht te hebben kan ik er ook beesten in herkennen.
De intensiteit van het geluid verschilt, het is ook geen 'egaal' geluid..

Het betreft een nieuwbouw rijtjes huis met maar 2 verdiepingen. De rest hebben 3 verdiepingen en ons huis is iets breder gebouwd. Plat dak. Ongeveer 15 jaar oud.

Iemand een idee wat het kan zijn? Ik woon bij mijn ouders en m'n moeder zegt dat het gewoon de regen is. Maar het is ook hoorbaar als het droog is. Niet perse snachts.

Internet gaf al muizen, ratten, torren, vleermuizen etc. aan.
Maar hoe zit dat precies?

Wie O wie herkent dit?

susannevdv

Re: Herrie IN het plafond?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 07:37

Bij ons waren het muizen, terwijl de geluidsintensiteit meer weg had van een formaat steenmarter, wasbeer, mini Grizzlybeer. Konden we verder weinig aan doen en is na een paar maanden ook weer even plotseling verdwenen als dat het begon.

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 07:43

Is het je batterij van je rookmelder / CO2 meter niet? Die geven ook van die rare geluiden variërende van een krekel tot een slijptol.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 07:44

Hier ook ervaring met muizen. Niet te geloven wat een geluid die kleine beestjes kunnen produceren :=

JackenJill

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 08:04

Ik heb ook weleens gehoord dat een wespennest heel veel herrie kan maken..

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 18:29

Bij mij is het in de winter de marter en de ratten/muizen die over mijn schuine muren/dak lopen.
Ik slaap dan ook standaard met een bezem naast mijn bed die ik zo nu en dan tegen het plafond aan ram zodat die beesten zich weer doodschrikken en even stil zijn zodat ik weer in slaap kan vallen xd

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 21:20

JackenJill schreef:
Ik heb ook weleens gehoord dat een wespennest heel veel herrie kan maken..

Inderdaad, wij hadden een wespennest op zolder en overdag hoorde je ze niet, maar 's nachts waren het echt krengen. Dat was niet eerder een schuifgeluid, maar echt een constante toon.

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 21:28

Bij mij zitten er soms vogeltjes die onder de dakpannen hun nestje bouwen, maar dat is alleen in het voorjaar. Het bouwen geeft veel herrie, maar het getjilp van de ouders en gepiep van de kleintjes vind ik wel rustgevend en 's nachts zijn ze ook wel rustig.

@TS geef Zola en Hendrik maar een knuffel van me