Iemand ideeën?? Auto gezocht!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

VeniVidi

Iemand ideeën?? Auto gezocht!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-13 20:38

Hoi!!

Ik ben benieuwd of jullie wat ideeën hebben voor mij...!

Ik ben op zoek naar een auto, een leuke, sportieve auto. Liefst niet al te groot! Budget is zo rond de 6000,-.

Mijn eisen zijn...

Niet ouder als 10 jaar
km liefste onder de 100.000
Een sportieve auto
Liefst niet te groot (mag gerust 2/3 deurs zijn)

Hebben jullie nog leuke autos in gedachte?

NN44

Re: Iemand ideeën?? Auto gezocht!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 20:49

Ik heb een citroen c2. Super fijne auto's. Er is ook een "sportversie" van. Ze zijn alleen niet heel erg groot..

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 20:51

VW Polo, Peugeot 207, Opel Corsa, Suzuki Swift, Mini Cooper....allemaal ook verkrijgbaar in sportieve versies :j

http://www.autoscout24.nl

mememe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 20:54

Fiat Punto zijn ook leuke auto's, vooral de auto's vanaf 2000 zijn er leuk en sportief uit..
Ze rijden ook nog eens heerlijk ;)
Peugeot 206 zijn ook leuk, of een 106 maar die zijn al wel vaak wat ouder.
Fiat Panda , Kia Picanto , Skoda Fabia , Toyota Aygo , Renault Twingo , VW Polo of golf .

Al een heel rijtje, had zelf een tijd terug een hele lijst gemaakt. Omdat ik zelf ook opzoek was.

VeniVidi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-13 20:56

Ik rijd nu zelf een 206, daarom heb ik liever een wat jongere auto! Ik vind de nieuwe twingos ook echt leuk.. en de kia's tegenwoordig ook!

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 20:59

Jouw budget is behoorlijk (voor een kleine 1000 meer heb ik nu een 8 jaar oude Astra Stationwagen), dus een klein, relatief jong, sportief bakkie moet zéker lukken!

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 21:01

Mijn nieuwe 107 had je al vanaf 8000 euro, zonder extra's. Misschien een kleine auto van 2 jaar oud? Ik vind mijn Peugeot 107 klein maar fijn en hij is lekker zuinig.

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 21:02

Heb je al gekeken voor een Suzuki Swift? Die voldoet volgens mij wel aan jouw eisen en moet binnen je budget en wensen te vinden zijn :)

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 21:03

Ik heb een renault twingo van 2 jaar oud voor dat geld met nog geen 30.000 kilometer gelopen. Hele leuke auto! Voorkant ziet er ook erg stoer uit en hij wil ook wel rijden.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 21:06

Ik heb 1 tip voor je. Koop niets wat Frans, Italiaans, Engels of Amerikaans is. Denk aan peugeot, renault (dacia), citroen, fiat, minicooper oid

Koop iets wat on Duitsland of Zweden of Japan bijv is gemaakt. Honda heeft ook superleuke modellen. Ik heb daar zelf een Civic Coupe gehad, een 1.5v-tev, niet heel snel maar ik was toen 1.3tjes gewend dus ik vond het prachtig haha.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 21:10

1.5 v-tec bedoel ik. Kan niet zo goed aanpassen op mijn telefoon (beetje gaar)

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 21:17

Poiuytrewq schreef:
Ik heb 1 tip voor je. Koop niets wat Frans, Italiaans, Engels of Amerikaans is. Denk aan peugeot, renault (dacia), citroen, fiat, minicooper oid. Koop iets wat on Duitsland of Zweden of Japan bijv is gemaakt. Ik vind VW golfjes heel erg leuk. Honda heeft ook superleuke modellen. Ik heb daar zelf een Civic Coupe gehad, een 1.5v-tev, niet heel snel maar ik was toen 1.3tjes gewend dus ik vond het prachtig haha.

Eens. Als je voor degelijk wilt gaan, denk dan: VW Polo, Opel Corsa, Toyota Yaris, Mazda 2, etc. Wel nog een aanvulling. Blijf weg van felgekleurde exemplaren met extreme sportvelgen, sideskirts, spoilers, sportuitlaten en andere aanverwante accessoires die aftermarktet verkrijgbaar zijn, om auto's visueel mee te pimpen. Dikke kans dat ie dan van een of andere Sjonnie is geweest, die 'm compleet heeft afgeragd.

VeniVidi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-13 21:22

Eirikur schreef:
Poiuytrewq schreef:
Ik heb 1 tip voor je. Koop niets wat Frans, Italiaans, Engels of Amerikaans is. Denk aan peugeot, renault (dacia), citroen, fiat, minicooper oid. Koop iets wat on Duitsland of Zweden of Japan bijv is gemaakt. Ik vind VW golfjes heel erg leuk. Honda heeft ook superleuke modellen. Ik heb daar zelf een Civic Coupe gehad, een 1.5v-tev, niet heel snel maar ik was toen 1.3tjes gewend dus ik vond het prachtig haha.

Eens. Als je voor degelijk wilt gaan, denk dan: VW Polo, Opel Corsa, Toyota Yaris, Mazda 2, etc. Wel nog een aanvulling. Blijf weg van felgekleurde exemplaren met extreme sportvelgen, sideskirts, spoilers, sportuitlaten en andere aanverwante accessoires die aftermarktet verkrijgbaar zijn, om auto's visueel mee te pimpen. Dikke kans dat ie dan van een of andere Sjonnie is geweest, die 'm compleet heeft afgeragd.

Klopt... Plus de auto kost duurder terwijl je voor wat extra geld er zelf leuke velgen onder legt die jou smaak zijn. Zie wel veel op internet dat de prijzen omhoog schieten als ze sportief getuned zijn....

Majolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 21:24

@Eirikur, Dat hoeft helemaal niet zo te zijn hoor. Mijn zus heeft een VW Polo helemaal gepimpt met spoilers en racestrepen en skirts en weet ik veel hoe je het allemaal noemt.
Ze is gewoon een liefhebber en knutselt graag aan het uiterlijk. De auto zelf wordt echt niet afgeragd, eerder teveel vertroeteld. :D En als deze "klaar" is koopt ze een nieuwe en begint ze overnieuw, lol .. *D

Wat betreft een leuke auto.. kijk eens op autoscout24.nl daar kan je jouw opties aanvinken die je zoekt in een auto. Er staan heel veel leuke tweedehands auto's te koop ook met weinig km's

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 21:52

LZP -> HTT

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 21:57

Ford fiesta s of st, 150 pk en in de ultimate editie nog met een gaaf geblokt dak :-) bouwjaar ligt rond 2005.

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 22:03

Seat Ibiza, VW polo, opel corsa, Renault Clio... allemaal sportieve wagentjes die zeker te krijgen zijn voor dat geld!
Ik had minder budget en dezelfde eisen en heb vandaag een citroen c1 van 2007 met slechts 70.000 op de teller.

Succes met je zoektocht!

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 23:07

Kun je beter voor en focus gaan, is wat sportiever :D ford rijdt ook heel goed hoor!!
Ik zit zelf ook weer een beetje te kijken en ik wil ook een sportieve maar wat groters, iets van ford mondeo of een opel vectra, vw passat. Ben er nog niet helemaal uit :D

Neem iig iemand mee met verstand!
Die zal je ook geen franse of italiaanse troep aanraden.

NN44

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 23:15

Ben het er absoluut niet mee eens dat je geen Franse auto moet kopen. (Italiaans heb ik geen ervaring mee) Wij hebben altijd al Franse auto's gehad en nooit problemen gehad. Ik heb één keer een VW Polo gehad en die kon ik na een half jaar naar de sloop brengen. Je moet maar net mazzel hebben met een auto..

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 23:18

Ik zou voor een goeie japanner gaan. Ik had eerder een hele sportieve honda civic. Ding was niet af te krijgen ook. Tussendoor een paar fransoosjes gehad (renault / peugeot) en een deawoo (vreselijk ding) en nu sinds 2 1/2 jaar weer heel tevreden met mn japanse Mitsubishi.

BarrieVabis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 23:23

VW polo, golf. seat ibiza, audi A3, honda civic, CRX. zelf zou ik niet voor een franse gaan maar het is maar net geluk hebben en zeker iemand met verstand meenemen! heb zelf een vw polo ben zeer tevreden lekker snel en met 210.000 op de teller nog in prima staat!

succes met je zoektocht!

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 23:25

Peugeot 206, daar ben ik al jaren verliefd op!

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 07:10

Wat een onzin franse auto's zijn troep. Bovendien valt mini cooper al jaren onder bmw wat ook hartstikke duits is. ;-)

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 07:18

Jammer dat je een jongere auto zoekt. Ik heb een mooie rode Toyota MR2 met T-bar.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 07:20

Ik ben dol gelukkig met mijn Fiat Panda 1.2 uit 2006.
Heb er zelf licht metalen velgen onder laten zetten die een stuk breder zijn dan de orginele velgen.
Kan hem door elke bocht heen jassen!
Inmiddels geheel probleemloos 150.000 km op de teller gezet.
Voor mij voorlopig niets anders meer.

(Er is ook een 100hp versie van de fiat panda)