Zorgtoeslag vraagje

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Zorgtoeslag vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 20:53

Oke, ik voel me echt ontzettend blond en ik hoop eigenlijk dat iemand me eventjes kan helpen voordat ik me rijk reken.. :Y)

Ik heb een tijd geleden zorgtoeslag aangevraagd (met terugwerkende kracht, omdat ik erop gewezen werd dat dat kon).

Nu logde ik net in, en zag ik het volgende staan:

Beschikkingen 2013
Datum Type Soort toeslag
help
Beschikking
21-08-2013 Voorschot-
beschikking
Zorgtoeslag
Toon beschikking

met daarboven

Mijn beschikkingen 2013
help
Hieronder ziet u de bedragen waar u volgens uw laatste beschikking recht op hebt in 2013. Daarna krijgt u een overzicht van alle beschikkingen over 2013. De maandbedragen en beschikkingen zijn alleen zichtbaar voor de aanvrager. Dat is de persoon op wiens naam de toeslag staat.
Maandbedragen 2013 volgens beschikking
Maand Zorgtoeslag
Jaarbedrag € 1.060

Betekent dit, dat ik bovenstaand bedrag de 21e op m'n rekening heb staan? Of reken ik me al te vroeg rijk?

Ik snap d'r namelijk echt geen hol van (wat ik al zei, ik voel me echt zo blond) en ik wil mezelf niet blijmaken met een dode mus.
En aangezien bokt zo groot is, dacht ik, ik vraag het gewoon even, veel handiger!

Patsab

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 20:57

Bedrag delen door 12 en dat krijg je dan maandelijks gestort :D

Anoniem

Re: Zorgtoeslag vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 20:57

Ah oke, thanks :D Weer wat geleerd haha :)

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 08:30

Volgens mij in dit geval gedeeld door vijf omdat er nog maar vijf betalingen zijn dit jaar, maar hang me er niet aan op. :P

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 08:46

Meestal doen ze naar rato een bedrag ineens van de afgelopen tijd en de rest krijg je dan per maand.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 09:31

Haha dan zal ik het even afwachten :D Tis al bijna de 21e dus we zien het snel genoeg, als ik het weet zal ik het wel even laten weten :D

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 09:37

Er zijn twee mogelijkheden:

1. Je krijgt nu in 1x het bedrag wat je de afgelopen maanden had moeten ontvangen, daarna gewoon de maandelijkse bedragen

2. Je krijgt vanaf nu het normale bedrag. Aan het eind van het jaar krijg je een definitieve aanslag (wat je nu elke maand krijgt is een voorschot) en daarna krijg je dus het te weinig ontvangen bedrag retour op je bankrekening.

De fiscus kennende wordt het optie 1 (dat was in ieder geval bij mijn huurtoeslag het geval, die kreeg ik pas na 2 maanden ;) )

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 13:29

Je krijgt dan gewoon 88 per maand. Dat krijg/kreeg ik ook altijd.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 14:47

over heel 2013 heb je recht op het aangegeven bedrag,
dikke kans dat je nu jan t/m september in 1 keer krijgt = een dikke 700 euro en dat je daarna de rest van het jaar maandelijks 88 euro gestort krijgt.

het bedrag wat ze aangeven is in ieder geval het jaar bedrag over 2013, maar aangezien dat per maand word uitbetaald zul je waarschijnlijk nu 8 maanden in eens krijgen, en daarna dus gewoon het maandbedrag

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 15:44

Precies zoals Sonja_vR zegt. Heb ik ook een paar keer zo gedaan, is wel lekker om ineens een groot bedrag te krijgen! Daarna krijg je het iedere maand tot je het weer zelf stop zet.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 11:32

Je krijgt het maandelijkse bedrag in een keer ingehaald. Dat is dan nu van december2012 tm de betaling voor september. Dat zijn 9 maanden. Als het goed is krijg je dan 9x88= 795. Daarna elke maand 88.