Ik ben bezig met het schrijven van een sollicitatiebrief voor de opleiding tot verpleegkundige. Ik heb tot nu toe dit:
Geachte heer/mevrouw,
Langs deze weg wil ik u op de hoogte stellen van mijn belangstelling voor de opleiding ‘Verpleegkundige BBL4’. Ik ben al enige tijd op zoek naar deze functie en wil daarom graag op deze vacature reageren.
In juni dit jaar heb ik mijn Verzorgende IG diploma behaald. Ik heb deze drie jarige opleiding gevolgd in de BBL variant. Dit is mij erg goed bevallen. De combinatie van werken en studeren vind ik interessant omdat ik daarbij de handelingen die ik bestudeer, gelijk in praktijk kan brengen. Tijdens deze opleiding heb ik werkervaring opgedaan op verschillende afdelingen, zoals een psychogeriatrische afdeling en een revalidatieafdeling.
In mijn werk staat de zorg voor en het welzijn van de patiënt voorop. Dit doe ik door geduldig te zijn, een luisterend oor te bieden en mij in te leven in diens situatie.
Ik zelf ben iemand die hoge eisen aan zichzelf stelt en kwalitatief goed werk wil leveren. Ik kan goed zelfstandig werken, maar ook prima in een team. In mijn huidige functie werk ik nauw samen met verpleeghuisartsen, huisartsen in opleiding, fysiotherapeuten, ergotherapeuten en diëtisten. Mij spreekt deze multidisciplinaire benadering erg aan omdat je veel van elkaar leert en continu gestimuleerd wordt om het beste uit jezelf te halen.
Ondanks dat ik het erg naar mijn zin heb op mijn huidige werk, heb ik nog steeds de wens om de opleiding tot verpleegkundige te gaan volgen. Wat mij aanspreekt is dat de doelgroep in het ziekenhuis meer divers is, en ik heb het gevoel dat ik dan meer kan leren. Ook heb ik van kinds af aan altijd al een fascinatie gehad voor de medische wereld.
Ik denk dat mijn opleiding en de ervaring die ik tot nu toe heb opgedaan goed aansluiten op de functie en zou graag mijn motivatie nader toelichten in een persoonlijk gesprek.
Voor meer persoonlijke informatie over mij verwijs ik u naar mijn curriculum vitae. Ik kijk uit naar uw reactie.
Met vriendelijke groet,
Is dit een goede brief? Wat zou ik er evt nog in kunnen zetten?
Alvast bedankt