Grote hoeveelheid online dataopslag (aanschaffen?): opties?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Shiloh

Grote hoeveelheid online dataopslag (aanschaffen?): opties?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-13 15:13

Op het moment gebruik ik met name dropbox voor het online opslaan van documenten waar ik overal vandaan bij wil kunnen. Ik heb hier over de jaren heen een ruimte van zo'n 16 gb verzameld, maar ik geloof dat minstens 4 daarvan zijn omdat ik een email adres van de universiteit gebruik. Dit adres verlies ik binnenkort en ik vermoed dat ik daarmee ook die 4 gb weer verlies.

Nu ben ik de mogelijkheden aan het bekijken of ik ergens aan een grote hoeveelheid data opslag online kan komen, zodat ik meer documenten online kan bewaren en vanaf meerdere computers en ipad kan benaderen!

Nu ken ik eigenlijk wat volgens mij momenteel de twee grootste zijn, dropbox en google drive.

Dropbox lijkt mij fijn, omdat ik die nu ook al gebruik. Daar zou ik 99 dollar per jaar betalen OF 9,99 dollar per maand voor 100 gb opslag. Veel geld dus. Gratis heb ik daar nu dus 16 gb, straks misschien maar iets van 12.

Google drive kost 4,99 dollar per maand voor 100 gb opslag, maar heeft geen korting als je op jaarbasis betaald. De gratis versie hierveen geeft 15 gb. Al moet ik wel zeggen dat ik mij behoorlijk begin te irriteren aan de manier waarop google echt alles aan het integreren is EN mij google plus door de strot aan het duwen is. (moet minstens elke maand aanklikken in een popup dat ik geen google plus wil! en dat ik niet mijn eigen naam wil op youtube, maar wel mijn eigen naam in mijn email!)

Het voordeel van grote opslag online tegenover een externe harde schijf is dat ik heel erg veel op mijn iPad doe. Het voordeel van dropbox en google drive is dat deze geïntegreerd is in de meeste apps. Ik gebruik momenteel veel apps die samenwerken met dropbox, vandaar dat ik ook graag meer ruimte zou willen. Google drive heb ik totaal geen ervaring mee, maar ik verwacht dat die vergelijkbaar werkt?

Zijn er behalve dropbox en google drive nog andere opslag reuzen die ook veel samenwerken met apps. Of misschien andere suggesties die minder kosten?

Destination

Re: Grote hoeveelheid online dataopslag (aanschaffen?): opties?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 15:37

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-13 15:46

Klonk heel interessant, maar als ik verder lees, is gratis niet gratis meer, en kost het met de functionaliteit die ik zoek het nog steeds 170 dollar per jaar. hmmmz,

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 15:55

Even een stipje, ik heb een tijd geleden een website doorgestuurd gekregen, ik kan het op dit moment niet opzoeken. Ik zal vanavond even kijken.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 16:04

Vanuit het werk hebben we een tijdje terug volgens mij naar de opslag van Amazon gekeken, maar ik heb eerlijk gezegd geen idee wat dat kost. Voor de ruimte die wij nodig hadden, viel het mee maar dat was enkele honderden Tb dus iets andere range :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 16:15

Heb je die 100 echt nodig of gaat het je vooral om het verlies van die 4GB?

Er is namelijk een nieuwe dienst: Copy. Gratis 15 GB, plus 5 voor iedereen die zich via jou registreert. Tikt best aan. Als ik jou een aanmeld-link geef en je registreert je via mij, zijn dat al 5GB extra voor zowel jou als mijzelf.

Zelf zat ik na registratie (via iemand anders) al op 20 en daarna heeft mijn vriend zich via mij geregistreerd, dus ik zit nu al op 25 GB. Verder is het een soortgelijk systeem als Dropbox, en mijns inziens veeeel fijner dan Google Drive. :)

Zal de link straks even opzoeken.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-13 16:26

100 heb ik wellicht niet nodig, maar meer dan 15 liever wel. Ik denk dat ik bijvoorbeeld met 30 - 50 of zo al een heel eind zou kunnen komen.

Ik ben sowieso wel geintresseerd om die Copy uit te proberen! Ik zal je even een pb sturen met mijn email adres.

Mijn enige probleem is eigenlijk dat het zo makkelijk is dat bijvoorbeeld dropbox geintegreerd is in zo ontzettend veel ipad apps die ik gebruik. Wellicht al Copy populair word, gebeurd dat bij die ook wel.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 16:32

Er is al een copy app :)

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-13 16:36

Maar dat wil niet zeggen dat het ook met de Apps die ik gebruik integreer. 1 van mijn meest gebruikte Apps is PDF expert, die in de app synchroniseren met dropbox ondersteund, volgens mij ondersteund deze app geen copy. (Kon het net niet vinden iig)

(Irritante naam trouwens 'copy', zo'n algemene naam maakt het haast onmogelijk om op vragen erover te googlen)

inochiyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 16:42

is een nas geen optie? in de meeste nassen zit de functionaliteit wel ingebouwd dat je ze via internet kan benaderen en bestanden laten synchroniseren zoals dropbox en is in veel gevallen zelfs een app voor. maar deze oplossing kost uiteraard wel veel meer natuurlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 16:58

Jup inderdaad een minder briljant gekozen naam.
30-50 is wel haalbaar, als je 2 mensen bereid vindt die zich via jou willen registreren zit je al op 30.

whoopylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 17:03

Ik gebruik nu al jaren Wuala, heeft ook een app voor iphone/ipad. www.wuala.com

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-13 17:03

Wat is trouwens de maximale bestandsgrootte bij Copy?

[edit] dankje voor de uitnodiging Nouk, die 5gb erbij krijg je zeker pas als je ook geinstalleerd hebt op de computer ed? Kom pas maandag weer bij mijn eigen computer uit, dus dat komt nog.

Sta nog steeds open voor andere tips btw!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 17:11

Jup zodra je de app hebt geïnstalleerd op een computer of je telefoon of tablet krijgen we ieder die 5GB extra :)
Maximum bestandsgrootte zou ik je niet kunnen vertellen.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-13 17:13

Heb het net op mijn tablet geinstalleerd, maar nog geen 5 gb erbij. Maar ben benieuwd. Het ziet er veelbelovend uit. Helaas inderdaad geen support voor pdf expert, maar wellicht komt dat er in de toekomst nog wel bij.

Of mis ik iets. Ik kan met die app verbinden met: dropbox, webDAV server, google drive, ftp server, sftp server, sharefile, sugarsync, box, office 365 sharepoint, oxygen cloud, skydrive en huddle.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 17:15

Van de "About" page:

"Email attachments have size limitations. Copy doesn’t.
Anything you have saved with Copy can be sent without the hassle of file attachments. Send 1080p videos to your clients or whole wedding albums to your friends. Goodbye, email filesize limitations."