Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Niet dat we gaan samen wonen, maar na studies enz.
dus dat heb je wel zelf in de hand

In een dorpje in the middle of no ware
Alleen ik vind het heeeerlijk! Geen drukte als je over straat gaat en alles. En zoals mijn dove kat ligt altijd op de weg en er komt nooit echt een auto en anders stoppen ze en halen ze hem aan de kant
ook met de paarden gewoon rustig en nooit last van auto's
Ja okee natuurlijk komen er wel auto's langs alleen niet zoveel als in de stad haha. Mij zou je nooit in een stad zien wonen ik kan dat echt niet haha. ik word al gek van een file hier, dan sta je niet eens stil maar toch
Als je dat vergelijkt met ergens anders hebben wij het heerlijk hier
Vind Friesland verder top!
Alleen als je hier nederlands praat praten ze dat gewoon terug!
En hier waar ik woon ook gewoon nederlands of ons dialect. Als ik ergens anders kom praten we gewoon allemaal nederlands tegen elkaar
EmmyJoycee schreef:Nee ik ben het niet met je eens xManon_ , zoals ik praat geen fries en kan het nietAlleen als je hier nederlands praat praten ze dat gewoon terug!
En hier waar ik woon ook gewoon nederlands of ons dialect. Als ik ergens anders kom praten we gewoon allemaal nederlands tegen elkaar
Ik vind het hier wel echt fijn, zou ook echt niet in Amsterdam oid willem/kunnen wonen. Ik ga naar Leeuwarden verhuizen, dus dat wordt al omschakelen haha. In de steden praten ze geen fries eigenlijk, in dorpen wel meer. Wat ik heb ervaren is dat vooral oudere mensen fries willen blijven praten, maar als je het niet kan dan houden mensen er wel rekening mee. Je leert het ook gauw genoeg! Mijn tante uit groningen kan nu gewoon fries verstaan
) en ik ondervind nergens hinder met de taal. Ik versta het inmiddels wel.
"
Vind het hier heerlijk hoor, wat het leuke ook is, alles is makkelijk bereikbaar. We rijden zo eens op en neer naar het zuiden, voor zuiderlingen is dat vaak een heel eind. Net als naar bijv. de Randstad. Maar ben altijd weer blij thuis te zijn! Zou ook zeker niet buiten Friesland willen wonen, maar dan ook weer niet in een stad. 
Om te studeren
Ik vind het een fantastische provincie, met name Leeuwarden
Ik kom straks net buiten Lwd te wonen, tussen de weilanden maar toch een kwartiertje van het centrum af, heerlijk!