Onterechte parkeer boete

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

liedje89

Onterechte parkeer boete

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-13 20:01

Wij hebben van de week een parkeerboete ontvangen omdat wij geen parkeerkaartje zouden hebben gekocht, dit moet om een foutje gaan. Onze auto stond op de genoemde tijd namelijk gewoon thuis voor mijn deur ruim 1,5 uur rijden van waar de auto beboet is. Op de bekeuring staat alleen ons kenteken en het merk van onze auto, type en kleur zijn niet genoemd, de gemeente maakt ook geen foto's van fout geparkeerde auto's.
We hebben hierop naar de gemeente gebeld deze was uiteraard totaal niet behulpzaam. Volgens de gemeente is de verklaring van de parkeerwacht voldoende bewijs en moeten we dus gewoon betalen, echter heeft de parkeerwacht niet eens opgeschreven om wat voor auto het gaat. We kunnen uiteraard wel een bezwaarschrift opstellen maar het blijft dus gewoon ons woord tegen dat van de parkeerwacht, hoe moet je dat nu aanpakken??
Laatst bijgewerkt door liedje89 op 11-08-13 20:07, in het totaal 1 keer bewerkt

MightyMike

Re: Onterechte parkeer boete

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 20:05

Ik heb het alleen een keer gehad met een snelheidsbekeuring, maar goed, dan maken ze foto's en bleek het toch om een andere auto te gaan, en is mijn bekeuring geschrapt. Ik zou het bezwaarschrift zeker opstellen. Is het niet zo dat je een parkeerboete gelijk achter je ruit hebt zitten? Of gaat dat tegenwoordig anders?

Cheiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 20:07

Tante van mijn man heeft ook een soort gelijk ding gehad. Zij kreeg een boete thuis omdat ze dus te hard had gereden in een plaats waar ze nooit komt.
alleen had zij een alibie. zij was namelijk op dat tijdstip aan het werk..
Ze had dus de foto op gevraagt en daar bleek dat haar kenteken op een andere auto zat.

Ik zou een bezwaarschrift zeker schrijven. en helaas moet je idd de boete wel altijd eerst betalen. heb je geen bewijs dat je auto voor de deur stondc??

Mirranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 20:09

Gebeurt wel vaker. Dan heeft een andere auto een gestolen kenteken (heb je nu een kenteken met een klein cijfer toevallig?) en is vaak een kloon.
Hoe dat aan te tonen, geen idee. Zou eens bij de politie informeren. Misschien weten zij hoe dat werkt.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-13 20:09

Volgens mij krijg je een papiertje onder de ruitenwisser en daarna een acceptgiro thuis. Maar aangezien het niet onze auto was die daar stond zal het bonnetje wel bij een ander op de ruit zijn geduwd en hebben we dus alleen enkele weken later de acceptgiro gekregen.

EDIT: Volgens de gemeente was er inderdaad grote kans dat het om een gestolen kenteken zou gaan. Zou kunnen dat het ook een kloon was, maar omdat kleur en type niet zijn opgeschreven, er geen foto is en dit de eerste keer is dat het gebeurt heeft het nog niet zoveel zin om aangifte te doen. De kans is namelijk net zo groot dat het een typefout is, het merk is namelijk iit het type wel veel voorkomend....

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 20:16

Gestolen kenteken was toen idd bij mij ook het geval.. Al kunnen parkeerwachten er ook wat van. Mijn man kreeg vorige week een boete toen hij op de parkeerplaats stond van het bedrijf waar hij voor werkt, met de mededeling dat deze parkeerplaats alleen bedoeld was voor medewerkers?! Knap dat een parkeerwacht aan de auto kan oordelen of deze daar hoort of niet, maar een belletje van het bedrijf naar de gemeente was toen voldoende. Succes met je bezwaarschrift!

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 20:17

Och ik heb ook eens een boete gekregen voor mijn brommer. Alleen...was het volgens hun geen brommer maar een volkswagen én in breukelen. Nu woon ik een warmenhuizen, dus flink eind er vandaan. Vond ik toch best knap. Boete was verkeerd parkeren in een parkeervak. Daar ging ik helemaal van: >;) , wat moet ik met 1) een brommer 2) helemaal in breukelen 3) op een parkeervak? Mijn vader was niet van plan te betalen dus niet gedaan en gebeld naar politie van joh..dit klopt écht niet.. Met kentekenbewijs + foto naar t bureau gegaan.. En daarna was t kwijtgescholden. Maar dat kwam ook omdat het vrij makkelijk te bewijzen is of een brommer een auto is natuurlijk :P

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 20:25

heb je getuigen dat je auto thuis stond? Dan bezwaar met gegevens getuigen sturen.
Bij het CJIB hoef je niet eerst te betalen, geen idee hoe dat bij gemeentes zit.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-13 20:29

Echt aantonen dat hij hier stond is lastig, er staan geen camera's ofzo in de buurt en het is gewoon vrij parkeren hier dus niet eens een parkeerkaartje. Mijn buren hebben hem waarschijnlijk wel zien staan, maar het is maar de vraag of ze kunnen/willen verklaren dat hij daar stond en of dat dan voldoende bewijs is :(

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 19:50

Hey,

Is bij jullie al iets bekend van hoe het is afgelopen???

Wij krijgen hier net een boete binnen dat onze auto op 15-05-2013 om 19.38 in Amsterdam een boete heeft gekregen voor het niet rijden op de rijbaan (bvb stilstaan op de stoep) Nu zijn wij de afgelopen 5 jaar niet in Amsterdam geweest en stond de auto heel de avond hier voor de deur.
Ik ga morgen bellen maar herinnerde me dit topic en vroeg me dus af of jullie al meer weten betreft die boete.

Bij ons staat alleen het kenteken vermeld verder geen specificaties betreft het voertuig. Wij vinden het ook erg raar dat deze boete zo laat pas binnen komt... maar goed miss heb je nog tips voor ons ?

Mirranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 21:43

Gek misschien, maar komt die boete wel echt van het CJIB?
Idd een beetje laat namelijk en er zijn ook genoeg van die nepfacturen (en waarom ook geen nepboetes) in omloop.

Maar wel ook weer zo'n vaag verhaal.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 21:48

Parkeerbeleid is gemeentelijk beleid en zij sturen je dan ook een boete. Het CJIB staat hier buiten in dit geval.

Vriendin van me heeft dit ooit ook gehad en kon middels een bankafschrift aantonen dat ze toen gewoon in haar woonplaats was i.p.v. 180 km verderop.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 22:01

Wij hebben ook weleens een boete gekregen voor door rood rijden.
Alleen waren wij daar niet.
Bezwaarschrift gestuurd, afgewezen.
Politie zal het goed gezien hebben, ook al was er geen foto.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-13 22:06

Kady1 schreef:
Hey,

Is bij jullie al iets bekend van hoe het is afgelopen???

Nee helaas het zijn ambtenaren dus ze gaan eerst 5 weken koffie drinken en wachten tot het 5 uur is en dan zullen ze wel een keer een beslissing nemen :Y)

De boete kwam inderdaad van de gemeente Rotterdam, officieel is het ook geen boete maar een naheffing geloof ik.

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 09:46

Ow jammer :P bij ons komt de boete wel via de CJIB

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 11:18

Heeft diegene op wiens naam de auto staat toevallig gepind rond de tijd dat de boete werd uitgeschreven? Dit kan nl. ook als bewijs dienen dat jullie niet in de buurt waren.