galaxy note2 of iphone4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DKayleigh

galaxy note2 of iphone4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-13 21:14

hé Bokkers,

(hopelijk staat het hierzo goed)

Ik heb de keuze uit een galaxy note2 en iphone4 16gb.
ik heb er niet veel kennis van, iemand ervaring met een van de twee (nadelen/voordelen) ?
Iphone4 heeft geloof ik minder goede camera.. maar is wel wat kleiner. De note2 is misschien wat aan de grote kant.
heb geen macbook, wel een ipad. Hoe zit dat met bestanden overzetten van iphone naar laptop etc?
het enigste wat ik met de telefoon zéker wil doen is makkelijk sms'en/ fb/twitter/whatsapp/skypen/bokken en niet te vergeten instagram..
overige spelletjes-apps zijn niet belangrijk. muziek afspelen is ook héél belangrijk.. hoe zit het met geluid?

-sorry. heb al wat research gedaan op internet maar vond niet de antwoorden op mijn vragen.. hopelijk kunnen jullie bokkers mij helpen!

xxx &een fijne avond (:

CCCCC

Re: galaxy note2 of iphone4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 21:17

Ik heb de Note II en ik vind het een heerlijk ding. In het begin wel groot, maar ideaal voor apps! Verder gaat de batterij lang mee (3 dagen en ik gebruik hem veel). Geluid van de Note II is prima en de camera is heel erg goed. ik heb hem nu een half jaar en ben er erg tevreden mee!

Donkerblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 21:19

NM -> HTT

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 21:20

Mijn vriendin heeft de Note (dus niet de 2) en ze vind hem geweldig. Hij werkt perfect, mooie camera etc. etc. dus dat kan alleen maar beter woorden toch? :D Ik zelf vind dat ding van haar ook geweldig, werkt mooi jammer alleen dat hij zo groot is, en dus niet in een normale broekzak past.

Verder heb ik altijd meer met samsung als iphone :+

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 21:23

Wat is de reden dat je een note zou willen boven een andere samsung? gewoon nieuwsgierig, omdat de meeste mensen de Note vrijwel direct afschrijven om zijn formaat.
Ik heb zelf een note 1, ben er erg blij mee want ik teken er ook op en ik schrijf ermee, veel andere apparaten hebben deze opties niet omdat ze de pen functies niet hebben. Camera is geinig, maar ik gebruik liever mijn echte camera om foto's te maken, het blijft een telefoon :o filmpjes maken op de Note 1 is niet echt mooi gedetailleerd, in filmpjes doet hij slecht schermstellen en is er veel ruis.
Bij mij staat thuis alles op elkaar aangesloten met een app die dropbox heet, zodra je een foto maakt of filmpje, dan doet je telefoon die uploaden naar dropbox, en als je de app ook op je andere elektronica installeert, bijvoorbeeld een tablet of pc, dan kan je die foto ook op dat apparaat openen en bekijken, gaat allemaal automatisch. Dat maakt niet uit of je dan een android of ios toestel hebt, dropbox werkt zo ver ik weet met vrijwel elk merk en met alle modellen.
Dat de Note groter is, is voor mij juist de reden waarom ik hem gekocht heb, ik doe er veel mee tekenen en notities mee schrijven. De S pen die erbij zit, heb ik een echt grote liefde voor <3
Laatst bijgewerkt door Telpeva op 14-08-13 21:23, in het totaal 1 keer bewerkt

DKayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-13 21:23

super bedankt voor het snelle antwoorden!!!

ik word er wel enthousiast van!
ik heb normaal altijd samsung, maar aangezien mijn vrienden allemaal met iphones rondlopen tegenwoordig wist ik het eventjes niet meer haha. het enigste minpuntje is inderdaad de grootte.
en hoe 'stevig' is de note2? (krassen/laten vallen)

Sunshinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 21:24

Mijn vader heeft de Note 2 en een vriendin van me de Iphone 4.
Mn vriendinnetje loopt vaak over haar iphone te klagen, mijn vader nooit over zijn note 2!
aan de grote wen je wel :)

Edit: ik lees dat je altijd al een samsung hebt gehad, dan zou ik zeker bij samsung blijven.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 21:25

Ps, ik weet dat je hier vraagt om de note 2, maar weet je al dat de note 3 al aangekondigd is? wil me er verder niet mee bemoeien hoor, ik weet je budget niet (hoef ik ook niet te weten) maar ik kan mij voorstellen dat als je een nieuwe telefoon wilt, je misschien ook het nieuwste model zou willen.

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 21:28

Mijn Note II valt geregeld (heb er wel een hoesje omheen, iig de achterkant) en hij leeft nog steeds. Ook daarom heb ik geen iPhone genomen ivm vallen en kapotte glazen achterkanten en zo.

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 21:31

Als ik op dit moment als fervent Apple fan zou moeten kiezen tussen de iPhone 4 en de Note II zou ik zeker weten voor de Note gaan. Die is gewoon een heel stuk nieuwer en dus beter :)

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 21:36

Om trouwens nog even een verschil aan te kaarten, ik weet niet of je een liefde hebt voor hoesjes en overige accessoires? er is namelijk wel veel minder te krijgen voor de galaxy note, dan voor iphones.

Citaat:
Die is gewoon een heel stuk nieuwer en dus beter :)

Daar zou ik niet zomaar van uit gaan op gebied van apparatuur, kan heel erg tegen vallen. Mijn oude Note 1, oud als hij is, is bijvoorbeeld toch wel even een flink poepie sneller dan een splinternieuw apparaat tvw 60 euro. Het gaat om de hardware die er in zit en de software die het toestel aan kan, niet om leeftijd.

DKayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-13 22:06

heeeeeelaaaaaaaas is mijn budget niet zo groot als ik zou willen ahha :+ , maar toch bedankt voor de tip @telpeva wat betreft hoesjes heb ik gewoon een leuk hoesje nodig, die ook bescherming bied... niet zoals mijn vorige die na 1x vallen meteen kapot gaat... misschien dat zo'n flaphoesje het beste is?

@CCCCC , ah, das fijn om te horen. ben namelijk ongelofelijk onhandig als het om telefoons gaat dus laat hem wel zo af en toe vallen haha. Vaker de iphone's gezien, van voor tot achter gescheurd.. da's zonde van het geld.

voor de rest bedankt voor de reacties. mijn keuze is wel gemaakt denk ik zo hahah

EDIT: samsung ben ik gewend qua menu en zo.

CP5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 22:15

Ik zou ook voor de Note gaan, maar ben dan ook enorm Samsung fan.
Hij is groot, maar dat kan ook voordelen hebben. Zo zijn spelletjes makkelijk te spelen maar zoals mails typen vind ik dan ook overzichtelijker.
En als hij in het water valt, heb je nog kans dat je hem redden kan door de batterij eruit te halen en te laten drogen.

Dit kan met een Iphone niet.
En dat vind ik dan ook een groot min punt van de Apple. Als er iets met de batterij is kan je geen nieuwe bestellen maar moet je naar de winkel. Terwijl dat met Samsung wel kan.

Succes met je keuze!

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 10:29

Telpeva schreef:
Om trouwens nog even een verschil aan te kaarten, ik weet niet of je een liefde hebt voor hoesjes en overige accessoires? er is namelijk wel veel minder te krijgen voor de galaxy note, dan voor iphones.

Citaat:
Die is gewoon een heel stuk nieuwer en dus beter :)

Daar zou ik niet zomaar van uit gaan op gebied van apparatuur, kan heel erg tegen vallen. Mijn oude Note 1, oud als hij is, is bijvoorbeeld toch wel even een flink poepie sneller dan een splinternieuw apparaat tvw 60 euro. Het gaat om de hardware die er in zit en de software die het toestel aan kan, niet om leeftijd.

Helemaal met je eens! :) Maar in dit specifieke geval is de Note 2 een heel stuk beter dan de iPhone 4 :)

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 10:34

Ik heb de Note 1 gehad en nu heb ik de Note 2. Bij de Note 1 was ik mijn S-Pen kwijt, waardoor vele functies dus een beetje wegvielen :+ helaas zijn die ook niet te bestellen.
Helaas liep hij wel veel vast, daardoor ben ik overgestapt op de Note 2. Was er verder tevreden over, dus vandaar dat ik overstapte op de 2.

Op de Note 2 ben ik echt helemaal verliefd, hij heeft een mooier design dan de Note 1 vind ik, even wat 'vrouwelijker' doordat de randjes rond zijn i.p.v. vierkant.
En ja, hij is groot, maar ik weet gewoon dat hij niet in mijn broekzak past. Ik zeg altijd dat mijn telefoon een handicap heeft :+
verder heb ik altijd een tas mee waar ik mijn telefoon in doe. Ja, met uitgaan past hij echt net in mijn tasje, maar verder echt geen slecht woord er voor over. :j

toevoeging: over het opladen doet hij wel vrij lang, gauw 3,5 uur. Daarentegen doe ik wel 2 a 3 dagen met mijn batterij. (s'nachts staat hij uit)
Hoesjes zijn echt heel weinig te vinden, geen leuke achterkantjes o.i.d. alleen flip covers in een andere kleur sinds kort.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 10:38

De Note, absoluut zonder twijfel! Ik heb meer dan 8 jaar een samsung en er is inderdaad hier en daar wel eens een foutje of een systeem dat vastloopt maar dat is makkelijk te verhelpen. Met de Iphone kun je vrijwel niks zelf.. je moet altijd Apple raadplegen. :n

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 10:45

Lizzyy schreef:
Ik heb de Note 1 gehad en nu heb ik de Note 2. Bij de Note 1 was ik mijn S-Pen kwijt, waardoor vele functies dus een beetje wegvielen :+ helaas zijn die ook niet te bestellen.

Helemaal niet waar? :+ Dan heb je niet (goed) gezocht, reserve s pennen zijn gewoon te koop, ik heb er zelf ook 2 in huis. Eentje zit standaard in mijn telefoon als reserve, en een heb ik in een penhouder omdat ik dat prettiger vind om mee te tekenen en schrijven.

Bijvoorbeeld
http://www.bol.com/nl/p/samsung-stylus- ... 013987282/

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 11:40

Telpeva schreef:
Lizzyy schreef:

Helemaal niet waar? :+ Dan heb je niet (goed) gezocht, reserve s pennen zijn gewoon te koop, ik heb er zelf ook 2 in huis. Eentje zit standaard in mijn telefoon als reserve, en een heb ik in een penhouder omdat ik dat prettiger vind om mee te tekenen en schrijven.

Bijvoorbeeld
http://www.bol.com/nl/p/samsung-stylus- ... 013987282/

Ik heb Samsung nog gemaild, net als Bol.com om te vragen waar en of ze te koop zijn die in de telefoon passen. Beide gaven aan
dat deze niet te koop zijn.
Heb wel een 'normale' S-pen gekocht, maar deze past er niet in.

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 22:37

heb zelf ook de note 2, en zou geen andere willen!
hele scherpe en goede camara met flits, hij is snel!
goede internet verbinden, ideaal om foto's te bewerken, de grote wen je vanzelf aan ;)
echt een top uitvinding de note 2! :)