Ik heb op zich een prima leven hoor, ik zit thuis met een wajong-uitkering en inmiddels ben ik hier aan gewend en heb ik me bij deze situatie neergelegd. Maar ik heb nu al ongeveer de helft van mijn leven, dat ik er niks aan vind om te leven. Ik zit hier maar een beetje te wachten tot ik dood ga. Wat voor nut heeft dat? Het enige nut dat ik mezelf zou kunnen geven, is anderen helpen en gelukkig maken. Mensen die wel zin hebben in het leven. (Helaas is dit mij nog niet gelukt)Maar ik ben dus niet zo'n mens. Het is ook niet zo dat ik constant dood wil (soms wel) maar als ik erover na denk, heb ik wel zoiets van: het leven heeft geen nut, dood ga ik toch, wat moet ik hier al die jaren nog?
Af en toe heb ik wel wat mindere periodes, dat ik ook bang word voor mezelf dat ik mezelf ooit nog eens écht van kant maak. Er blijft wel altijd een klein stukje gezond verstand in mij, die wel als een 'gezond verstandig' mens nadenkt en mij dan maar vertelt dat ik mezelf niet dood moet maken. Maargoed dan blijft de vraag dus: waarom niet?
Ik vroeg me af of er mensen zijn die dit herkennen. & Is het raar om zulke gedachtes te hebben? Of is het eigenlijk best logisch? Moet ik er iets aan doen? Moet ik gewoon het leven uitzitten met deze gedachtes in mijn achterhoofd?
en voor jezelf ook niet leuk natuurlijk.
Wat vervelend voor je zeg.
En wat je zegt over reizen, ik ben laatst 3 weken naar India geweest en wilde na 2 weken eigenlijk wel alweer naar huis... Dus of dat nou alles is. Ik heb ook wel eens ergens gelezen dat 't leven nou voor 9 van de 10 mensen nou eenmaal vrij 'saai' is. Dat je er meer aan hebt om voldoening te halen uit kleine dingetjes dan dat je altijd maar streeft naar nog spannendere dingen.