Krijsend buurmeisje

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Krijsend buurmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-13 14:41

Ik heb een buurmeisje van 4 jaar. Opzich een best kind, ze zwaait altijd naar me ;)
Ze is eigenlijk bijna altijd buiten aan het spelen (wat ik heel goed vind!), maar zodra het even niet naar haar zin gaat zet ze me een keel op!
Niet eens huilen, maar gewoon hysterisch krijsen.
Dit gebeurt eigenlijk dagelijks, soms een paar x per dag. Meestal kijk ik even uit het raam om te zien of de auto er staat zodat ik weet dat de ouders thuis zijn. Want soms denk je echt dat het kind op zijn minst met een gebroken been ligt.
Kind wordt door de ouders niet gecorrigeerd (niet zo krijsen, doe eens rustig, weet ik veel). Die laten haar gewoon krijsen.
Ik ben heel luchtig een keer een gesprek aan gegaan, dat ik er soms best van schrik... Hierop krijg ik dan; ja, t is een spinnenkop... :?
Zeker nu het mooi weer is valt me op dat ik me er steeds meer aan ga irriteren.... Het viel van de week gewoon op dat ze een paar dagen weg waren.

Wat moet je hier nou mee?

Grapjasjes12

Re: Krijsend buurmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 16:15

Oooh, ik ken dit zo goed :') Ik erger me er opzich nog niet zo erg aan, maar mijn man wèl heel erg. En bij ons gaat het er niet om eentje, maar om een stuk of 7 :=
Het lijkt wel alsof kinderen totaal niet opgevoed worden hier. Ze mogen maar gillen en krijsen, geen ouder die er wat van zegt. En als wij er wat van zeggen dan zijn wij fout natuurlijk!

Ikheb deoplossing dus ook nog niet gevonden, ik hoop dat ie hier voorbij komt :+

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 16:16

Ai, moeilijk... Opvoeding is een onderwerp dat vaak gevoelig ligt. :=
Ik zou ze nog eens aanspreken en als je weer hetzelfde antwoord krijgt er toch rustig en vriendelijk op door proberen te gaan.

"Ik geloof direct dat de jongedame pittig van karakter is, maar dat vind ik geen reden om mijn woongenot in het geding te laten komen. U hoeft natuurlijk niet aldoor voor politie-agentje te spelen, maar ik ben van mening dat het geen kwaad zou kunnen uw dochter vaker te corrigeren dan nu het geval is." Of zoiets.

Ik kan me best voorstellen dat de ouders van zo'n spinnenkop er zelf ook wanhopig van worden en dus bij voorbaat de strijd er niet meer mee aangaan, maar dat mag het woongenot van andere mensen natuurlijk niet beïnvloeden. :n

Mochten ze er echt niets aan willen/kunnen doen... Aftellen tot ze weer naar school gaat en blij wezen dat je haar juf niet bent, want die zal het ook wel zwaar hebben. :=

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 16:17

Het kan een fase zijn, mijn buurmeisje had ook een fase waarin het enige werkte; laat maar krijsen en lekker negeren! Vooral geen aandacht aan schenken. Dat is ook opvoeden :)
Jaar later is het over. Al is het wel echt een muts, zo'n dramaqueen die het liefst een hele voorstelling geeft :')

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 16:20

Ik zou proberen om luchtig doch duidelijk aan te geven dat je er last van hebt. Niet meteen een betweterige tante uit aan hangen, maar vriendelijk vragen om het kind toch te corrigeren of ermee te praten als ze zo'n bui heeft.

reentje91

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 16:21

Zelfde probleem hier. Buurjongetje heeft de eerste 4 a 5 jaar van zijn leven de hele nacht door aan een stuk door gekrijst. Van een baby kan ik het prima begrijpen maar dacht dat het vanaf een bepaalde leeftijd gedaan zou zijn of iig minder zou worden. Inmiddels is het buurjongetjes 6 en het krijsen 's nachts is eindelijk gestopt. Maar sinds dat hij kan praten is er een nieuw probleem bijgekomen. Het jongetje kan nooit op een normale manier praten. Zelfs als ik boven op zolder ben hoor ik het schrille stemmetje door de tuin of het huis gillen. Hij praat sowieso al belachelijk hard maar als zijn ouders even niet zijn kant op kijken blijft hij gewoon 'mamaaaaaaa' of 'papaaaaaaaa' krijsen tot dat deze hem aandacht schenken.

Papegara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 16:23

Ik herken het..
Onze buren hebben 3 kinders, 2 dochters en een zoontje. Ze zijn nog klein, weet de precieze leeftijden niet.
Het jongentje hebben we echt geen last van, maar die meiden.. verschrikkelijk.
Gillen, schreeuwen, krijsen, huilen de hele dag door. Muziek hard aan, de hele dag dezelfde.
De kinderen worden om 06:30 uur in de ochtend al naar buiten gesodemieterd en moeten het maar uitzoeken. ook hier geen opvoeding (moeder werkt en vader zit thuis de hele dag in z'n luie stoel).
Ho maar dat we er wat van mogen zeggen. Heb ik 1 keer gedaan toen ze ergens bij ons over klaagde, nou er werden opmerkingen over de schutting gemaakt en roddels de straat in gebracht. Nu heb ik het geluk dat iedereen uit de straat het niet op hun heeft maar goed.

Succes ermee, ik kan je niet helpen want zit met hetzelfde probleem.
Anders is met andere buren praten of hun er ook last van hebben en dan met z'n alle een plan maken om met die ouders te praten?

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 16:30

gelukkig hier geen last van maar als ik een kind hoor krijsen dan springen m´n nekharen overeind. dat haat ik echt zo. dan krijg ik echt van die _-:( _-:( _-:( neigingen hahaha. kinderen zijn prima maar als ouders dit niet weten te corrigeren dan echt -:(-

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 16:34

Suusie22 schreef:
gelukkig hier geen last van maar als ik een kind hoor krijsen dan springen m´n nekharen overeind. dat haat ik echt zo. dan krijg ik echt van die _-:( _-:( _-:( neigingen hahaha. kinderen zijn prima maar als ouders dit niet weten te corrigeren dan echt -:(-

Gelukkig zijn kinderen ook perfect afgestelde robotten waarbij je als ouder maar 1 knopje in hoeft te drukken om het te doen stoppen :D

Ik heb ook als kind heel wat afgeschreeuwd... Bleek achteraf een voedselallergie te hebben achteraf :(:) dus dat valt moeilijk te corrigeren...

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-13 17:50

Dat is hier vermoedelijk niet aan de hand.
Speelgoed valt: krijs!
Papa gaat weg: krijs
Mama gaat weg: krijs
Broer gaat weg: krijs
Wil een ijsje maar krijgt geen ijsje: krijs
Etc....
;)

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 17:57

Lijkt mijn dochter wel :')

Maar ik kan me goed voostellen dat je er last van hebt.
Bij mijn dochter helpt echt alleen negeren en dan houd ze vanzelf wel op, vind het zelf ook niet zo prettig voor mijn buren.

vuurneon schreef:
Het kan een fase zijn, mijn buurmeisje had ook een fase waarin het enige werkte; laat maar krijsen en lekker negeren! Vooral geen aandacht aan schenken. Dat is ook opvoeden :)
Jaar later is het over. Al is het wel echt een muts, zo'n dramaqueen die het liefst een hele voorstelling geeft :')

Het kan idd een fase zijn :j
Normaal hier een hele vrolijke meid die alles gewoon doet.
Maar nu echt om veel dingen een drama maakt.....peuterpuberteit...

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 18:02

Zo herkenbaar !

Mijn beneden buren hebben 2 kinderen waarvan ik afentoe zou willen dat er een uitknop op zat !

Je hoort ze niks anders dan gillen en krijsen zowel overdag als s'nachts.

En soms lijkt het wel alsof de duivel er mee speelt maar een heele periode zodra ik het licht knoopje uit deed en net in bed stapte begon het gebler weer.

Kinderen slapen ook nog eens onder mijn slaapkamer soms gaat de tv maar op standje 40 en nog presteren ze het erboven uit te komen..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 18:02

LadyMadonna schreef:
Dat is hier vermoedelijk niet aan de hand.
Speelgoed valt: krijs!
Papa gaat weg: krijs
Mama gaat weg: krijs
Broer gaat weg: krijs
Wil een ijsje maar krijgt geen ijsje: krijs
Etc....
;)

Net mijn buurmeisje, kan echt een fase zijn :j
Hier gooide ze zich op de grond, krijsen net zo lang totdat iemand haar oppakte. Een compleet onbekende, want haar ouders zaten rustig op een bankje net te doen of mevrouw er niet was :D

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 18:03

Een keer flink terug krijsen?

Een fase oké maar een kind kan hierin gewoon gecorrigeerd worden.. Of beter MOET hierin gecorrigeerd worden.

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 18:05

nientje78 schreef:
Lijkt mijn dochter wel :')

Maar ik kan me goed voostellen dat je er last van hebt.
Bij mijn dochter helpt echt alleen negeren en dan houd ze vanzelf wel op, vind het zelf ook niet zo prettig voor mijn buren.

vuurneon schreef:

Het kan idd een fase zijn :j
Normaal hier een hele vrolijke meid die alles gewoon doet.
Maar nu echt om veel dingen een drama maakt.....peuterpuberteit...

Peuterpuberteit... :')

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 18:13

Negeren lijkt mij uit opvoedkundig oogpunt ook het beste. Door er wat van te zeggen zal het echt niet minder worden. In tegendeel waarschijnlijk.
Het negeren doen de ouders waarschijnlijk niet uit laksheid, maar heel bewust. Daar kritiek op hebben kan heel hard aankomen. Ik zou er dus heel voorzichtig mee zijn. Waarschijnlijk zitten die mensen er zelf ook behoorlijk mee.

Ik heb juist het omgekeerde met een buurvrouw. Die heeft een dochtertje van 3 die voor zover ik weet niets bijzonders doet. Ja, kleine stoutigheden die horen bij een kind van 3, niet luisteren, etc. Maar als je dan hoort wat een keel die moeder opzet dan zou je denken dat dat kind minstens het huis in de fik heeft gezet. Ze zit dat kind zo vreselijk op de huid... Je kunt ze altijd uit de peuterspeelzaal horen komen. Aan die moeder dan. Waarschijnlijk allemaal uit bezorgdheid, maar... zucht... :n

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 18:52

Het is ook niet makkelijk om het te negeren....weet er helaas alles van :\
Maar als je het aandacht geeft bevstig je wel het gedrag van het kind, het gedrag wat je eigenlijk dus niet wil.
En dan zal het kind de volgende keer wel denken, hoe harder ik krijs des te sneller ik aandacht krijg.

Viktor238 schreef:
Peuterpuberteit... :')

Ja...het bestaat :+

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-13 19:05

Dat zal ongetwijfeld ;) maar.... Dat is toch niet mijn probleem?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 19:10

Ooit afgevraagd hoe jezelf als klein kind was???

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 19:26

Ik gedroeg me als kind, als ik dat niet deed kreeg ik m'n vader op m'n dak en terecht. Ik vind eigenlijk dat er veelste soft wordt opgevoed vaak.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 19:27

Gelukkig was jij vast een engel die nooit tot last was van anderen :D

Ja, het is vervelend en ja, voor de ouders is het ook geen feest. Maar ja, de scholen beginnen bijna weer dus heb je een paar uur per dag heerlijke stilte. Kinderen slapen ook gelukkig, dus dat scheelt ook weer. Gewoon proberen te negeren, het voor jezelf uitschakelen.
Paar goede oordoppen aanschaffen is ook best fijn :o en van mij part er naast gaan liggen en mee krijsen haha wie weet heb je succes en ben je iig de frustratie kwijt.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 11-08-13 19:29, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 19:28

Als ik als kind op straat had liggen krijsen (behalve dan van de pijn of zo), dan had mijn vader me aan mijn arm naar m'n kamer gesleurd en me daar nog een schop onder m'n kont na gegeven. En terecht.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 19:31

Hier idem. Buurmeisje chreeuwt moord en brand. Één keer was ik er klaar mee en heb ik terug geschreeuwd. Je had haar hoofd moeten zien :')

Rest van de week was t stil hahaha

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 19:33

eenitraM schreef:
Hier idem. Buurmeisje chreeuwt moord en brand. Één keer was ik er klaar mee en heb ik terug geschreeuwd. Je had haar hoofd moeten zien :')

Rest van de week was t stil hahaha

Omgekeerde psychologie :D. Ik heb ook eens een moeder gezien die ging meekrijsen met haar kind dat geen ijsje mocht. Kind was in luttele seconden stil en keek mams verbaasd aan, waarop mama zei: Zie je hoe stom je je gedraagt? En samen liepen ze verder.

Ik wist niet wat ik zag en moest er gewoon om lachen :D.

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 19:35

Mijn zusje was er ook zo een correctie had geen zin want dan kreeg ze aandacht en dat wilde ze ermee bereiken. Bij haar was het negeren het enige wat werkte