Momenteel ben ik bezig met een sollicitatie voor een baan in Berlijn. Het lijkt me ontzettend leuk om daar te werken, bij een groot internationaal bedrijf.
Voor de sollicitatieprocedure is het echter verplicht een gewenst uurloon op te geven. Wanneer het om een baan in Nederland ging had ik wel een idee gehad, maar aangezien ik totaal niet bekend ben met de kosten van het Berlijnse leven, weet ik niet wat redelijk is.
Het gaat om een baan bij de klantenservice van het bedrijf. Geen baan waarvoor een hoge opleiding vereist is, dus. Van mijn loon zou ik het volgende moeten kunnen betalen: Een klein huur appartementje, zo tussen de 30 en 50m², de vaste lasten zoals internet en g/w/e, de wekelijkse boodschappen, eventuele belastingen (geloof dat de inkomensbelasting vrij hoog is) en nog wat geld voor uitjes etc.
Ik ben 20 jaar, heb enkel een gymnasium-diploma en hoef alleen mezelf te onderhouden.
Hebben jullie misschien een idee wat een redelijk uurloon is? Persoonlijk zat ik aan een euro of 9/10 te denken, maar misschien kunnen jullie mij een iets beter inzicht geven

Edit: het gaat om een fulltime baan