In de war, ervoor gaan of niet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Poeky

In de war, ervoor gaan of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-13 15:38

Hoi iedereen,

Ik weet even niet meer wat doen en hoop dat jullie me willen helpen.

2 weken geleden heb ik op een stadsfeest een jongen ontmoet. Ik was er samen met mijn beste vriendin, hij met zijn vriend. Vlotte jongen en samen wat gepraat en gedanst.
Ik had wel al een glaasje meer op dan zou moeten, dus toen hij me kuste liet ik hem begaan en het was allemaal erg leuk.
Overal mee met hen naartoe gegaan.
Tot er plots een gigantisch onweer kwam, en men vriendin en ik toch echt wel teveel gedronken hadden dus besloten huiswaarts te keren.
Ik zat op dat moment in een nogal moeilijke situatie met mijn ex, alles ook nog niet goed verwerkt.
Dacht nou ja leuke avond gehad, maar die jongen zie ik niet meer. Hij kwam ook wel wat over als het type die iedere avond een nieuw meisje heeft.

Maar toen ik de volgende middag wakker werd had ik al 2 berichtjes van hem, of ik de tocht naar huis overleefd had. :P
Ik twijfelde wat, en door vriendin toch niet geantwoord. Maar dan tegen de avond had ik nog een smsje van zijn kant, hoe het ging, of ik me niet te beroerd voelde.
Dan toch maar geantwoord en aan de praat geraakt. Zo 2 weekjes via facebook en sms soms wat kletsen.
Hij had al een paar keer gevraagd om af te spreken, maar dat ging nooit voor mij, of ik had gewoon te veel schrik :o
Uiteindelijk zondag toch afgesproken, hij 40 minuten naar mij gereden en samen naar de meteorenregen gekeken, super romantische setting natuurlijk, op de weide bij de paarden :p
Na even waren we weer aan het zoenen. Maar nu bleek, tot mijn verbazing eerlijk gezegd, dat we eigenlijk super veel gemeenschappelijk hebben, echt veel op elkaar lijken. Al zijn we in sommige opzichten ook totaal verschillend.

Dus nu voel ik mezelf verliefd worden, terwijl ik dat eigenlijk niet wou. Ik ben door een vorige relatie erg gekwetst en zelfs gebroken geweest en heb erg veel schrik om me terug te binden. Dus nu schreeuwt iedere vezel van mijn lijf iets anders en weet ik werkelijk niet wat gedaan.

De ene kant zegt ga er toch gewoon voor, het is vakantie, je moet leven en jong zijn (heb ik door omstandigheden 2 jaar niet kunnen doen). Die kant van me wil er gewoon voor gaan en kijken waar ik uitkom.

Maar de andere kant.. Hij is een stuk ouder, we wonen 40 minuten van elkaar, ik heb mijn rijbewijs nog niet. Ik ga studeren in Gent, hij in Leuven, en gaat daar straks ook op kot. Dan is dat weer zo’n compleet andere leefwereld. Daarbij weet ik niet eens of hij wel geïnteresseerd is in een relatie, of mij gewoon leuke afleiding vindt..

Dankjewel als je dit allemaal gelezen hebt. :)

Saskiaatje

Re: In de war, ervoor gaan of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 15:42

Ga ervoor. :)
Hij is je vorige vriendjes niet, hij verdient zijn eigen kans.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 15:47

Na een heftige relatie ben ik eigenlijk ook op zo'n manier mijn huidige vriend tegengekomen. Eerst was ik wat terughoudend maar we zijn nu dolgelukkig samen.
Ik zou zeggen; GA ERVOOR! :D

Poeky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-13 15:53

Zie net dat ik nog wat belangrijke dingen ben vergeten vermelden.
Toen ik hem leerde kennen en nu zondag ook, kreeg ik ergens wel wat het gevoel dat het voor hem mogelijks vooral om seks draait. Hebben we nog niet gehad, ik houd de boot echt wel af, maar ik voel wel een bepaalde druk bijna van zijn kant.

Wat me natuurlijk ook doet twijfelen aan zijn intentie.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 15:53

Poeky schreef:
Toen ik hem leerde kennen en nu zondag ook, kreeg ik ergens wel wat het gevoel dat het voor hem mogelijks vooral om seks draait. Hebben we nog niet gehad, ik houd de boot echt wel af, maar ik voel wel een bepaalde druk bijna van zijn kant.

Wat geeft je dat gevoel dan?

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 15:55

Poeky schreef:

Hij vindt je leuk! Dan straalt hij gewoon sex-appeal uit ;)
Geniet er gewoon lekker van en doe niets waar je je niet goed bij voelt,
immers, je bent niet meteen getrouwd :(:)

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 15:57

Praat met hem. Zeg dat je uit een moeilijke relatie komt en dat je het gevoel hebt dat het om seks draait, maar dan wel op het moment dat hij iets doet wat jou dat gevoel geeft.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 16:00

Gewoon direct zeggen dat seks er bij jou momenteel gewoon niet in zit omdat je uit een rot relatie komt. Is hij dan nog enthousiast, dan heb je de goede aan de haak geslagen ;) als je hem leuk vind en zijn intentie is niet enkel seks, juist er voor gaan! Hij is je ex niet en een verandering kan voor jezelf ook veel goeds doen (je ziet dan ook hoe het wel kan)

Zo ging het ook met mijn vriend, ik was net vrijgezel, totaal niet opzoek naar een relatie, want net als jij enorm gekwetst in de relatie ervoor, maar meneer was volhardend ;) t heeft zelfs 3 week geduurd voordat we gezoend hebben :') ik dacht als ik maar afstandelijk genoeg doe :)) en inmiddels zijn wel al weer bijna 6 jaar samen en wonen we daarvan ook al weer bijna 2 jaar bij elkaar :)

Poeky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-13 16:00

Saskiaatje schreef:
Poeky schreef:

Wat geeft je dat gevoel dan?

Die eerste avond was hij al tamelijk 'all over me' en als ik hem zondag had laten begaan dan was het wel gebeurt.
Toen ik hem zei dat ik seks en gevoelens niet zomaar uit elkaar kan houden, antwoordde hij daar ook gewoon heel droog op 'maar dat kan je wel'.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 16:02

Als ik het zo lees begin je hem toch wel leuk te vinden. Ik snap dat je vorige relatie niet helemaal goed is afgelopen maar probeer je nu weer wat meer open te zetten voor iets nieuws. Niet iedereen op de wereld is zo.
Ik zou misschien een paar keer afspreken en als het blijft klikken kan je altijd nog je keuze maken.

Succes!

WilmaBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 16:04

gewoon open en eerlijk, kan hij dat niet nemen, dan weet je ook onmiddellijk waar je aan toe bent..

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 16:11

Als ik lees dat hij bepaalde druk begint uit te oefenen richting seks dan zou ik de boot afhouden. Ik vraag me dan af of het hem om jou te doen is of om een paar stappen verder te komen.
Probeer bij je gevoel te blijven, niet alleen of je met hem wat wilt maar ook of je lichamelijk nu al verder wilt gaan.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 16:20

Echt liefde, breekt niet door afstand of elkaar weinig zien. Leuk is anders, maar het kan. Het kan zeker. Verder is hij niet je ex. Hij is een andere jongen, en misschien wel de jongen waar je de rest van je leven mee gaat delen. You never known, if you never try.

En je kan hem toch op den duur vragen of hij meer wil?

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 17:11

Poeky schreef:
Die eerste avond was hij al tamelijk 'all over me' en als ik hem zondag had laten begaan dan was het wel gebeurt.
Toen ik hem zei dat ik seks en gevoelens niet zomaar uit elkaar kan houden, antwoordde hij daar ook gewoon heel droog op 'maar dat kan je wel'.

Bij die opmerking had hij al aan de kant gestaan bij mij..

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 17:25

Zo'n opmerking zou bij mij ook niet heel fijn vallen zeg maar... Maar tja. Misschien zei 'ie dat zonder erbij na te denken? Wat is je gevoel erbij TS? Je klinkt wel wat terughoudend namelijk.

Poeky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-13 17:41

Tja dat deed mij inderdaad ook wel zo'n beetje denken van oops...
Het is een van de redenen waarom ik niet goed weet of ik hier wel voor moet gaan. Jongens maken wel vaak domme opmerkingen zonder het goed en wel te beseffen natuurlijk.

Toen ik iets later beetje subtiel polste of hij het erg vond, (ik dacht al dat hij super ontgoocheld ging zijn dat ik hem had gestopt), zei hij wel dat het hem niet uitmaakte, dat het een super avond was geweest.
Maar ik denk dat ik hem zelf ook wel wat verkeerde signalen heb gegeven, als je beetje te veel in het moment opgaat..

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 18:07

Ik heb een beetje hetzelfde probleem. Echt een super leuke jongen, maar eigenlijk wil ik geen relatie of ben ik er zelfs een beetje 'bang' voor. Ik voel me snel in een hoekje gedreven en ben bang mijn vrijheid kwijt te raken. Ik ben het type 'lang leven de lol' en zo lang en zo veel mogelijk plezier maken en ben bang dat ik me niet aan iemand kan binden op dit moment.

Maar ik wacht het gewoon af. Als ik nog sterker dat gevoel krijg zal ik eens met 'm gaan praten.

En ik denk ook dat jij gewoon je twijfels uit moet spreken.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 18:13

Ik zou 'm niet meteen afschrijven denk ik. Maar wel voorzichtig zijn dat je niet over je eigen grenzen gaat.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 22:43

Als hij je weer wilt zien kun je zeggen dat je noooooit met een vriendje naar bed gaat voordat je 3 maanden een relatie hebt.
Als hij dan nog met je wilt daten, weet je dat hij je echt leuk vind. Zie je hem niet meer, dan ging hij enkel voor de sex.

Poeky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-13 18:19

@Storm, dat is wel een goed idee.

Gisteren en vandaag heb ik me al zo moeten inhouden om hem geen berichtje te sturen, ik wil niet opdringerig overkomen, maar jeetje het begint lastig te worden..
Zelf stuurt hij soms wel eens een berichtje, meestal gewoon als antwoord op iets wat ik heb gestuurd. Maar dat is dan 1 keer per dag.. Als hij echt interesse zou hebben, zou hij dan niet vaker wat laten horen? :?

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 18:59

Lees je berichtje nou nog eens :P Hij laat weinig van zich horen en daardoor vraag jij je af of hij wel interesse heeft. Maar zelf geef je aan nog helemaal geen berichtje te hebben gestuurd. Dus wat moet hij daar dan wel niet van denken? :P

Poeky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-13 19:09

_Tara_ schreef:
Lees je berichtje nou nog eens :P Hij laat weinig van zich horen en daardoor vraag jij je af of hij wel interesse heeft. Maar zelf geef je aan nog helemaal geen berichtje te hebben gestuurd. Dus wat moet hij daar dan wel niet van denken? :P

Haha oke nog niet eens zo bekeken, ben ik lekker verblind door de hormonen :P
Maar ja, wat moet ik ook sturen? Ik ben zodanig bang iets mis te doen dat ik plots helemaal niet meer weet hoe ik met jongens om moet gaan, dat heb ik ook nog nooit gehad. :P

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 19:27

Ik zou het ook een kans geven, als je gevoel er goed bij is. :)
Je weet zelf waar je grenzen liggen en wanneer het voor jou goed voelt. Misschien moet je elkaar nog wat beter leren kennen, of klikt het over een tijdje wel helemaal niet meer.
Daar kom je alleen achter als je het een kans geeft.

Stefaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 13:36

Zoals vele bokkers hier al gezegd hebben, gewoon duidelijk zeggen waar het op staat. En zeker niets doen wat je zelf niet wilt, laat je dus niet overhalen om die dingen wél te doen.
Gent en Leuven liggen inderdaad niet naast elkaar, maar het is wel te doen :-)

WilmaBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 15:56

Char_elle schreef:
Ik heb een beetje hetzelfde probleem. Echt een super leuke jongen, maar eigenlijk wil ik geen relatie of ben ik er zelfs een beetje 'bang' voor. Ik voel me snel in een hoekje gedreven en ben bang mijn vrijheid kwijt te raken. Ik ben het type 'lang leven de lol' en zo lang en zo veel mogelijk plezier maken en ben bang dat ik me niet aan iemand kan binden op dit moment.

Maar ik wacht het gewoon af. Als ik nog sterker dat gevoel krijg zal ik eens met 'm gaan praten.

En ik denk ook dat jij gewoon je twijfels uit moet spreken.

weet je wat het nadeel is van 'lang leve de lol'?
Straks blijf je alleen over omdat de rest een volgende stap in het leven heeft genomen, en de leukste gaan er als eerste uit...