Ikzelf ben gezegend met en goede baan, bijhorend salaris, leuk huurhuis waar ik alleen woon, auto'tje, dure paardenhobby... Niks aan de hand!
En toch blijf ik steeds nét niet uitkomen, zodra ik wat bij elkaar heb gespaard. valt de vakantie duurder uit, krijg ik een belastingaanslag of de energierekening binnen

Intussen probeer ik niet als een gek geld uit te geven, maar als iemand me spontaan uitnodigt voor een terrasje/bioscoopje. Tsja, dan zeg ik geen nee

Dan heb je nog het fenomeen 'pinnen'. Ik mijn de viercijferige code blindelings

Tijd om eens op de rem te staan en bewuster te gaan uitgeven. Ik sprak laatst met iemand die in de schuldhulpverlening zit met een bijstandsuitkering: 'Wedden dat ik beter boodschappen kan doen dan jij"
Ik denk dat ik deze weddenschap grandioos verlies

Maar ik vind het wel eens een goede les en een mooie uitdaging om te leven op bijstandsniveau. Bijkomend voordeel is dat ik het geld dat ik extra overhoud kan gaan sparen.
Nu eerst een rekensommetje:
Een bijstandsuitkering houdt voor mij € 661,77 per maand in incl. vakantietoeslag.
Ik krijg in dat geval ook huur en zorgtoeslag; € 339,- om precies te zijn. Dat is bij elkaar nét aan 1000,- euro.
Mijn vaste lasten lopen op naar +/-800,- euro. Dat betekent dat ik ongeveer 50,- per week zou kunnen besteden aan mijn dagelijkse leven.
Mijn salaris wordt volgende week gestort, dan zal ik mijn pinpas uit handen geven aan mijn vriend waarvan ik wekelijks 50 euro krijg.
Ervaringen en tips zijn welkom! Ik zal jullie op de hoogte houden