Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Hannanas schreef:Heb je je moeder dit al verteld?
Ik zou bovenstaande aan je moeder laten lezen.
Joolien schreef:Hannanas schreef:Heb je je moeder dit al verteld?
Ik zou bovenstaande aan je moeder laten lezen.
Idd, hierover praten is denk ik wel de sleutel want je moeder heeft ook met jou rekening te houden vind ik zelf. Je komt uit een moeilijke tijd, waarom niet eerst een beetje rust en stabiliteit voor jullie twee?
TsarinaZ schreef:ik heb het inderdaad met men moeder al wat besproken en ze zegt zelf ook dat als ik er niet achter staat ze het niet doet maar dan kom ik weer op het punt dat ik weer de boze dochter ben die haar moeder haar geluk in de weg staat en na alles wat we hebben doorstaan vind ik wel dat ze het verdient...
maar zoals jolien aangeeft ik wil gewoon even een time out ik word elke keer mee van de ene naar de andere relatie gesleurd en tot nu toe heb ik dat altijd goed aanvaard maar de emmer zit echt vol nu elke keer weer hetzelfde verhaal over verhuizen en dan gaat het enkele maanden goed en dan weer heel slecht steeds weer die ruzie en voor mij steeds weer de schrik dat er weer iets zoals vroeger gaat gebeuren..
Tieneke schreef:Als jullie je zo aan elkaar vastklampen, lijkt dat me allesbehalve gezond. Dat heeft weinig te maken met een sterke band, je kan perfect een sterke band hebben met elkaar zonder elkaar uiteindelijk in de weg te zitten. Als jij in paniek raakt omdat je moeder "al" na nieuwjaar wilt verhuizen naar iemand waarmee zij gelukkig kan worden, dan lijkt het me dat jij een probleem hebt, niet je moeder, ook al lijkt ze misschien snel te handelen volgens jou. Je bent tenslotte geen 13, dat zou een ander verhaal zijn. Je noemt de nieuwe vriend een "spelbreker", alsof hij je moeder van jou komt wegrukken, dus het beeld van de boze stiefdochter is toch niet zo verkeerd, lijkt me.
Tieneke schreef:Maar dat is jouw zaak niet, zelfs al springt ze in het kanaal, dan is dat nog haar zaak. Ze is een volwassen vrouw die haar eigen keuzes mag maken.
Ik denk persoonlijk dat het beter is dat je je leven niet aan dat van haar koppelt en dat je dus wel zoekt wat de mogelijkheden voor jezelf zijn.
Tieneke schreef:Je kan misschien met je moeder eens praten over die mogelijkheden. Misschien weet zij er meer over, of kan ze je financieel steunen. Aangezien ze alleenstaand is, krijg je wellicht studiebeurs?