Verdwijnt het besturingssysteem van iphone 4?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

HorseTimeXL

Verdwijnt het besturingssysteem van iphone 4?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-13 16:03

Hallo,

Ik was aan het kijken naar een mobiel en toen kwam ik de iphone 4 tegen. Ik was bijna overtuigt, totdat ik ergens las bij een review dat het besturingssysteem van de iphone 4 (weet niet meer helemaal uit me hoofd welke) zou verdwijnen op den duur omdat hij al 3 jaar op de markt is. Hierdoor zou je geen apps meer kunnen downloaden etc. en hier zou je dus mee rekening moeten houden, als je hem wil kopen.

Maar bedoelen ze dan dat hij, mocht dat gebeuren, de mobiel gewoon niet meer bruikbaar is, of word het dan wel geupgrade?

Alvast bedankt
Willemijn

Anoniem

Re: Verdwijnt het besturingssysteem van iphone 4?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 16:08

Dat zou ik wel gek vinden. Vodafone heeft nog een leuke aanbieding van de Iphone 4, en dan zou het bestuuringssysteem verdwijnen.. Nee ik denk dat dat wel mee zal vallen. Misschien over een aantal jaren maar zeker nog niet nu en binnen 2jaar ook niet hoor.

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 16:11

Die wordt toch steeds geüpdatet?

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-13 16:14

o oke gelukkig. ik maakte me er zorgen om, want was serieus aan het denken er 1 te nemen.

Finesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 16:18

De updates voor iOS (besturingssysteem) verdwijnen voor de Iphone4, dus niet het besturingssysteem zelf. Voor Iphone3 is dat geloof ik al zo (die heb ik zelf, en alles werkt nog prima, ook apps downloaden etc). Het klopt wel dat nieuwe apps op den duur niet meer gedownload kunnen worden, omdat die alleen gemaakt zijn voor nieuwere iOS versies. Whatsapp ed werkt overigens prima en blijft ook gewoon goed werken, dus daar hoef je niet bang voor te zijn.
Apple heeft onderzocht dat Iphones te lang in de roulatie blijven, omdat iedereen de oude modellen blijft kopen (ook tweedehands). Hier hebben ze zelf geen inkomsten meer aan, dus hebben ze besloten iOS voor de oude modellen niet langer te updaten. Slimme commerciële zet dus om de verkoop van de nieuwste en duurste Iphone modellen te stimuleren.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-13 16:21

Finesse schreef:
De updates voor iOS (besturingssysteem) verdwijnen voor de Iphone4, dus niet het besturingssysteem zelf. Voor Iphone3 is dat geloof ik al zo (die heb ik zelf, en alles werkt nog prima, ook apps downloaden etc). Het klopt wel dat nieuwe apps op den duur niet meer gedownload kunnen worden, omdat die alleen gemaakt zijn voor nieuwere iOS versies. Whatsapp ed werkt overigens prima en blijft ook gewoon goed werken, dus daar hoef je niet bang voor te zijn.
Apple heeft onderzocht dat Iphones te lang in de roulatie blijven, omdat iedereen de oude modellen blijft kopen (ook tweedehands). Hier hebben ze zelf geen inkomsten meer aan, dus hebben ze besloten iOS voor de oude modellen niet langer te updaten. Slimme commerciële zet dus om de verkoop van de nieuwste en duurste Iphone modellen te stimuleren.

ah thanks voor je goede uitleg!

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 16:22

Geld dit dan ook voor de iphone4s

Finesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 16:29

Voor zover ik weet; bij iedere update die voor iOS komt (ongeveer jaarlijks) verdwijnen deze voor oude modellen. Voor mijn Iphone 3G heb ik nu nog de nieuwste iOS, maar daar komt geen update meer voor. De volgende update zal nog wel voor 4 zijn, maar die daarna niet meer. Voor de 4S geldt dus dat er nog langer updates beschikbaar zullen zijn, maar dit verdwijnt met de jaren.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 21:16

Het is niet perse jaarlijks. De 3G kon niet meet updaten naar iOS 5, de 3GS zal niet meer mee kunnen met iOS 7. De iPhone 4 zal mogelijk niet meer mee kunnen met 8 of 9. iOS 7 komt rond oktober uit, de volgende waarschijnlijk een jaar later. Voordat Apps dan niet meer werken ben je weer 1 of 2 jaar verder. Voorlopig zit je met de 4 dus nog wel goed.

De iPhone 4S zal nog mee kunnen tot 9, 10, 11? Who knows. Ligt vooral aan hoe lang de 4 nog mee kan.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-13 23:03

Shiloh schreef:
Het is niet perse jaarlijks. De 3G kon niet meet updaten naar iOS 5, de 3GS zal niet meer mee kunnen met iOS 7. De iPhone 4 zal mogelijk niet meer mee kunnen met 8 of 9. iOS 7 komt rond oktober uit, de volgende waarschijnlijk een jaar later. Voordat Apps dan niet meer werken ben je weer 1 of 2 jaar verder. Voorlopig zit je met de 4 dus nog wel goed.

De iPhone 4S zal nog mee kunnen tot 9, 10, 11? Who knows. Ligt vooral aan hoe lang de 4 nog mee kan.

oke bedankt :)

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 13:13

iOS 7 zal de laatste major update zijn voor de iPhone 4. De tussenliggende 7.1 en 7.1.1 / 1.2 / 1.3 zullen nog uitkomen voor de 4, daarna is het afgelopen. iOS 8 zal de laatste major release zijn voor de 4S. Schuift allemaal op. Op een gegeven moment trekt de hardware het gewoon niet meer, dat merk je nu al met de 3GS en in mindere mate ook met de 4. Het loopt allemaal gewoon nét wat minder soepel.

Overigens, Whatsapp zal het voorlopig nog wel blijven doen hoor, de volgende updateslag (minimale versie die vereist is) is iOS 5.0.1, daarna hebben we nog 6.0. De iPhone 3G viel buiten de boot omdat A Apple de ondersteuning beëindigd had en B omdat Whatsapp een stukje code ging gebruiken wat alleen maar leek te werken op iOS 4.3 :)

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 14:05

Ik snap niet waarom iedereen zo overtuigd is dat iOS 7 de laatste voor de 4 zal zijn? Staat dat ook ergens?

want tussen 3G en 3GS zaten ook 2 updates, 3G kon tot en met 4, de 3GS kan tot en met 6?

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 14:06

Dit klopt inderdaad wel, echter is er niet echt te peilen wanneer dit zal gebeuren. De iPhone 3G is uit de roulatie, dus de 3GS zal er straks ook wel een keer uitgaan. Daarna zal de iPhone 4 aan de beurt zijn. Echter tja, hoe lang dat gaat duren, geen idee. Met Apple weet je het nooit :)

Ben wel benieuwd waar alle wijsheid omtrend iOS 7 als laatste versie voor de iPhone 4 vandaan komt inderdaad?

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 16:18

Dat heeft te maken dat die nog wat langer doorverkocht zijn, vooral de 3GS :) Apple heeft in haar algemene voorwaarden staan dat je een jaar lang recht hebt op software updates vanaf jouw moment van aankoop. Omdat de 3GS langer doorverkocht werd als mid- en later als low-budget toestel is de ondersteuning dus ook keer op keer verlengd. De 3GS was echter qua hardware ook nog niet uitgerangeerd, tot aan iOS 6.1.3. iOS 7 is echt te zwaar voor deze telefoon. De iPhone 4 is het huidige low budget model en zal vervangen gaan worden door de iPhone 4S als low budget toestel. De (volgens geruchten hetende) iPhone 5C zal dan het nieuwe mid-budget toestel worden en de iPhone 5S/6 het nieuwe high-end toestel van Apple.

De reden dat de iPhone 3G dus ook langer updates kreeg was omdat deze marktlijn eerst voltooid moest worden (high-end, mid- en low-budget). De iPhone 2G was namelijk niet voorzien van het zo gewilde 3G en is daarom ook nooit in o.a. Nederland verkocht :)

Als je dus straks de iPhone 4S koopt als de 5S/6/5C uit komt kan je er vanuit gaan dat deze nog een update zal krijgen naar iOS 8, maar dat het daarna einde verhaal is.