Een heleboel veranderingen, maar hoe nu verder?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Pikkepor

Een heleboel veranderingen, maar hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-13 19:18

Ik weet even niet meer goed hoe ik verder moet... Dat klinkt zwaarder dan het is, maar ik moet er wel echt iets mee doen. Misschien kan Bokt helpen.

Ik heb een paar weken geleden het besluit genomen een einde te maken aan mijn relatie van 6 jaar (vanaf mijn 14e dus). Voor mij was het gewoon op en ik heb hier goed over nagedacht. De eerste dagen was de opluchting enorm en dat bevestigde mij alleen maar dat ik het juiste besluit genomen heb. Mijn, inmiddels dus, ex had het er wel heel zwaar mee. de eerste dagen heeft hij me best nog wat lastiggevallen met berichten en bezoekjes, maar inmiddels is het rustig.

Maar waar ik dus nu mee zit is de tijd die ik over heb. Wat kan/móet ik ermee?
Ik ben heel onrustig, omdat ik niks om handen heb. Vriendinnen vangen me goed op, maar ik vind het vervelend om steeds te moeten vragen of ze mee iets willen doen of om te kletsen. Ik heb een baan voor 24 uur en ga daarnaast (na de vakantie) nog 1,5 dag naar school. School ging al bijzonder goed (8,9 gemiddeld over al mijn vakken) dus daar hoef ik in principe niet meer tijd in te steken. Daarnaast rijd ik ongeveer 2x per week op mijn verzorgpony.
En ik heb inmiddels leuk contact met een hele lieve jongen, maar daarbij komen natuurlijk ook nog een beetje de onzekerheden en dingetjes die je bij een beginnend dingetje hebt (dat kennen jullie wel).

Dus dat maakt een beetje de situatie waarin ik me nu bevind. Het is allemaal onwennig nu, dat ik weer single ben, dat er zo'n beetje iets nieuws in de maak is en dat ik dus nu veel tijd over heb.

Wie herkent deze situatie? En wat heb je daar toen mee gedaan? Ik hoor het graag van jullie :)

Mareska

Re: Een heleboel veranderingen, maar hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 21:55

Wat je kunt doen met de tijd die je over hebt? Jaloerssss. :D

Je zou een nieuwe hobby kunnen zoeken, breien :+, kleding verkopen op marktplaats, knuffels haken, schilderen, etc. Of sporten, in de sportschool of lekker low budget gaan hardlopen. Soms zit je na een lange relatie niet zo lekker in je vel en moet je 'jezelf opnieuw vinden', daar heb je nu ook lekker de tijd voor.
Keertje naar de Ikea gaan en je kamer opnieuw inrichten/decoreren. Het huis poetsen, kleding uitzoeken, in de tuin rommelen. Boeken lezen, je verdiepen in iets. Documentaires, films en series kijken. Een keer bij een familielid op bezoek gaan (oma's en opa's zijn dolgelukkig als je een keer langskomt). Vrijwilligerswerk. Vragen of je een dag vaker op je verzorgpony mag gaan rijden.

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-13 22:00

Haha ja t klinkt heel erg... had een half jaar geleden niet gedacht nog ooit tijd over te hebben!

Maar je hebt goede ideeën :)

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 22:18

Bedenk iets wat je kan doen waar je zelf iets aan hebt. Een cursus (coursera, kost je niks), een hobby/bezigheid (naaien? zelf kleding maken, Haken? zelf kadotjes maken voor weet ik veel wie, Vakantie foto's inplakken? is dat ook weer gedaan, etc).

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-13 18:02

Dankje voor de ideeën :)
Ik wil inderdaad iets nuttigs doen...

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 18:20

Een dagje per week extra naar je verzorgpony gaan bijvoorbeeld?