Voor een vriendin van mij open ik dit topic. Zij heeft gister te horen gekregen dat zij niet meer mag terugkeren in haar huidige functie. Ze werkt als activiteitenbegeleidster in de bejaardenzorg. Nu is door haar leidinggevende aangegeven dat ze zelf moet nadenken welke functie zij zou ambiëren binnen de organisatie. Wat zouden nu gelijkwaardige functies kunnen zijn? Ze werkt hier al ruim 10 jaar en zit in een hoge schaal. Heeft er iemand al eens een dergelijke situatie aan de hand gehad?
Wordt er bezuinigd op haar functie? Dat is namelijk bij ons ook gebeurd. De ene AB'er werkt nu voor een deel in haar oude functie en deels gastvrouw. De andere AB'er werkt voor een deel in haar oude functie en doet roosterplanning voor de afdelingen erbij.
Kentaro
Geplaatst: 13-08-13 14:50
Met deze info kun je eigenlijk niets zeggen. Het kan natuurlijk niet zo zijn dat iemands leidinggevende 'gewoon' even komt zeggen dat je je functie niet meer mag uitoefenen. Redenen zouden kunnen zijn inkrimping in het bedrijf vanwege financieen. Als zij haar functie neer moet leggen omdat ze daarin niet goed functioneerd, moeten daar al veel eerder meldingen van gemaakt zijn, zodat ze de kans heeft gehad zich aan te passen. Als het zo is dat deze functie geheel komt te vervallen binnen de organisatie, dan moet haar iets anders worden aangeboden, maar wel met behoudt van haar salaris.
Zelf heb ik ook als ab- er gewerkt, maar ik denk dat dat werk zwaar ondergewaardeerd wordt en straks bijna helemaal overgenomen wordt door vrijwilligers o.l.v 1 ab- er. Helaas.
Ik probeer haar te helpen maar mondjes maat komt ze met steeds meer informatie. Ze heeft vorig jaar zomer al een officiële waarschuwing gehad en nu toch weer dezelfde fout gemaakt. Heel spijtig, maar ik denk dat het echt einde oefening voor haar is.....
Als ik heel eerlijk ben, denk ik dat ze haar met zachte hand willen laten vertrekken. Niet gelijk op de man af. Ik heb zojuist de eerste waarschuwing gelezen en ik moet zeggen, dat die toch niet misselijk was. Een goede reden voor op non actief zetten. Dus ik denk dat het nu echt voorbij is en dat er geen andere passende functie is. Ik heb haar geadviseerd om DAS in te schakelen. Dat gaat ze nu ook doen.
Wanneer iemand drie officiële waarschuwingen waarschuwingen heeft gekregen, mag deze toch ontslagen/ uit de functie worden gezet? Dan heeft de rechtsbijstand niet zoveel zin lijkt mij, of begrijp ik het niet helemaal?