Hoeveel geef jij uit aan kleding?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Dani

Hoeveel geef jij uit aan kleding?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-13 11:13

Stomme vraag misschien. Maar ik weet dat dus eigenlijk niet zo goed. Wat normaal is. Ik voel me heel snel schuldig als ik iets koop wat ik niet echt nodig heb, vaak maanden later nog ondanks dat ik er echt blij mee ben. En dan koop ik al bijna uitsluitend spullen in de uitverkoop en schrik ik me regelmatig rot van bedragen die in het kledingtopic hier voorbij komen, want ik zou het niet in mijn hoofd halen om 200 euro aan één paar laarzen uit te geven, bijvoorbeeld. Of meer dan 20 euro voor een t-shirt, en zelfs dan moet-ie al écht heel leuk zijn.

Kopen jullie alleen wat echt noodzakelijk is? Hoe regelmatig koop je iets gewoon 'voor de leuk', terwijl je prima zonder zou kunnen? Hoeveel broeken/laarzen/shirtjes/etc hebben jullie ongeveer?

Het klinkt vast stom en ik moet me er misschien ook gewoon niet zo druk om maken, maar in mijn omgeving heb ik mensen die nogal slecht met geld om kunnen gaan en ik ben als de dood dat ik zelf ook zo word, met als resultaat dat ik me dus over alles schuldig voel en niet goed kan inschatten wat nog normaal is en wat overdreven en onverantwoord is. Ik snap overigens wel dat het ook van het financiële plaatje afhangt, maar ik zoek vooral naar het gemiddelde.

Zertab

Re: Hoeveel geef jij uit aan kleding?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 11:15

Ik koop alleen kleding als ik het écht nodig heb. Ik ben niet zo van het winkelen :+

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 11:17

Ik koop enkel wat noodzakelijk is of het moet echt goedkoop zijn.

Kan jaren doen met rijbroeken die mij nieuw 25,- hebben gekost.
Heb laatst een stuk of 6 nieuwe t'shirten gekocht voor 1,45 p/s. Ik had nog wel t'shirten maar deze prijs was zo leuk dat ik gewoon extra heb ingeslagen.

En waarom? Besteed mijn geld liever een goed les of goed (spring) materiaal dan aan kleding. Ik loop er niet als een slons bij (kan ook niet ivm mijn werk) maar let wel op aanbiedingen en kortingen.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 11:17

Ik heb dat ook, ik zie het echt niet aan kleding af dat ze 200+ moeten kosten.

Heb ook een hekel aan winkelen :+

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-13 11:17

Wanneer is iets echt nodig? Als je laatste broek stuk gaat, of als je er nog maar 2 hebt, of nog 5, of..
Ik vind winkelen trouwens ook heel stom, als ik iets koop is het online. :P

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 11:20

Zo min mogelijk. Kheb een pesthekel aan shoppen :')
ik vind een shirtje van 15 euro nog best redelijk duur en laat t dan ook meestal hangen _O- Vind het altijd zo'n zonde, bij mij gaat het altijd zo goedkoop mogelijk :+

Floor_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 11:20

Broeken wil ik wel van een goed merk (diesel/gstar/MET), maar wil geen 150 euro per broek uitgeven :Y) dus die koop ik meestal in de uitverkoop en dan max 75 - 100 euro voor een broek :)

Shirtjes koop ik tot in den treure à 15-25 euro per stuk

Schoenen ben ik niet zo kapot van, heb nu 4 paar. Of bedoelde je paardrijlaarzen?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 11:21

Vriendje en ik gaan zo'n twee/drie keer per jaar shoppen, altijd inn de uitverkoop :+ dan besteden we zo'n 200 euro p.p.
We kopen nooit echt dure kleding, dat vind ik echt onzin voor een lapje stof. Wel soms merkkleding, vooral ik ben erg fan van de hilfigerwinkel :+ maar daar is regelmatig alles voor 50% en dan is het prima betaalbaar :D

Mila11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 11:23

Shirts heb ik genoeg, lange mouwen heb ik gisteren 1'tje gekocht. Daar heb ik nu genoeg van. Ik heb 3 lange broeken, dat vind ik nog wel kunnen hoor. Die zijn ook nieuw, ik heb drie korte broeken en 4 3/4 broeken.

Het klinkt heel veel, maar is eigenlijk heel weinig. Ik koop nooit iets, maar bijna alles is best wel oud.

Edit: ik koop meestal broeken en shirts van 20 euro, in de HM, maar die zijn dus altijd prima kwaliteit. Ik ga niet meer dan 45 euro voor een shirt uitgeven
Laatst bijgewerkt door Mila11 op 15-08-13 11:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 11:23

Ik vind winkelen heerlijk, maar ik heb niet veel te besteden. Vroeger kocht ik echt alleen wat als het noodzakelijk was, nu niet meer. Ook kocht ik vroeger vaak iets in de uitverkoop, en dat doe ik nu ook veel minder. Ik ben veel blijer met een kledingstuk waar ik weg van ben en waar ik de volle prijs voor heb betaald, dan een kledingstuk dat in de uitverkoop was en dat wel OK staat. Ik geef gemiddeld 50 euro per maand uit aan kleding en schoenen.

Rachelle_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 11:25

Als ik iets zie wat ik echt leuk vind ookal heb ik het niet nodig, dan zorg ik ervoor dat ik het uiteindelijk heb haha. Ik wacht wel altijd tot de sale, en ik heb nooit zoveel geld om te besteden dus dat houd me wel tegen anders zou ik echt shopverslaafd worden denk ik :')

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 11:26

Adamootje schreef:
Ik vind winkelen heerlijk, maar ik heb niet veel te besteden. Vroeger kocht ik echt alleen wat als het noodzakelijk was, nu niet meer. Ook kocht ik vroeger vaak iets in de uitverkoop, en dat doe ik nu ook veel minder. Ik ben veel blijer met een kledingstuk waar ik weg van ben en waar ik de volle prijs voor heb betaald, dan een kledingstuk dat in de uitverkoop was en dat wel OK staat. Ik geef gemiddeld 50 euro per maand uit aan kleding en schoenen.

Je hebt niet veel te besteden maar geeft 50€ per maand uit aan kleding? Dat vind ik best veel :o

Floor_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 11:27

Voor kleding én schoenen vind ik dat heel erg meevallen... Ik koop 2 shirtjes en ik zit aan €50,-

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 11:28

Ik winkel veel maar met klein budget :j ik koop niets wat duurder is dan 15,- alleen spijkerbroeken/bh's/schoenen zijn wel eens duurder omdat ik gewoon vind dat dat goed moet zitten. Toch koop ik ook die nooit voor de volle mep, heb laatst 2 kuyichi jeans gekocht, normaal 120 ps, nu samen 65,- komt er wel op neer dat ik vooral met jeans echt geluk moet hebben en dan dus ook vaak gewoon direct 2 koop zodat ik er weer even tegen kan :)

Had laatst voor 40,- 7 shirtjes en een rokje gekocht :)

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 11:29

Ik meld het niet eens hier _O- Dat is echt veel.. Wel altijd van mijn eigen centjes dus wat dat betreft..

Helaas heb ik niet zo'n goedkope smaak.. Maar aan de andere kant ben er zuinig op en koop dan liever dure spullen die ik veel draag als dat ik shirtjes van een euro of 20 koop en nooit aan doe..

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 11:30

Ik ben best een lastige met kleding kopen.. ik hou helemaal niet van de lapjes stof waar de scheuren al in zitten, en de polyesther zweet-vodden.. De keren dat ik iets tegen kom wat me bevalt op een jaar zijn op een hand te tellen.. Dus ik geef wel liever iets meer uit aan kleding waar je dan ook jaren mee kan doen. En dan ook nog meestal uit de uitverkoop. Ik heb dit jaar dan ook pas 2 truitjes gekocht en een paar schoenen.. mijn laatste nieuwe broek heb ik twee jaar geleden gekocht, en is nog steeds prima.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 11:31

Er gaan hier manaden voorbij dat ik helemaal geen kleding koop. Dat is niet omdat ik het niet leuk vind, maar omdat het geld er niet voor is. Als ik er wel geld voor heb kies ik ervoor om naar een tweedehandswinkel te gaan die alleen chiquere kleding verkoopt. Zo heb ik vaak designer spul van 1.50 euro tot maximaal 15 euro per item :)

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 11:32

Ik hou van winkelen <3 maar wat je zegt daar kan ik mij ook in vinden, een shirtje van max. Een bepaald bedrag tenzij die nou echt echt echt leuk is, of als het voor een speciale gelegenheid is dan wil ik ook nog wel eens iets over dat bedrag gaan. Aangezien ik lastig ben met kleding, lastige pasvorm + ik vind vaak niks leuk genoeg om ook daadwerkelijk te kopen, maakt dat ik niet bijzonder veel kleding heb en ik eigenlijk altijd ruimte heb voor meer kleding, ook omdat de kleding die ik heb sneller slijt omdat ik niet bijzonder veel kleding heb.

Mijn max ongeveer:
Saaiere shirtjes voor ergens onder max 7 euro,
Leuke shirtjes met opdruk max 25 euro
Broeken max 75 euro, liever geef ik minder uit maar mijn pasvorm is knudde en ik pas 9 vd 10 broeken dus helaas niet waardoor ik bij duurdere merken beland.
Paardrij broeken max 100 euro
Ondergoed tot 30 euro (bovenkleding dan he)
Schoenen meestal rond de 20 30 euro, maar max 80 als ik ze echt echt leuk vind.
Jassen max 80/150 (zomer/winter)

Maar om eerlijk toe te geven, voor spullen voor bij de paarden wil ik nog weleens meer uitgeven, die ene paardrijbroek die zo lekker zit met rijden, of die ene paardijlaarzen of chaps die zo tof zijn, dat ene geweldige hoofdstel etc. Maar dat zie ik als zeldzaam voorkomende uitgaves omdat die niet vaak voorkomen, en ik er ook langer voor spaar.

BonteLisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 11:33

Ik koop bijna nooit iets nieuws maar als ik ga shoppen probeer ik alles te kopen wat ik nodig heb in 1 x. Probeer dan wel rond de 200 te blijven. Dit doe ik alleen als ik echt veel nodig heb ;) ben niet zo van merkkleding dus dat scheelt

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 11:36

Interessant topic! :)

Zelf koop ik alleen dingen als ik het echt nodig heb. Als ik zie dat het vaal wordt of stuk is koop ik wel iets nieuw.
Vaak koop ik het wel van de wat duurdere merken (vaak in de aanbieding) zodat ik er langer mee doe.
Spijkerbroeken heb ik niet veel (2 op het moment :+ ) omdat ik daar enorm kieskeurig in ben en wel broeken wil hebben waar je langer mee doet.
Heb vaak broeken met printjes o.i.d. die wat goedkoper zijn, maar dan wel van een goed merk.
En anders pak ik het uit mijn moeder's kledingkast (handig als je dezelfde maten hebt :) )

Paardrijbroeken maakt me daarentegen weer niet uit, Kingsland gaat me wat te ver, maar ik heb alleen maar broeken van Hv Polo in mijn kast liggen waar ik ongeveer 3 jaar mee doe.
( a 120 euro per stuk) shirtjes die ik aanheb zijn vaak gewone topjes van Vero Moda, winterjassen voor op stal koop ik meestal in de uitverkoop en vesten net zo.
Laatst bijgewerkt door Autumnn op 15-08-13 11:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 11:36

Wisselend.
De ene maand 30 euro, de andere maand >100. En soms ook een maand niets.
Spijkerbroeken doe ik erg lang mee en koop ik niet zo vaak. Dan durf ik ook gerust 100 euro voor een merkbroek te betalen, als ik er toch drie jaar in kan lopen.
Ik draag graag jurkjes en rokjes en die kan ik het hele jaar door dragen. 's Zomers wat luchtiger gecombineerd en 's winters met een dikke panty, laarzen en een blazer. Heb ook niet echt een zomer- en wintergarderobe. :)
Ben wel een kritische shopper, als ik me voorneem om lekker te gaan shoppen met een gevulde bankrekening kan ik nooit iets vinden wat ik echt het geld waard vind :+.

Max. budget voor kleding:
Broeken 125
Rokjes 40
Jurkjes 50
BH's 15 (pas altijd dezelfde soort van de H&M :'))
Shirtjes 25
Blazers 50
Winterjas 125
Schoenen hangt er vanaf. Laarzen 100, maar voor sandaaltjes max. 20. Goede pumps 50 ofzo.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 11:39

Ik koop ook alleen kleding als ik het echt nodig heb. Of als ik bijv. alleen voor een broek naar de winkel ga en ik zie een super leuk shirt hangen wat ik echt wil hebben, ookal heb ik het niet echt nodig, dan koop k het wel eens als het niet al te duur is. Maar ik geef nooit veel uit aan een kledingstuk. Een trui/vest/shirt van €45,- laat ik vaak al hangen. K vind alles al snel vrij duur en dan ga ik me bedenken van zal ik het doen, of zal ik het niet doen ,en dan leg ik het weer terug.

Het meeste wat ik uit heb gegeven is geloof ik 200 euro maar dan had ik wel meerdere producten. Meestal is het de helft oid. Maar ik koop ook maar eens in de zoveel maanden nieuwe kleding, als ik merk dat ik steeds meer dezelfde kleding iedere x weer aan doe of tekort kom doordat een broek gescheurd was oid, dan ben ik toe aan wat nieuws :')

Diesel54

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 11:40

Ik hoef me in feite niet echt aan een budget te houden, maar koop het liefst tegen de goeie prijsjes :D
Ben dol op BonPrix, Zeeman en Bristol! En hoor zo vaak, wat zie je er leuk uit, dus merk maakt niks uit :D

Voor de sport koop ik dan wel weer onbeperkt wat ik maar mooi vind :o

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 11:40

ik koop ook altijd in de uitverkoop. Gisteren nog een spijkerjasje gehaald die was van €40 naar €12,- niet echt nodig maar wilde hem toen zo graag hebben en toen vond ik hem te duur, dus nu maar meegenomen omdat ik anders toch spijt ervan krijg. Ik vind €20 voor een tshirt al duur en dan koop ik het dus niet, of ik moet het echt super leuk vinden, maar dan wacht ik alsnog liever.

gisteren ook geweest en zag een leuk vestje hangen, wel gewoon simpel, en dun, €30,- heb hem dus toch maar laten hangen. Wacht wel tot die afgeprijsd is..

Max. Budget:
Broeken €40
Shirtjes: €20
Schoenen: Laarzen €50, zomerschoenen€15 pumps €25
Jassen €50
rokjes/jurkjes: €20
BH's: €15
Bikini: €20

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 11:41

Volgens mij heb ik in januari voor het laatst bovenkleding gekocht, wel meteen 2 à 300 euro uitgegeven, maar ben dan meteen voor de rest van het jaar voorzien haha. In juni nog wat ondergoed en sokken voor een twee tientjes bij de Zeeman.