Telefoon die op Windows draait, wie heeft het?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

hafjelinger

Telefoon die op Windows draait, wie heeft het?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-13 18:45

Hallo bokkers,

Het duurt nog langer als een jaar voordat mijn huidige abonnement afloopt, maar toch kijk ik rond :+ (zoals de meeste waarschijnlijk)
Tegenwoordig heb je telefoons op de markt die op Windows draaien, zoals de Nokia Lumia en de HTC 8X.
Aangezien mijn laptop op Windows 8 draait (wat zeer goed bevalt) lijkt het mij handig om een telefoon te hebben die daar ook op draait zodat dat goed samen kan werken. Denk ik tenminste :P

Nu mijn vraag: Wie heeft hier een Windows Phone?
Hoe bevalt dat? Is het snel? Geen kinderziektes? Hoe werkt het met apps?

Alvast bedankt!

ManonGrr

Re: Telefoon die op Windows draait, wie heeft het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 18:47

Ik heb een windows phone! Ik heb de nokia lumnia 620, had hiervoor een LG windows phone. Allebei hele fijne telefoons zonder kinderziektes. Ik merk helaas wel dat heel veel apps niet beschikbaar zijn voor windows, dat is wel jammer. Gelukkig komen er steeds meer apps ook voor de windows phone, zoals bijvoorbeeld de ING bankieren app. Verder vindt ik dat whatsapp slecht draait op een WP, maar sinds ik windows phone's heb is het al een stuk verbeterd, dus misschien dat dat over een jaartje ook wel over is.

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 18:48

Ik had de Nokia Lumia 800. Na ongeveer anderhalf jaar viel hij plots uit om niet meer aan te gaan. Heb er verder nooit problemen mee gehad en was er erg blij mee! Heb de telefoon opgestuurd en nu dankzij de superservice van Nokia een nieuwe Nokia Lumia 900. Ook met deze telefoon ben ik erg blij :)
Ik weet alleen niet of je er ook foto's mee wilt maken? Persoonlijk vind ik de kwaliteit daarvan niet super, maar misschien zijn mijn instellingen ook wel niet optimaal ;-)

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-13 18:57

Dankjewel voor jullie reacties! :)

What's app is dus wel gewoon beschikbaar op een Windows Phone, mooi :)
Ik ben wel van plan om foto's te gaan maken ja :) Ik heb in het verleden een paar Nokia's gehad en dat viel een beetje tegen (uitvallen, batterij snel kapot ect.) dus dat wil ik liever niet meer. De HTC X8 lijkt me wel wat, en waarschijnlijk zijn er tegen die tijd wel meer telefoons die draaien op Windows.

Nog een vraagje, is het mogelijk om je Windows Phone te synchroniseren en samen te laten werken zegmaar met mijn Windows 8 laptop? (Dus net zoals een iPhone met een Mac)
Laatst bijgewerkt door hafjelinger op 13-08-13 18:58, in het totaal 1 keer bewerkt

droomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 18:58

Ik had voorheen een HTC Diamond Pro (dacht ik zo) met Windows Mobile..
Thanks, but no thanks.
Ik ben blij dat ik op aanraden van collega's (2,5 jaar terug) overgegaan ben op Android.

Los van het feit dat het OS niet prettig werkt zijn er amper nog (recente) apps beschikbaar voor Windows mobile, je raakt dus hopeloos in de knoei (merkt mijn vriend met zijn Samsung Omia).

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 18:59

droomy schreef:
Ik had voorheen een HTC Diamond Pro (dacht ik zo) met Windows Mobile..
Thanks, but no thanks.
Ik ben blij dat ik op aanraden van collega's (2,5 jaar terug) overgegaan ben op Android.

Los van het feit dat het OS niet prettig werkt zijn er amper nog (recente) apps beschikbaar voor Windows mobile, je raakt dus hopeloos in de knoei (merkt mijn vriend met zijn Samsung Omia).

Waarmee raakt hij dan hopeloos mee in de knoei? Ik vind het namelijk best mee vallen..

Taartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 23:54

Ik heb de nokia lumia 920, ben er echt superblij mee!
Ht systeem is supersimpel en heb je zo onder de knie.

Whatsapp is inderdaad niet top, maar met elke update verbeterd het wel!
Qua apps missen, ik heb er weinig last van! Er zijn vaak goede vervangers en op t moment worden er weer veel apps ontwikkeld dus dat komt wel goed.

De nieuwe nokia lumia 1020 heeft trouwens 40 x zoom en een supercamera erop zitten, dus die zou qua fotos helemaal top zijn, en zal volgend jaar qua prijs ook goed betaalbaar zijn.

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-13 16:31

Bedankt voor de reacties! :) Hier heb ik zeker wat aan, aangezien er helemaal niemand in mijn omgeving is die een Windows Phone heeft.

Goede tip Taartje van de Nokia Lumia 1020! Dankjewel :)

Ik ben alleen nog op zoek naar ervaringen over de verbinding tussen windows 8 laptop en windows Phone :)

PreciousViva

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 16:34

Ja je kan verbinding maken tussen laptop en windows phone! Heb ik nu ook en dat bevalt prima. Hij synchroniseert automatisch en slaat de foto's automatisch op je laptop op (als je dat wilt uiteraard). Ook kun je dan via je windows store op je laptop nieuwe apps op je telefoon zetten!

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 16:47

Ik heb de wat oudere Nokia Lumia 800 en mijn vriend heeft de Nokia 920 (deze heeft echt een asociaal goede camera). Ik was zo tevreden over de mijne dat hij er ook aan wilde. Ik vind Windows phone echt een super systeem. Het werkt voor mij veel prettiger dan android, en IOS heb ik al helemaal niets mee.
De apps lopen soms nog een beetje achter, maar dat is ook het enige nadeel.
Over de verbinding met een windows laptop heb ik geen idee, want die heb ik zelf niet. Ik sluit hem gewoon aan op mijn pc waar windows 7 op staat, daar heb ik nooit problemen mee gehad.
De recentere Nokia toestellen zijn overigens extreem stevig. Ik heb mijne al zo vaak genadeloos laten kletteren, maar geen enkel probleem. Daar hebben ze hem ook speciaal naar gemaakt, er staan leuke filmpjes van op youtube dat ze hem van heel hoog laten vallen zonder dat hij stukgaat enzo.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 16:50

Ik heb een HTC 8S, bevalt super!!!

Las hier eerder nog iets van windows mobile, dat is heel iets anders dan wat TS bedoelt, die is opzoek naar een telefoon met WP 8.

NN44

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 17:02

Ik heb de HTC 8x en ben er heel blij mee. Hiervoor had ik de HTC Radar, ook een Windows Phone. Voor mij geen android meer! Windows Phones zijn heel gebruiksvriendelijk. Er komen ook steeds meer apps voor Windows Phones.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 17:04

suuszzzz schreef:
Ik heb de HTC 8x en ben er heel blij mee. Hiervoor had ik de HTC Radar, ook een Windows Phone. Voor mij geen android meer! Windows Phones zijn heel gebruiksvriendelijk. Er komen ook steeds meer apps voor Windows Phones.

Ik had hiervoor een HTC Desire, dezelfde ervaring als jij. Veeeeel gebruiksvriendelijker!!
Als ik met een android telefoon iets moet doen, moet ik echt even kijken hoe het werkt.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 17:07

Ik heb een Nokia Lumia 920. Ik wilde nooit aan de Nokia, maar man, wat een fantastisch ding! :D
Het synchroniseren tussen je telefoon en je laptop gaat heel simpel, ik heb hem aangesloten en volgens mij is er automatisch (?) een app op mijn laptop gekomen die "Windows Phone" heet. Met deze app kan je makkelijk muziek van en naar je telefoon slepen. Mijn foto's worden automatisch gesynchroniseerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 17:09

Ik heb van werk een Lumia 920 en ik vind hem echt veel fijner in ht gebruik dan mijn iPhone. Ik heb hem alleen nog niet aan mijn mac durven koppelen :D

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 17:11

Ik sta nu voor de keuze (30aug) dus idd goed topic. Whatsapp is voor.mij belangrijk, dus als die het niet zo lekker doet...

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-13 17:12

Wat een positieve reacties allemaal! :oo
Dat had ik niet gedacht haha :P Ik ga zeker een Windows Phone aanschaffen denk ik, jullie ervaringen klinken goed en mijn ervaring met Windows 8 op de laptop is ook erg goed.
En het klopt idd dat de Nokia's onverwoestbaar zijn :) Hoe is de batterij van de Lumia? Bij mijn oude Nokia ging die namelijk heel snel stuk..

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 17:12

Ik heb nooit echt problemen met whatsapp? Wat ondervinden jullie aan problemen dan?

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 17:13

Als ik hem vergelijk met mijn oude HTC Desire HD, is de batterij fantastisch. Als ik hem er 's ochtends afhaal en ik kijk er af en toe op kan ik bijna anderhalve dag mee doen :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 17:14

Mijn werklumia gaat eens per dag aan de lader :)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 17:14

Ik heb op de laptop nog geen 7 maar vista, gaat het aansluiten/koppelen dan ook goed?

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 17:45

Het enige nadeel vind ik dat de apps van bijvoorbeeld facebook het niet doen, de spelletjes dan. en wanneer ze wel werken heeft het een hele lange tijd nodig voor ze opgeladen zijn.

Verder vind ik mijn nokia lumia 800 een fijne telefoon en windows fijn werken.

NN44

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 17:48

Ik heb ook geen problemen met whatsapp trouwens.. Werkt prima en snel!

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 17:48

wendyenbram schreef:
Het enige nadeel vind ik dat de apps van bijvoorbeeld facebook het niet doen, de spelletjes dan. en wanneer ze wel werken heeft het een hele lange tijd nodig voor ze opgeladen zijn.

Verder vind ik mijn nokia lumia 800 een fijne telefoon en windows fijn werken.

Doet fb het slecht of de spelletjes via fb?

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 17:49

spelletjes. facebook voor mobiel doet het perfect, faceboek de pc versie is traag.