Mijn leven staat stil

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Morrow_Less

Mijn leven staat stil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-13 15:55

Hallo iedereen,

misschien een vreemde titel maar ik ga jullie uitleggen wat ik er mee bedoel.

Ik ben 20 jaar, woon samen met mijn vader en heb een geweldige vriend. Maar, mijn grootste wens is uit huis te kunnen en mijn eigen leven op te bouwen. Helaas staat alles stil.
Ik begin in september met het 2de jaar van mijn opleiding en ik besef nog goed hoelang ik nog moet doorgaan voor ik wat centen kan verdienen. Eigenlijk had ik vorig jaar kunnen afstuderen en had ik nu waarschijnlijk al aan het werk geweest. Maar door foute studiekeuzes ben ik er nu pas achter wat ik wilde.
Ik moet nu nog zeker 2 jaar studeren voor ik klaar ben, 2 jaar dat ik hier nog vast zit.

Vorige maand heb ik een hele maand gewerkt en dat beviel me optimaal, een vaste routine, goede sfeer en natuurlijk de lang verwachtte brief op het einde van de maand. Ik was zo trots, zo fier op mijn geld dat ik er niets van heb opgedaan maar alles heb laten wegzetten om te kunnen sparen. Maar door die €1600 heb ik niet genoeg kapitaal om een sprong te kunnen wagen.

Ik ben zo jaloers op mensen die uit huis gaan en vaak studeren ze ook nog. De enige vraag die me dan door het hoofd schiet is, hoe ? Hoe doen die mensen dat, werken ze hun te pletter tussen hun lessen door ? Is er een geldschieter ? Krijgen ze maatschappelijke steun ? Allemaal vragen voor mensen die ik haat bij sommige momenten.

Daarom ben ik momenteel aan het oplossing aan het zoeken, stoppen met de studie is geen oplossing van thuis uit. Weekendwerk zie ik super zitten maar ik zie mijn vriend alleen in die 2 dagen en als ik dan zou werken zien we elkaar niet meer. Graag zou ik een dag of meerdere dagen per week een dagwerk hebben, maakt niet uit wat. Maar waar vindt je zo iets ? Ik heb al winkels uitgevraagd, sites bezocht, maar telkens zijn het parttime vaste contracten en ik zoek enkel een bijbaan.

Daarom zou ik graag van mensen horen die hun eigen leven hebben uitgebouwd zijnde nog studerend of samen met iemand graag tips hebben van hoe zij het gedaan hebben. Want naar mijn mening sta ik nu voorlopig stil terwijl ik dolgraag wil lopen.

Waarom ik uit huis wil is een persoonlijke rede en zal ik bij interesse meedelen.

Groetjes ML

Jibbel

Re: Mijn leven staat stil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 16:01

Ik herken je situatie en gevoel. Ik heb dat zelf een aantal jaar geleden ook gehad. Maar geloof me, heb geduld en alle puzzelstukjes vallen vanzelf op zijn plek.

Daarnaast is werken ook niet zaligmakend. Ik ben destijds wel gestopt met studeren en gaan werken, maar nu na 5 jaar werken (pas) erachter wat ik wil en weer aan een opleiding begonnen.

Helaas is deze tijd van crisis misschien ook niet de meest handige tijd om een (bij)baan te vinden en zonder geld kun je idd niets. Dat je nu nog 2 jaar 'stil staat' is echt niets op de rest van je leven, dus nogmaals, heb geduld en echt, het komt vanzelf op zijn pootjes terecht.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 16:05

Citaat:
Allemaal vragen voor mensen die ik haat bij sommige momenten.

Dat vind ik best een heftige uitspraak :=

Ik ben 22 en ben nu 4 jaar uit huis. Ik krijg dit voor elkaar dankzij de steun van mijn ouders, studiefinanciering en fulltime werken en sparen in de zomer.

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-13 16:07

Ik bedoel het niet hard of heftig hoor en typ alles met een lach :)
Ik bedoel dat ik soms jaloers ben op hun en echt alles wil doen om met hun te ruilen. Ik bedoel het niet kwaad :)

@Jibbel : Ik weet het iedereen heeft het mij al gezegd maar het is toch moeilijk om door te zetten. Snap je.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 16:08

Ik weet niet of je van België of Nederland bent, maar is het geen idee om op kot/kamers te gaan? Dan heb je al een stukje een eigen plekje.
Ik heb overigens ook eerst een verkeerde keuze gemaakt en daar baal ik nog altijd flink van, want hierdoor sta ik op dit moment ook even "stil" in mijn leven. Ik kan alleen maar hopen dat ik ondanks de crisis terug vast werk vind maar ik zie het helaas heel somber in...maar daar is niets aan te doen behalve accepteren en doorzetten, en soms de toekomstplannen aanpassen en tevreden zijn met minder eisen.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 16:08

Ik ben op mijn 17de het huis uitgegaan. Ik had een studiebeurs en werkte in een winkel. Het aantal uren dat ik werkte was verschillend en hing af van mijn rooster dat trimester. Minimaal werkte ik de zaterdag en koopavond en probeerde ook eigenlijk altijd e koopzondagen mee te pakken. Verder probeerde ik de dagen dat ik geen les had te werken.

Het was zwaar maar ook erg lekke om op eigen benen te staan. Als je dit echt wilt is het absoluut mogelijk maar dan zal je wel concessies moeten doen.

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-13 16:10

Dat had ik al eens aangehaald maar door de 10min dat ik van school verwijderd ben is het echt geldverspilling volgens mijn vader. En daarin geef ik hem wel gelijk. Zelf ben ik ben Belgïe. :)

Ik hoop dat je snel weer vaste grond onder je voeten hebt Kwanyin.

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-13 16:10

lizy29 schreef:
Ik ben op mijn 17de het huis uitgegaan. Ik had een studiebeurs en werkte in een winkel. Het aantal uren dat ik werkte was verschillend en hing af van mijn rooster dat trimester. Minimaal werkte ik de zaterdag en koopavond en probeerde ook eigenlijk altijd e koopzondagen mee te pakken. Verder probeerde ik de dagen dat ik geen les had te werken.

Het was zwaar maar ook erg lekke om op eigen benen te staan. Als je dit echt wilt is het absoluut mogelijk maar dan zal je wel concessies moeten doen.

hoe heb jij dat werk gevonden ?

deb_tink

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 16:13

ondanks je gevoel stil te staan ben je aan het werk om je droom te halen. namelijk studeren zodat je later ( over 2 jaar) deze stap kan maken. en wat is dan 2 jaar op een mensenleven.

Je schrijft dat je een bijbaan zoekt maar hier ook voorwaarden aan wil scheppen zodat je ook je vriend kan blijven zien. Ik denk dat studenten die op zichzelf kunnen/willen wonen prioriteiten stellen. natuurlijk zullen er een aantal zijn die heel veel van ouders gesponsord krijgen, maar er zijn er nog veel meer die keuzes maken en hard werken. Ik denk dat jij ook prioriteiten moet stellen, wil je liever uit huis of liever het hele weekend je vriend zien. Waar zijn mogelijkheden om je relatie leuk te houden en waar zijn de mogelijkheden tot werken. Er is voor een student vast wel werk te vinden, maar vind je dit werk dat ook leuk?? allemaal keuzes die je zelf moet maken.
Heb je de mogelijkheid tot een studiebeurs/lening al overwogen?

Zou een kamer ergens je ook al helpen of moet het een hele woning zijn? vaak hebben studenten een kamer waarbij ze keuken, douche ed delen. hiervoor betaal je minder, en met evt uitwonende beurs en aanvullende lening en bijbaan is het dan te behappen. maar wederom is het een keuze of prioriteit.

Ik heb ( studeer al een tijdje niet meer) de keuze gemaakt om thuis te blijven wonen tijdens mijn studie. Dit was puur voor het gemak. Maar ik werkte ook 2/3dgn in de week en had met mijn aanvulling rond de 600/800 per maand. het is niet veel maar iemand met een uitwonende beurs en lening heeft meer en dan is het met een kamer prima te doen.

ik hoop dat ik je zo een beetje heb kunnen helpen.. succes

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 16:13

Woon je in België? Ik weet niet hoe de regels daar zijn, mijn situatie is van toepassing op nederland :) Edit: België dus, ik lees het net. :)

Ikzelf ben nu sinds een jaar uit huis. Ik heb een woning van de woningbouw (mijn huis met tuin kost mij net zoveel als de 16m2 kamer die m'n zusje heeft), leen van DUO (krijg geen stufi meer) en werk fulltime in de vakanties en iedere zondagmiddag buiten vakanties. Daarnaast steunen mijn ouders mij ook nog, dit geeft net wat extra ruimte maar ik zou ook zonder kunnen, dit bedrag gaat dan ook meestal naar mijn spaarrekening, zodat ik wat heb als ik straks moet gaan aflossen.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 16:14

Morrow_Less schreef:
@Jibbel : Ik weet het iedereen heeft het mij al gezegd maar het is toch moeilijk om door te zetten. Snap je.

Ja, ik snap het als geen ander, want ik heb de handdoek qua studie destijds dus wel in de ring gegooid. Maar je zult eerst ook echt een tijdje moeten werken voordat je daadwerkelijk het huis uit kunt. En vergis je niet in de kosten als je eenmaal op jezelf woont.
Tegen de tijd dat je voldoende buffer hebt, kun jij ook zowat al klaar zijn met je studie.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 16:15

Morrow_Less schreef:
Ik bedoel het niet hard of heftig hoor en typ alles met een lach :)
Ik bedoel dat ik soms jaloers ben op hun en echt alles wil doen om met hun te ruilen. Ik bedoel het niet kwaad :)

Tja, mijn vriendin werkte keihard en had weinig vrije tijd. Zij werkte bijna elk weekend :)
Zij stelde geen voorwaarden maar nam alles aan want uit huis gaan was haar meer waard dan elk weekend vrij voor haar vriend. Na haar opleiding kreeg ze een leuke baan en had ze elk weekend vrij én een diploma op zak.

Ik ben wel bewust thuis gebleven en heb veel gewerkt en gespaard zodat ik nu bezig kan met een huis te kopen :)
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 13-08-13 16:16, in het totaal 1 keer bewerkt

WilmaBoy

Kwanyin schreef:
Ik weet niet of je van België of Nederland bent, maar is het geen idee om op kot/kamers te gaan? Dan heb je al een stukje een eigen plekje.
Ik heb overigens ook eerst een verkeerde keuze gemaakt en daar baal ik nog altijd flink van, want hierdoor sta ik op dit moment ook even "stil" in mijn leven. Ik kan alleen maar hopen dat ik ondanks de crisis terug vast werk vind maar ik zie het helaas heel somber in...maar daar is niets aan te doen behalve accepteren en doorzetten, en soms de toekomstplannen aanpassen en tevreden zijn met minder eisen.

misschien eens denken om een paar van je huisdieren weg te doen _O- _O-

Rumpleteaser

Oh meid, ik ben juist jaloers op jou! :D
Geniet alsjeblieft van de vrijheden die je nu de komende jaren nog hebt!

Dat klinkt heel ouwe-wijverig (goed, ik ben ook zo'n 10 jaar ouder).
Maar ik herken het wel, zo'n rusteloze periode. Dat heb ik toen ook gehad.
Nu woon ik samen, heb een baan, een paard, alles! En toch blijf ik een beetje rusteloos; ik wil weer verder :D

Het nadeel is alleen dat ik nu wel veel meer verplichtingen heb, en verantwoordelijkheden.
Dus ik zou best wel eens terug willen naar 10 jaar geleden. Meid, geniet er lekker van!

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 16:16

Ik heb precies dezelfde situatie, thuis gaat het opzich nog wel goed, maar ben écht toe aan mn eigen stekkie en vooral mn eigen regels, heb een vaste stabiele relatie met mijn vriend, millitair met een vast inkomen. Zelf studeer ik nog.

Voor mij word het nog even doorbijten, vol op studie focussen en gewoon versnelling aanvragen :) Als je thuis woont heb je tijd om te sparen voor later, te doen wat je later niet meer kunt doen (stage USA zoals ik bijv ga doen). Ookal loopt de frustratie hier soms hoog op, het word nog even uitzitten en helemaal voorbereiden voor als ik uit huis ga.

Schrijf je vast in in steden waar je zou willen gaan wonen etc, je zult toch een aantal inschrijf jaren moeten hebben wil je ergens terecht komen, ga vast spulletjes verzamelen voor je eigen plekje en dingen voorbereiden nu het kan? :)

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 16:16

Morrow_Less schreef:
lizy29 schreef:

hoe heb jij dat werk gevonden ?

Nette kleren aan, de stad in en vragen bij winkels waar briefjes in het raam hangen dat ze mensen nodig hebben.
Laatst bijgewerkt door lizy29 op 13-08-13 16:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-13 16:16

Jibbel schreef:
Morrow_Less schreef:

Ja, ik snap het als geen ander, want ik heb de handdoek qua studie destijds dus wel in de ring gegooid. Maar je zult eerst ook echt een tijdje moeten werken voordat je daadwerkelijk het huis uit kunt. En vergis je niet in de kosten als je eenmaal op jezelf woont.
Tegen de tijd dat je voldoende buffer hebt, kun jij ook zowat al klaar zijn met je studie.

Daarom dat ik een baan zoek die ik enkele dagen de week tussen mijn lessen kan doen :) maar iedereen lijkt er te vinden maar ik weer niet.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 16:17

Netwerken, netwerken en netwerken.

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 16:17

Wat zou ik graag weer thuis willen wonen.. Ik ben jaloers op jou! (mits je thuissituatie natuurlijk uit te houden is)

Op mijn 19e moest ik noodgedwongen op mijzelf gaan wonen (gescheiden ouders en moeder die overleed). Ik zat in het eerste jaar van mijn vierjarige HBO studie en had geen keus. Ik had en heb geen vriend, mijn vader was financieel gezien niet in staat om mij te steunen en ik kon daar vanwege zijn nieuwe gezin ook niet blijvend wonen. In geval van nood kom ik niet op straat te staan, maar heb ik hele lieve vrienden en familie waarbij ik terecht kan mocht dat nodig zijn. Van mijn moeder heb ik een erfenis die ik in geval van nood, met toestemming van mijn oom, kan gebruiken om mijn woning te betalen. Door die erfenis heb ik overigens geen recht op huursubsidie en kan ik ieder jaar een flink bedrag betalen bij de belastingaanslag.

Als ik kijk naar mijn medestudenten.. Dan ben ik toch wel jaloers, ze zijn in mijn ogen best verwend, maar zien dat helemaal niet! Ze wonen nog thuis, hebben weinig vaste lasten, hoeven niet veel te werken en kunnen de tijd voor hun studie nemen die ze nodig hebben. Daarnaast houden ze nog tijd over om zo nu en dan wat leuks te doen en kunnen ze ondertussen sparen voor een vakantie en iets anders leuks.

Ik volg een voltijd HBO studie, was afgelopen semester naast een stage van 3 dagen, 1 dag onderwijs en 1 dag zelfstudie, op vier dagen een paar uurtjes op mijn werk te vinden. Gelukkig is mijn werk heel flexibel en kan ik dus uit school/stage meteen door om nog twee uurtjes te werken. Daarnaast moet ik het huishouden runnen, en de financiën op orde houden.

Het is absoluut haalbaar, maar als ik de keuze had gehad.. Had ik het niet gedaan!

Als ik het goed begrijp werk je op dit moment helemaal niet? Dan zou ik daarmee beginnen. Gewoon een paar uurtjes per week in een winkel. Ik ben stiekem toch wel blij met mijn baantje in een supermarkt, waar ik inmiddels een vast contract heb gekregen. Ze zijn zeer flexibel en ik heb inmiddels een mooi uurloon opgebouwd.

En wat wil je? Wil je op kamers of echt een appartementje? Ik weet niet wat je maandinkomen op het moment is en wat je vaste lasten zijn, maar er zijn soms best redelijke kamers te vinden in bepaalde delen van het land. Ook afhankelijk van de regio natuurlijk.

Probeer eens op een rijtje te zetten hoeveel inkomen je nodig zou hebben als je het huis zou verlaten. Wat heb je nodig en aan hoeveel kun je komen?

Succes!

WilmaBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 16:18

Rumpleteaser schreef:
Oh meid, ik ben juist jaloers op jou! :D
Geniet alsjeblieft van de vrijheden die je nu de komende jaren nog hebt!

Dat klinkt heel ouwe-wijverig (goed, ik ben ook zo'n 10 jaar ouder).
Maar ik herken het wel, zo'n rusteloze periode. Dat heb ik toen ook gehad.
Nu woon ik samen, heb een baan, een paard, alles! En toch blijf ik een beetje rusteloos; ik wil weer verder :D

Het nadeel is alleen dat ik nu wel veel meer verplichtingen heb, en verantwoordelijkheden.
Dus ik zou best wel eens terug willen naar 10 jaar geleden. Meid, geniet er lekker van!

echt? ik zou het niet meer kunnen.. terug naar huis?
Ik woonde zelfstandig op mijn 16de (ouders betaalden wel nog eea). Maar zou het voor geen geld willen ruilen..

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 16:18

Maar een kot kost wel minder dan een echt appartement huren (hoewel nu de meeste wel verhuurt zullen zijn gok ik), dus als je een baantje kan vinden en er zelf voor wilt werken en betalen kan het wel. Dat je ouders het niet voor je willen doen in deze situatie snap ik wel. Dan is dan wel zwaar, zelfstandig zijn, werken, èn ook nog studeren...maar je leert er ook heel veel van en als je echt tegen de muren oploopt thuis en weg wilt is het altijd een optie, mits je natuurlijk werk kunt vinden dat je naast je opleiding kan doen :) .

Maar persoonlijk zou ik dan liever als je een baantje kan krijgen,gewoon thuis blijven wonen en je loon sparen. Als je over twee jaar dan afstudeert, dan heb je wel al een mooie buffer om veel sneller het huis uit te gaan. Je zou bv ook met het geld van je werk al dingen kunnen kopen voor je uitzet, als je werkt naar je toekomst heb je minder het gevoel dat het stil staat allemaal.
Dan heb je ipv als je een diploma hebt en helemaal van nul nog eerst moet zoeken naar werk en sparen, toch al een mooi begin.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 16:22

Ik ben ook 20, ga in september naar het 2de leerjaar vanmijn opleiding,heb al 2 jaar een geweldige vriend, die 100 km bij me vandaan woont. dus ik zit in het zelfde schuitje. Alleen woon ik met mn moeder.
Ik wil niet perse uit huis want ik heb t hier goed, maar ik droom wel van mn eigen stekkie met mn vriend lekker en n eigen tuintje.
Na mn studie is het eerste wat ik doe een duitse herder pup aanschaffen. Ik ga ook niet direct na mn studie werken omdat ik eerst 2 maanden 100% aandacht voor mn hondje wil hebben. Ik wil hem de beste start geven die er bestaat. 100% bij hem zijn.
In principe staat mijn leven dus ook 'stil' zoals jij het noemt. Mar zo voel ik het totaal niet. Ik weet nog goed de dag dat ik mijn nieuwe school binnenstapte. en nu ga ik al naar het tweede jaar. Ik vind de studie super! Ik haal hele goede punten, ik werk 2 avonden in de week in de reclame branche. heel chill werk. Ik werk in de PGB zorg op zaterdag ochtend. (2 x in de maand) ik zie mijn vrien dalleen in het weekend(vaak zaterdagavond pas tot zondagavond.) ik heb 2 verzorgpaarden waar ik mee mag doen wat ik wil.
Ik heb het aardig druk maar ik heb ook een geweldige toekomst voor de boeg als ik het zelf allemaal mag bepalen. Tuurlijk je weet nooit hoe het loopt maar ik denk dat mijn hele instelling anders is dan die van jou.
Jij wilt namelijk het liefst zo snel mogelijk (veel) geld verdienen en samenwonen met je vriend(begrijp ik dat goed)? maar ik denk: ik kan later nog jaaaaaren werken. Je zegt dat je 1 maand fulltime hebt gewerkt en dat je dat heerlijk vond of routine te hebben? Ga maar een 3 maanden of langer werken, dan ben je die routine spuugzat want dan wordt het sleur. Je staat sochtends vroeg op en gaat naar je werk, doet daar je klussen, savonds ga je naar huis, je eet, kijkt tv, doucht en gaat weer vroeg naar bed om hetzelfde ritueel de volgende dag weer te herhalen. Ik vond n maand ook super! zeker de centen die je ermee verdiend! Maar na 3 maanden wilde ik het liefst gewoon nooit meer werken. wat erg die sleur zeg! Daarom heb ik nu n opleiding gekozen met eindeloze mogelijkheden en heel gevarierd werk.

Anyway, mijn vriend heeft op dit moment op zijn werk een half jaar contract, dus over een half jaar krijgt hij hopelijk weer verlenging(voor hopelijk een jaar of langer!) en pas als ie een jaar of langer, verlenging krijgt is het voor hem mogelijk om te kijken of hij naar een ander filiaal overgeplaatst kan worden. Dat is dichter bij mij in de buurt, en dan moeten we ook nog kijken of we ergens een huisje kunnen huren(kopen gaat gewoon niet, we weten ook niet eens hoe het is om samen teownen, dus we willen eerst n tijdje huren), want we moeten particulier huren omdat we binnen nu en 3 jaar geen kan smaken op een huurhuis van de gemeente..
Erg iritant want je betaald gewoon veel meer particulier maar goed, ik wil na mn studie graag een huis kopen met praktijk ruimte en dat zelf helemaal verbouwen etc.

Op dit moment zou ik best samen kunnen wonen met mijn vriend. Ik krijg studiefinanciering, en als ik uitwonend ben krijg je geloo fik 300 euro meer. Nouja deed de huurprijs door 2e(of verdeeld het naar inkomen) stel ik zou n huis huren van 600 euro de maand excl. (dit is vaak n eensgezinswoning. een appartement is vaak veel goedkoper maar ik ben geen appartement mens:P) Dan zou ik bv 200 betalen en mijn vriend 400. Dan boodschappen, nouja, 70-100 euro de week. = 400 de maand. (deel door 2 = 400 totaal incl huur. voor mij) dan nog gas water licht, nouja dat verschilt per huis. reken 50 euro erbij voor mij. 450 totaal voor mij. Internet, tv etc. nouja dat verwaarloos ik dan want we hebben beide n spaarrekening.
Dan nog alle rechten (riool, vuilnis etc.) laten we zeggen dat t mij 600 euro de maand kost om met mijn vriend samen t ewonen in een huis inclusief alles. Ik krijg dan ruim 500 euro stufie. dus dan hoef ik nog maar 100 euro te verdienen met bijbaantjes om rond te komen, en aangezien ik van mn ene baantje al 100 euro per maand verdien en dan nog van mn baan in de reclame.. das allemaal extra, dat kan op de spaarrekening.

het is te doen. Maar je moet wel goed weten hoe en wat en een spaarrekening hebben voor onvoorziene kosten.
Het is ook gewoon fijn om wel een toekomst droom te hebben(zoals ik met mijn pup en mijn praktijk die ik zo graag wil!)
tuurlijk je weet nooit hoe het gaat lopen, maar je mag altijd dromen!

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-13 16:24

Dank jullie allemaal voor de geweldige tips, adviezen en rustige aanpak :)

Meteen verhuizen zit er niet in daar ben ik me van bewust, mijn doel is om het zo veel mogelijk in te korten van de eventuele 4 à 5 jaar (nog 2 jaar studeren + al werkend sparen). Maar een baan vinden is zo moeilijk, nergens in de stad is er iets te vinden hier en als er iets is is het een vast contract wat ik niet zoek.

Ik begrijp dat sommige mensen zeggen dat ik echt geluk heb dat ik nog thuis woon en dat ik de kans heb om te sparen. Graag zou ik de mensen uitleggen hoe de situatie is en misschien begrijpen ze me dan wel :) Deel je die mening pb me maar even, dan leg ik in het kort alles uit.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 16:39

Waar woon je & wat voor werk zoek je?

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-13 16:41

België, midden ergens. :)
Soort werk maakt niet uit, het belangrijkste is dat het overdag is :)