Deel, Like en win. Prijzen worden niet uitgekeerd?!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Deel, Like en win. Prijzen worden niet uitgekeerd?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 17:52

Iedereen kent ze wel, De deel, like en win actie's op Facebook. Soms irritant, maar soms zijn er ook erg leuke dingen te winnen.

Nu heb ik al een aantal keer het idee gehad dat de prijs niet word uitgekeerd. Nu lijkt dat voornamelijk te zijn bij actie's waar weinig mensen gedeeld hebben. Waarbij dus de opbrengst, niet hoger is dan de kosten van de prijs.

Ben ik de enige die dit opvalt? Kijken we uberhaupt nog wel nadat we gedeeld hebben? Vinden bedrijven het niet nodig een winnaar te noemen op de facebook pagina(dat is namelijk mijn enige referentie om soms te denken dat er niets word uitgekeerd)? Of zijn we daadwerkelijk massaal gratis reclame aan het maken zonder de (soms) nihille kans iets te winnen?

Dus wat denken jullie daar van?

Edit: Om reactie's te voorkomen,
Ik doe zelf zelde mee met dit soort actie's enkel wanneer ik de prijs echt leuk vind. Ik weet dat de kans nihil is. Dus het is geen gevalletje "dat je nooit wint, betekend niet dat er nooit een prijs is"

Roosch

Re: Deel, Like en win. Prijzen worden niet uitgekeerd?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 18:04

Ik heb al redelijk vaak wat gewonnen, het is altijd uitgekeerd. :)

celano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 18:05

Vraag het even na bij het betreffende bedrijf, dan weet je het zeker voor je een topic aanmaakt.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 18:11

Ik heb laatst nog wat gewonnen, ook via facebook maar dat was geen deel actie maar een soort prijsvraag !!
Heb mijn prijs toen mogen ophalen ben er echt blij mee :j
Overigens de eerste keer dat ik wat gewonnen heb haha

meganx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 18:14

ik doe het bijna dagelijks := Maar ik kijk wel altijd bewust wat ik deel. Zelf nog nooit iets gewonnen hopelijk is dat snel een keer.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 18:40

En in principe is het niet toegestaan om een winnaar op Facebook te delen, zonder dat daar expliciet toestemming voor is gegeven. Om die reden staat vaak op Facebook niet wie er heeft gewonnen, maar wordt de winnaar per e-mail of telefonisch op de hoogte gesteld. :)

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 18:46

Ik deel soms eens iets, en heb 1x wat gewonnen! Kaartjes voor de 9maandenbeurs. Had de kaartjes dezelfde week nog binnen :j

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 18:57

Ik heb echt het idee dat het 1 grote nepzooi is.
Dan weer iPhone's, vliegtickets en weet ik veel wat, maar ik hoor nooit eens iemand die gewonnen heeft.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 19:29

Ik heb dezelfde mening als Storm, niet alleen met de deel acties maar ook met andere prijsvragen ed.

hiphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 19:33

ik heb al 5 keer gewonnen :)
maar 1 keer had ik het niet gezien en is de prijs naar iemand anders gegaan
en 1 prijs heb ik hellaas nog steeds niet binnen... vraag me af of die ooit nog binnen komt :S
de andere 3 prijzen heb ik gewoon gekregen en ben er ook gewoon echt blij mee

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 19:34

Ik heb ook een keer gewonnen bij een actie waar de eerste 15 mensen zouden winnen en maar 7 mensen hadden gereageerd :D

Lauura

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 19:35

Ik heb een keer een eskadron dekje en springschoenen gewonnen. Gewoon gekregen! Via de post ook nog ipv ophalen en de kleuren die ik wou! Top!

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 19:36

ik heb nog nooit zoiets gewonnen, maar ik kijk het vaak ook niet na. Alleen als er iets heel gaafs bij zit kijk ik of ik gewonnen heb of dat er iets staat.

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 10:12

Ik ken verschillende mensen die wel eens hebben gewonnen en het gewoon ook hebben gekregen :)
Zelf win ik nooit :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 10:16

Storm schreef:
Ik heb echt het idee dat het 1 grote nepzooi is.
Dan weer iPhone's, vliegtickets en weet ik veel wat, maar ik hoor nooit eens iemand die gewonnen heeft.

Idd die geloof ik sowieso niet..

Maar een tijd terug ook mee gedaan aan een actie met een realistische prijs (shirtje) waar uit eindelijk zeer weinig mensen gereageerd hebben. En daar heb ik nooit meer iets van gezien dat er iemand wat gewonnen had. En dat is natuurlijk niet erg netjes (maar uiteraard is mijn enige reden dat te denken, omdat er niets op facebook gestaan heeft)

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 10:22

Heb nu even de tijd om wat uitgebreider te reageren.

Ik doe al jaren graag mee met dit soort acties, en ik heb dan ook al regelmatig iets gewonnen. Het is altijd uitgekeerd, ik heb het altijd netjes ontvangen.

Het kan zo zijn dat de winactie niet genoeg publiek trekt en ze het niet uitkeren. Dat zou kunnen. Maar het kan ook zo zijn dat de prijs uitgedeeld is via pb gezien de privacywetgeving die Facebook hanteert.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 10:25

Roosch schreef:
Heb nu even de tijd om wat uitgebreider te reageren.

Ik doe al jaren graag mee met dit soort acties, en ik heb dan ook al regelmatig iets gewonnen. Het is altijd uitgekeerd, ik heb het altijd netjes ontvangen.

Het kan zo zijn dat de winactie niet genoeg publiek trekt en ze het niet uitkeren. Dat zou kunnen. Maar het kan ook zo zijn dat de prijs uitgedeeld is via pb gezien de privacywetgeving die Facebook hanteert.

Maar dat vind ik dus niet erg netjes. Dat hoort er bij te staan(min. aantal like's of deelnemers). Want in feiten ben ik als deelnemer gewoon gratis reclame aan het maken.

De privacy wetgeving kan idd een reden zijn waarom het niet gemeld word :j Daar had ik nog niet aan gedacht.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 10:27

Ik zou ze zelf een bericht hebben gestuurd hierover, want nu blijft het gissen wat er aan de hand is. :)

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 10:33

Mijn collega heeft een fiets gewonnen en gekregen. Toen die stuk ging zat er ook nog garantie op

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 10:57

Ik heb eens een gratis vakantie naar Egypte en een halster twv 40,- gewonnen. Dus de acties die ik heb meegemaakt waren betrouwbaar. Ook een nichtje van mij wint veel..

FriesRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 11:18

Ik heb er al een keer een Ankyhalsterset mee gewonnen :D

leestmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 18:06

Ik doe veel mee met dat soort acties. Nooit wat gewonnen. Maarrrrr de aanhouder wint uiteindelijk.

Malima

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 20:18

Ik heb al een aantal dingen gewonnen :D

Workshop kinder opvoeding
Draagbare dvd speler voor in de auto met 2 schermen
Cadeaubon yankee doodle 50 euro (restaurant)
Cadeaubon van een webshop

Allemaal met Like en delen :D

Sammiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 21:22

Zelf doe ik voor mijn werk ook de Like & Share acties waarbij je dan een diner kan winnen. Helaas heb ik ook al twee keer mee gemaakt dat er niet op gereageerd wordt, zelf kan je via een bedrijfspagina niet een bericht starten naar iemand en stuur ik dus via mijn prive facebook zelf nog een bericht zodat ze hun voucher kunnen nemen. Sommige reageren daar helaas ook niet op en dan houdt het wel op.

Zodra de winnaar bekend is krijgen wij de gegevens binnen en de volgende dag hebben ze al de voucher in handen!

De hele grote actie's of bij sommige actie's geloof ik ook wel dat ze de prijs naar zogenaamd een onbekende loten, terwijl dit gewoon een bekende is waar de prijs dan idd niet aan geloot word maar in eigen handen word gehouden. Zo proberen vrienden of kennissen het bij mij ook wel eens (alleen dan wel ontvangen natuurlijk :D ) maar dat vind ik weer vals spelen omdat het een bekende is.