Goedkoop/gratis parkeren omgeving Amsterdam Sloterdijk

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ier

Goedkoop/gratis parkeren omgeving Amsterdam Sloterdijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-13 14:31

Wellicht dat iemand hier me kan helpen. :)

Vanaf aanstaande maandag ga ik werken in de buurt van Amsterdam Sloterdijk. Helaas is er bij mijn werk zelf géén parkeergelegenheid. Nu ben ik op zoek naar een goedkope/gratis parkeergelegenheid hier in de buurt. Ik vind het niet erg om een stukje te moeten lopen.

De goedkoopste parkeeroptie die ik tot nu toe heb gevonden is bij de P+R van Amsterdam Sloterdijk, kosten €8,- per dag. Is er iemand die weet of dit goedkoper kan? :)

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 14:36

Werk je overdag of 's avonds?

sambagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 14:37

Toevallig zat ik ook te zoeken, wel een eenmalige actie voor mij, gaat om een bezoekje Vondelpark zaterdag a.s.. Maar het valt niet mee. 8 euro per dag is eenmalig geen probleem, maar iedere dag tikt het best wel aan, wellicht kun je een station in een randgemeente gemeente zoeken wat je binnen een paar minuten naar Sloterdijk brengt. Als ik ga winkelen in Amsterdam zet ik mijn auto meestal in Breukelen of Diemen. Dan laatste stukje met de trein.

Kaka

Re: Goedkoop/gratis parkeren omgeving Amsterdam Sloterdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 14:48

Als je bereid bent een stukje te lopen, kun je een plekje zoeken in Slotermeer Noordoost (aan de overkant van de Haarlemmerweg, bij mijn weten is dit nog gratis parkeren. Het is echter niet de beste buurt.

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-13 15:17

Kaka, ik werk overdag. Werktijden tussen 08.00 - 18.00. Wat is een 'stukje lopen' vanaf Slotermeer Noordoost? Ik ben echt totaal niet bekend in Amsterdam.

Sambagirl, een randgemeente is eventueel ook geen probleem. Maar ik ben vrij onbekend in Amsterdam en omgeving, dus als je een mooie tip hebt! Vraag me wel af of je voor minder dan €8,- een retourtje kunt kopen met de trein vanaf een ander station..

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 15:33

Kun je geen aanspraak maken op een vergoeding voor het OV? Gratis parkeren in (Nieuw-)West is schaars.

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-13 15:35

Jawel, ik kan wel aanspraak maken op een vergoeding voor het OV. Da's echter niet gunstig in mijn geval, de reistijd wordt dan twee tot drie keer zo groot. :\

celano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 15:35

Iets verder weg zetten in een wijk en een fiets daar neerzetten?

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-13 15:37

Dat zou wat mij betreft een goede optie zijn, ja. Vraag is alleen: welke wijk en wat is de kans dat je fiets daar blijft staan? := Nogmaals: ik ben niet bekend in Amsterdam, maar kan me voorstellen dat je fiets daar vrij gemakkelijk gepikt wordt.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 15:39

Ier, station Koog Bloemwijk of Kogerveld is een optie, gratis parkeren en twee stations naar Sloterdijk...
Maar jij komt uit het Zuiden, dus dan zou ik eerder gaan voor een station of Hoofddorp ofzo. Bloemwijk en Kogerveld zijn gratis en 10 minuten van Sloterdijk af. Hoofddorp is iets langer en 4.50 parkeren per 24 uur voor OV-reizigers.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 15:41

Ier schreef:
Sambagirl, een randgemeente is eventueel ook geen probleem. Maar ik ben vrij onbekend in Amsterdam en omgeving, dus als je een mooie tip hebt! Vraag me wel af of je voor minder dan €8,- een retourtje kunt kopen met de trein vanaf een ander station..

Parkeer dan je auto bij station Halfweg-Zwanenburg. Een retourtje zonder korting kost €4,20. Parkeren is daar gratis.

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 15:41

Mag ik vragen waar je vandaan moet komen? :)
Laatst bijgewerkt door Blanket op 12-08-13 15:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-13 15:42

Wat een handige tips allemaal! Super bedankt dat jullie zo meedenken en ik ga zo even kijken wat handig is in mijn geval!

Ik kom vanuit Koudekerk aan den Rijn, een klein dorp tussen Alphen aan den Rijn & Leiden in. :)

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 15:43

Slotermeer is ongeveer 20 min lopen. Hier een kaartje met parkeertarieven in A'dam:

http://www.amsterdam.nl/parkeren-verkee ... amsterdam/

De P+R linksboven is die bij station Sloterdijk, iets daaronder, aan de andere kant van de N200 ligt Slotermeer NO en hierbij staat idd (nog) geen tarief.

Bij Zaandam heb je gratis P+R, retourtje naar Sloterdijk kost iets van 4 euro.

Toevoeging: Amstelveen heeft ook gratis P+R, ik weet zo alleen even niet of je vanaf daar handig in Sloterdijk komt.

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 15:46

Als je vanuit het zuiden komt lijkt Zaandam mij niet handig. Zeker niet rond de spitsuren.

Ier schreef:
Dat zou wat mij betreft een goede optie zijn, ja. Vraag is alleen: welke wijk en wat is de kans dat je fiets daar blijft staan? := Nogmaals: ik ben niet bekend in Amsterdam, maar kan me voorstellen dat je fiets daar vrij gemakkelijk gepikt wordt.

Kwestie van een goed slot, en vooral niet je voorwiel vergeten op slot te zetten. ;)

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 17:04

Voor mij is het heel gemakkelijk elke keer als ik in Amsterdam moet zijn, app. het juiste nummer door naar VL en hij meld me aan en kan ik gratis parkeren.

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-13 17:06

XFiemoX schreef:
Voor mij is het heel gemakkelijk elke keer als ik in Amsterdam moet zijn, app. het juiste nummer door naar VL en hij meld me aan en kan ik gratis parkeren.

Ik snap niet wat je bedoelt? :)

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 17:14

Volgens mij kan je op de Rhoneweg ook gratis parkeren.

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-13 17:21

eempiej schreef:

Dat vind ik op Google inderdaad wel terug! Is er toevallig nog een Amsterdammer die dit met zekerheid kan bevestigen? Weet jij toevallig iets over de drukte van het parkeren daar? Als je rond 07.30 aankomt, zal er dan nog plek zijn? :=

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 17:23

Sorry kom even niet op de juiste benaming :o. Maar je hebt bovenop betaalautomaten een nummer en als ik dat nummer door app. belt mijn vriend naar het nummer om de auto aan te melden, hij heeft zo'n pasje in bedrijfsauto.
Ier schreef:
XFiemoX schreef:

Ik snap niet wat je bedoelt? :)

celano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 17:25

XFiemoX schreef:
Sorry kom even niet op de juiste benaming :o. Maar je hebt bovenop betaalautomaten een nummer en als ik dat nummer door app. belt mijn vriend naar het nummer om de auto aan te melden, hij heeft zo'n pasje in bedrijfsauto.

Dus jij parkeert dan op kosten van de werkgever van je vriend? Lekker chique...

Blanket

Ruim genoeg denk ik, kom daar zelden en alleen 's middags maar dan zijn er nog genoeg parkeerplaatsen. Houdt er wel rekening mee dat het vanaf de Rhoneweg best een stukje lopen is naar Station Sloterdijk.
Laatst bijgewerkt door Blanket op 12-08-13 17:26, in het totaal 1 keer bewerkt

eempiej

Ier schreef:
eempiej schreef:

Dat vind ik op Google inderdaad wel terug! Is er toevallig nog een Amsterdammer die dit met zekerheid kan bevestigen? Weet jij toevallig iets over de drukte van het parkeren daar? Als je rond 07.30 aankomt, zal er dan nog plek zijn? :=

Ik heb daar wel eens eind van de middag moeten parkeren. Toen werd mij verteld dat het daar inderdaad gratis was. Volgens mij moeten er dan nog wel plekken zijn. Die middag dat ik er was, was er ook nog ruim plek.

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-13 17:27

Ik kom wel om +- 7.30 al aan, weet niet of dat wat uitmaakt?

Als ik via Google Maps kijk vanaf de Rhoneweg naar de straat waar ik moet zijn, is het iets meer als een km lopen. Dit lijkt de goedkoopste optie, ook één van de snelste en lopen is goed voor de mens toch? ;)
Laatst bijgewerkt door Ier op 12-08-13 17:28, in het totaal 1 keer bewerkt

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 17:28

als wij naar amsterdam gaan, parkeren we altijd bij een p&r wat dan gratis is, en dan kun je een uur lang heen reizen met trein/tram etc. en een uur lang terug rijden. geloof dat die kaartjes maar een euro waren. maar kan het mis hebben :P