Ik heb even een vraagje over het studenten OV. Ik ga begin volgend school jaar een nieuwe Mbo opleiding beginnen. Nou heb ik gehoord als student bent en je kan aan tonen dat je per auto of fiets naar je school kan dat je dan een vergoeding per maand daar voor kan krijgen in plaats van dat je een studenten ov neemt. Heeft iemand hier verstand van ?
Wat ik weet is dat je de vergoeding bij hoge uitzondering krijgt als je school niet met openbaar vervoer bereikbaar is. Dan is de vergoeding nog niet zo hoog dat dat de kosten van een auto dekt, en tja als je met de fiets kan krijg je helemaal geen vergoeding.
Had je uberhaubt al op de site van DUO gekeken? Google met 'DUO OV reisproduct' gaf alle antwoorden...
Corelli
Geplaatst: 12-08-13 21:40
Voor zover ik weet (en zo snel kan vinden) kom je alleen voor een OV-vergoeding in aanmerking als je tijdelijk in het buitenland gaat studeren. Niet om de redenen die jij noemt
Je kunt altijd de DUO even bellen om het na te vragen voor de zekerheid
Je bent als MBO'er toch geen student? Ik heb dat ergens gelezen dat je dan niet 'studeert'.
Ik wilde eerst mijn reisproduct ook niet, omdat ik liever met de auto ging(scheelt 30 minuten reistijd) maar heb de DUO daarover gesproken maar daar krijg je geen vergoeding voor en je krijgt ook niet de reisproduct terug betaald ofzo. Je moet gewoon je OV nemen en dan kun je gratis rijden anders zijn de kosten voor eigen portomonee.
Bedankt voor de informatie Ik heb vanmiddag duo gebeld en het kan inderdaad alleen als je in het buitenland studeert of als je s'ochtens niet op tijd op school kan komen