Telefoonproblemen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jessica_1998

Telefoonproblemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-13 09:05

Hallo.
ik heb sinds september 2012 een samsung galaxy gio.
Nu komen de problemen:
- hij geeft een melding dat mn berichtgeheugen vol is, weigert nieuwe berichten, maar mn berichten heb ik allemaal verwijdert, dus er staat niks, maar hij blijft de melding geven. Wat kan jk hieraan doen?
- sinds gister laad de telefoon steeds niet meer op, niet met mijn eigen lader, maar ook niet met een andere lader. Vannacht zat hij de hele.nacht in de lader, alleen heeft helemaal niet opgeladen. Wat moet ik hier nou mee?

Of wordt het dan echt tijd voor een nieuwe telefoon?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Ohja t geld voor repareren hebben wij er niet voor over, omdat de telefoon redelijk beschadigt is, waardoor ze waarschijnlijk gaan zeggen dat het niet laden door vallen komt.

Mandy

Re: Telefoonproblemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 09:08

het geheugen van een gio is erg klein waardoor er maar weinig apps op kunnen dan geeft hij inderdaad aan dat het geheugen vol is. laden kan inderdaad zijn meestal helpt het om het snoertje iets anders neer te leggen

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 09:14

Wat is redelijk beschadigd?
Heb je al gekeken naar je sim-berichten? Zijn die ook leeg?

Je zou je telefoon eens kunnen resetten.. (Instellingen - back-up maken/terugzetten (oid)). Let er dan wel op dat je alles kwijt bent wat er op je telefoon stond.. Apps, foto's, contacten dus sla die wel van te voren op ergens.
Hoe ziet de aansluiting voor de oplader in je telefoon eruit? Zit het pinnetje misschien krom, zit er veel stof in dat hij het misschien niet meer doet?
Je kan altijd proberen je telefoon op te sturen en kijken of ze de problemen onder garantie behandelen. Vaak is het zo dat als er kosten aan verbonden zitten, je daar akkoord voor moet geven voor ze de kosten maken..
Anderzijds zou ik kijken naar een toestel met betere capaciteiten. De Gio staat er inderdaad om bekend, zoals Mandy al noemt, dat hij erg weinig geheugen heeft en in feite niet meer dan what's app en wellicht een spelletje kan draaien. Facebook is vaak mede door alle foto's en dergelijke al te groot..

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-13 09:24

Ik heb er whatsapp, buienalarm, nog sen weerapp, 9292ov app, en ns reisplanner op staan.
Resetten zal ik een keer proberen. Ik had een tijd geleden ook het opladen probleem, ben naar de winkel gegaan en gevraagd voor reparen alleen als ze m onderzoeken en erachter komen dat t niet onder garantie valt moet ik 40 euro gaan betalen, dan koop ik liever een nieuwe telefoon.

Redelijk beschadigt is: heel veel krassen op t scherm, een paar kleine stukjes gebroken uit dat frameachtigiets.

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 10:57

Is de telefoon nooit nat geweest?
Als je de oplaadstekker er in doet zie je dan het oplaadicoon wel een keer kort te voorschijn komen of doet hij helemaal niets?
Zit het stekkertje nog wel normaal vast in het oplaadmeganisme of zit het losser als normaal?

Ik denk bij het lezen van deze dingen dat je beter een nieuwe kunt kopen, zo toehoren is het oplaadcircuit van de telefoon kapot, dit weet ik niet 100% zeker hiervoor zou hij open moeten denk. Een nieuw oplaadcircuit kost ongeveer 15€ deze kun je gewoon los op internet kopen, alleen heb je dan nog iemand nodig die hem er in zet en dit zal niet gratis zijn. Dan is het ook nog te hopen dat het echt aan het oplaadcircuit ligt.

Voor het geheugen probleem zou ik ook een reset proberen, wel even een back up maken als je niets wilt kwijtraken.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 10:59

Heb je ook al met een andere oplader geprobeerd? Misschien zit er wel een breuk in de kabel van de oplader.

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-13 17:52

Hij laadde steeds heel even op, maar gisteravond is ie uitgevallen terwijl ie in de lader zat, en niet meer aangegaan.
Ik had al een nieuwe op t oog, dus die maar gehaald vandaag.

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-13 17:53

Mjetterd schreef:
Heb je ook al met een andere oplader geprobeerd? Misschien zit er wel een breuk in de kabel van de oplader.

Ja hij heeft in allerlei verschillende laders gezeten maar hij pakte ze allemaal maar even

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 15:18

Mijn moeder had ook de gio die ineens niet meer oplaadde. Nu heeft ze een andere telefoon. Veel mensen hebben problemen met de gio.