'Huis met een verhaal' durf jij het aan?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

'Huis met een verhaal' durf jij het aan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-13 20:43

Je hoort weleens dat huizen waarin iemand is overleden/vermoord/zelfmoord heeft gepleegd voor een spotprijs te koop staan omdat niemand in een 'huis met een verhaal' wil wonen. Een dorp verderop heeft bijvoorbeeld een boer zijn vrouw en hond om het leven gebracht en zichzelf vervolgens opgehangen. Het huis, een prachtige boerderij met schuren en land, staat al jaren voor heel weinig geld te koop, maar niemand komt er op af door het verhaal.

Dus ik vroeg me af of er hier mensen zijn die het wel zouden aandurven om in zo'n huis te gaan wonen? Ik denk zelf dat ik wel nuchter genoeg zou zijn om het van me af te zetten. Aan de andere kant hangt er misschien toch een bepaalde sfeer in zo'n huis?

Wat zou jij doen? Durf jij uberhaupt in een huis te wonen waarin iemand overleden is? Ik ben benieuwd!
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 09-08-13 21:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Ymor

Re: 'Huis met een verhaal' durf jij het aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 20:45

Ik zou het wel doen. Je maakt er toch je eigen plekje van. Je moet er alleen niet te veel over nadenken. Wat er in het huis waar ik nu woon is gebeurt zou ik niet eens weten. Voor hetzelfde geld zijn hier ook allemaal nare dingen gebeurt. Ik zou juist denken een mooie nieuwe toekomst voor het huis.

AngeliqueB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 20:46

Ja hoor, ik wil daar wel wonen, zeker als de prijs erg laag is! Ben niet bijgelovig.

Def

Ik kon eens zo'n huis huren... Ik zag het helemaal zitten, vond het prachtig huis...maar mijn vriend wilde niet :D watje he!

Evelijn

Zelf gaan voelen of de sfeer prettig is of niet... al blijf je in de buurt altijd het huis met een verhaal.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 20:47

Zou ervoor gaan, zeker als het een spotprijs is
Je laat het huis gewoon zegenen of reinigen door een priester of dergelijke. Tenminste als je er denkt problemen mee denkt te krijgen zoals viste van de overledenen......

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 20:48

Oei ik ben zo bijgelovig als de pest en ik zou echt het huis willen 'voelen'.
Misschien zou het voor mij beter zijn als ik het niet zou weten. Op de een of andere manier voelt het toch raar aan..
Ligt er ook een beetje aan wat er gebeurt is.. Stel nou dat er ontvoerde kinderen hebben gewoond... Nee hoor, bah dan zou ik er niks van moeten hebben.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 20:48

Ik ben niet bijgelovig en geloof niet in spoken of geesten.

Maar ik zou er toch niet voor kiezen om in zo'n huis te wonen.
Maar meer omdat ik het geen fijn idee vind dat iemand om het leven gebracht is.

Maar ik ben sowieso een zacht gekookt ei en mijn hart breekt al als ik dakloze zie in de winter, dus die breng ik ook een kop koffie. Dus nee, zou het niet kunnen.

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 20:49

Ik zoi zeer zeker gaan kijken.
En als het huis mij verder een fijn gevoel zou geven zou ik er gewoon gaan wonen.
Je moet je er thuis voelen.
ik geloof niet dat ik zou afknappen op een huis met een verhaal.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 20:50

Zo'n huis moet je kopen als je het verhaal niet weet.
Anders ga je er bij na denken.

Maar aan de andere kant iets wat je niet ziet dat is er niet.. Zo denk ik

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 20:53

Geen probleem mee, ik werk in een bejaardentehuis dus daar heeft elke kamer wel zijn/haar verhaal en daar blijven ook mensen in komen zonder problemen. Dus nee, geen moeite mee :)

Wat ik wel bijzonder vond; hier in de buurt was iemand vermoord, de nieuwe huurder vond nog de overblijfselen van het sporenonderzoek en bloedresten. Hij vond het wel prima :') mooie plek, lik verf erover en klaar!
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 09-08-13 20:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 20:54

Maar ook als ik het verhaal van het huis niet zou weten zou ik nadenken.. Ik weet zeker dat er iemand in mijn huis is overleden. Dat voel ik gewoon. Maar het geeft mij niet een minder prettig gevoel.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 20:54

Nee, zo'n huis laat ik aan me voorbijgaan. Vind ik gewoon geen prettig idee.

Mies1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 20:55

Ben nu wel benieuwd waar dat huis staat?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 20:55

Het zijn niet alleen de huizen met een verhaal die moeilijk verkocht worden. Zo ken ik een huis waar echt niets is gebeurt, maar die wel op een plek staat waar bij iedere onweersbui de bliksem insloeg...stond op een gegeven moment ook te koop en raakte niet meer verkocht.

Zou ik er willen zitten? Ligt eraan, zou het zelf willen voelen. Er zijn genoeg huizen waar seances gehouden zijn en waar dingen zijn losgemaakt die je niet meer kunt herstellen. Vrijwillig er gaan wonen zou ik dan weer niet doen.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 20:56

Waarom niet? Bang voor wraakacties van het gezin? Dat klinkt mij teveel als die flauwe comedies waarin een overleden vrouw haar man geen nieuwe vrouw gunt...

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 20:57

Ymor,
Ik bedoel meer dat als je het verhaal weet, ga je er over denken.
Maar mensen die het verhaal niet kennen (en er geen gevoel bij krijgen) waarschijnlijk ook geen spoken gaan zien. Want ik denk zelf dat het onzin is allemaal, en waanbeelden of hallucinaties of hoe je dat ook noemen wilt (spoken zien) :D :o
Laatst bijgewerkt door Poiuytrewq op 09-08-13 20:57, in het totaal 1 keer bewerkt

L_iek

Ja hoor, daar zou ik geen probleem mee hebben. Al klinkt het verhaal van Vuurneon wel luguber over die bloedresten die er nog lagen in dat huis.

cherell0

ik ga niet zozeer op geschiedenis af maar meer op mijn intuïtie .
ik zou er dus gaan kijken en dan mijn gevoel laten spreken .

(al zou ik voor een boerderij een moord doen ;) := )

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 20:58

Het huis waar ik nu woon is vroeger een kamp geweest in de oorlog (mijn hele straat). Lig ik niet wakker van hoor :D

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 20:59

Ik heb jaren in een huis gewoond waar mn oma naast had gewoond als tiener. Daar heeft een jonge man zich in het trapgat op gehangen (was een duplex boven woning ) ik woonde rechts mn oma had links gewoond

Het verhaal ging dat deze jonge man zo verliefd was op het meisje dat naast mijn oma woonde dat hij haar dagen lang bezocht zei wou echter niets van hem weten. Naar een jaar afwijzingen van haar kant deed hij nog 1 poging waarna ze hem weer afwees en hij zijn leven nam in het trapgat.

In de jaren dat ik er heb gewoond hoorde je vaak gebons op de deur of rennen op de trap eerst was dit heel eng maar later ben je er wel aangewend.

Mijn vriend heb ik ontmoet toen ik daar nog woonde, aan de telefoon hebben we het vaak over het verhaal gehad en de geluiden hij geloofde me nooit tot hij voor het eerst bleef slapen, er werd gebonst en gerend. Mm vriend nog steeds sceptisch deed tijdens een bons de deur open er was natuurlijk niemand, hij zei kom er in. Nooit hebben we weer wat gehoord...

dus ja ik zou best in zo 'n huis durfden wonen :j
Wel zou ik ook willen voelen hoe het aan voelt ons huis daarna voelde ik me nooit thuis altijd het gevoel alsof ik over mn schouders moest kijken. Daar was een vrouw overleden die heel beschermend was tegen over haar zoon die dus uit het huis wou. Het huis was al vanaf haar overgroot oma in hun bezit alle generaties hadden er samen gewoond

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 20:59

Gewone sterfgevallen, mensen die vredig zijn heengegaan, geen problemen mee. Ook zelfmoorden, geen problemen. Maar huizen die in de buurt staan van plekken waar ernstige dingen zijn gebeurd, daar ga ik niet wonen. Zelfs de vogels zingen niet op plekken zoals Concentratiekampen Ausschwitz, en mensen die er rondlopen vinden de energie daar heel zwaar.

Nayomie

Re: 'Huis met een verhaal' durf jij het aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 21:01

Heel eerlijk? Nee, ik zou daar ook niet gaan wonen :=

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 21:02

Een plek als Ausschwittz zou mij ook te ver gaan hoor! Heb wel informatie opgezocht over wat hier vroeger zat en het was een zogenaamd gevangenkamp. Zijn misschien ook niet de lekkerste dingen gebeurd, maar er is niets meer van te zien en merken hier

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 21:05

Een huis zoals het voormalige spookhuis Sas van Gent vind ik schitterend. Als je genoeg geld zou hebben en dat op zou kunnen knappen, prachtige plek om te wonen. Blijkbaar heeft niemand dat eerder aangedurfd. En als ik lees wat daar in de omgeving is gebeurt, dan krijg ik de kriebels. No way dat ik daar in zou gaan wonen.
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 09-08-13 21:05, in het totaal 1 keer bewerkt