Studieboeken verkopen, hoe doen bokkers dat?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lady_xx

Studieboeken verkopen, hoe doen bokkers dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-13 19:02

Zoals de titel al zegt, hoe verkopen studerende bokkers hun oude schoolboeken? Ik heb nu een plank vol met schoolboeken staan, maar ik weet niet zo goed wat ik er verder mee moet. Wat is het meest handig en vooral, waar krijg je zoveel mogelijk voor je boeken? Ik had 1 site gevonden die nog geen 3e van de nieuwprijs gaf, terwijl mijn boek wel in super goede staat is. Ik ben benieuwd!

Mandy92

Re: Studieboeken verkopen, hoe doen bokkers dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 19:03

Bol.com! Ideaal :D

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 19:13

Oh ik wist er ook geen raad mee, eens even kijken op hun site.
Handig :)

Mandy92

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 19:14

Heel handig een verkoop account aanmaken, alleen ISBN invullen, prijs en staat van het boek en mensen kunnen je boek kopen! Ik heb er al heel wat weer aan verdient :)

Lady_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-13 19:23

Maar het werkt dan als een soort marktplaats? Dat je zelf alle boeken apart verkoopt zegmaar?

Mandy92

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 20:17

Ja. Alleen heb je het 'gezeur' van het onderhandelen van prijs en uitwisselen van adressen niet. Koper klikt gewoon op jou boek en koopt het, jij moet dan accepteren en krijg je ene pakbon. Die print je uit, vaak bewaar je er 1 zelf en de andere stuur je mee met het boek. Na een 3 weken krijg je van bol.com je boekgeld uitbetaald (Dat is 1 nadeel, je krijgt wat later je geld). Maar omdat het allemaal wat makkelijker is qua verkopen, vind ik dat later geld krijgen geen probleem.

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 20:20

Guusje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 20:26

Ik heb ook al een aantal studieboeken verkocht op bol.com
Meteen nadat ik ze er op had gezet verkocht ik er al een paar, dat was een paar maanden terug. Nu verkoop ik zo af en toe nog is wat. Ik vind het heel erg handig, je zet ze er op en afwachten maar. Geen gezeur inderdaad met contact met de koopster en je krijgt gewoon je geld.

Heb ze ook op studieboeken.nl gezet maar daar heb ik er nog geen een verkocht.

De boeken die ik niet op bol.com kon zetten (zoals syllabus van mijn school -was een particuliere opleiding-)heb ik wel op marktplaats gezet, maar ook geen reacties op gehad.

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 20:26

Ik deed het gewoon altijd via marktplaats, werd na mijn idee veel op gereageerd.

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 20:27

Mandy92 schreef:
Ja. Alleen heb je het 'gezeur' van het onderhandelen van prijs en uitwisselen van adressen niet. Koper klikt gewoon op jou boek en koopt het, jij moet dan accepteren en krijg je ene pakbon. Die print je uit, vaak bewaar je er 1 zelf en de andere stuur je mee met het boek. Na een 3 weken krijg je van bol.com je boekgeld uitbetaald (Dat is 1 nadeel, je krijgt wat later je geld). Maar omdat het allemaal wat makkelijker is qua verkopen, vind ik dat later geld krijgen geen probleem.

Oh dat klinkt ideaal. Waar zijn die studieboeken :+

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 21:43

Hoe zit het met bol.com met de verzendkosten? Zijn die voor de verkoper en moet je die dus al doorberekenen in je vraagprijs of..?

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 23:04

Ja, die moet je al wel doorberekenen. Plus dat Bol.com er ook nog een bepaald percentage aan verdiend. Maar je krijgt volgens mij ook wel weer een klein servicebedrag, geen idee waarvoor :D Ik vind het zelf ook prettig om via hier boeken te verkopen, het duurt idd wat langer voor je je geld krijgt en dat is wel iets minder dan wanneer ik het via marktplaats zou verkopen ivm het bedrag dat ze zelf verdienen, maar het feit dat je geen gezeur van mensen hebt over de prijs en wel/niet kopen is echt wel fijn!

JustLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 23:06

Vaak via bol.com (moet je wel een bepaald percentage en bemiddelingskosten betalen) en je moet de verzendkosten zelf betalen.
Ik heb ze altijd daar op staan en vaak via Marktplaats, dat werkt ook heel fijn.

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 23:08

deels aan vandijk.nl verkopen, marktplaats of inderdaad bol.com :D
ik heb ook al wel eens studieboeken doorverkocht aan iemand die een jaar lager zit.

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 23:10

Ik verkoop altijd via marktplaats, daar krijg je veel meer voor je boeken, is mijn ervaring.

Bij bol.com sta jij als verkoper een percentage af aan bol.com én de koper betaald ook een bedrag aan bol.com.
Dit staat mij tegen, daarom verkoop ik alleen via marktplaats

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 23:17

Misschien dat iemand hier ook ervaring mee heeft :') Ik had 4 boeken aangeschaft via bol.com (2de hands) waarvan eentje vlak na aankoop geannuleerd werd. Nu geeft het mailtje aan dat ik het geld terug krijg zodra ik alle andere boeken binnen heb, maar gezien hun niet kunnen zien wanneer ik alles binnen krijg o.i.d .. Hoe lang kan ik op m'n geld wachten? Iemand zo'n situatie gehad?

charysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 23:19

facebook! 8-)

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 06:40

Na een verkeerde studiekeuze heb ik m'n boeken op marktplaats gezet. Ze zijn allemaal heel erg snel verkocht. Vooral vlak voor het begin van het schooljaar (nu ongeveer) zitten veel mensen op marktplaats te zoeken naar studieboeken. Bol.com heb ik ook geprobeerd maar vond marktplaats fijner.

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 15:24

Ik doe via bol. Had ze eergisteren te koop gezet en nu al zeven van de acht verkocht