Wat doe je als je iemand heel erg mist?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Wat doe je als je iemand heel erg mist?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 12:29

Zoals de topic titel luidt: Wat doen jullie als jullie iemand heel erg missen?

Het missen kan natuurlijk door verschillende omstandigheden worden veroorzaakt: Je bent ver van elkaar verwijderd door studie of werk, iemand is overleden, iemand is dermate veel veranderd dat je de 'oude persoon' mist.
De reacties op het missen zullen niet alleen per omstandigheid verschillen van elkaar, maar ook per persoon.
Omdat het een emotie is, ben ik heel erg benieuwd hoe anderen hiermee om gaan!

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 12:38

Weet eigenlijk niet goed hoe ik moet gaan reageren hier omdat het allemaal best ingewikkeld is maar ga het toch proberen.

Mijn moeder is afgelopen Januari overleden maar die was hiervoor al 5 jaar ziek en de laatste jaren ook zodanig veranderd dat het voor mij niet meer 'mijn' moeder was, heb dus eigenlijk toen al afscheid genomen en denk 2 weken na de crematie is mijn leven weer doorgegaan als anders en tot nu eigenlijk nooit geen moeilijk moment gehad. Voelt altijd raar als mensen vragen hoe het nu met me gaat en ik antwoord dat het eigenlijk wel gewoon goed gaat en ik voel me dan zo emotieloos..

Maar toen mijn vriend 2 maanden geleden ermee kwam dat hij heel erg twijfelde en niet wist wat hij moest doen en we dus uit elkaar zijn gegaan heb ik besloten alle contact tussen ons te verbreken omdat het anders moeilijker zou zijn voor mij en heb ik er veel aan gehad om te schrijven, alles wel voor mezelf maar richting hem als het ware, als een soort dagboek. Dus ook wanneer ik me k*t voelde schreef ( en nog steeds ) ik er in, alle simpele dingetjes die ik meemaakte schreef ik er in en dat hielp wel echt veel.
Nu hebben we wel weer contact maar nog niet als voorheen dus ben nu altijd nog veel aan het schrijven en dat lucht op, gedachtes een beetje op orde krijgen en je bent het even kwijt ook, al dan niet aan jezelf.

Beetje warrig misschien, zo zien mijn schriften er nu dus ook uit maar het lucht wel op.
Verder is het vooral moeilijk omdat het een emotie is, je kunt het niet veranderen. Vaak weet ik wel dat ik iets anders zou moeten doen maar het gaat dan toch allemaal zo automatisch, maar gevoel is menselijk en daar kun je niks aan veranderen, helaas.

_Denise_

Re: Wat doe je als je iemand heel erg mist?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 09:11

Als mijn vriend van huis is, slaap ik slecht. Ik heb een mega eland knuffel welke ik het bed in duw en klamp me eraan vast. Dat helpt me enigszins. :')

Toen mijn moeder overleed heb ik ook veel geschreven. Gevoelens kwijt op papier. Ik was 13, kwijt aan andere mensen ging lastig, zeker niet aan mijn vader. Uiteindelijk heeft tijd de pijn gedoofd.

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 10:25

Ik heb ongeveer 2 en een half jaar geleden 'afscheid' moeten nemen van mijn 3 stiefbroers. Ze zijn er nog wel, het zit alleen zo dat mijn vader terug uit elkaar is gegaan en de kans klein is dat ik ze in het echte leven weer zie.
Ik had eigenlijk pas na een jaar goed door wat er gebeurd was, dat ik ze nooit meer een klap zou kunnen verkopen, gewoon elkaar even afmotten voor de lol...Ik heb nooit echt 'dag' kunnen zeggen, dat is iets waar ik nu heel veel spijt van heb. Ik zet meestal wat triestige muziek op en ga als er niemand thuis is wat wenen, het werkt misschien niet, ik krijg ze zo niet terug, maar ja.

Toen mijn overgrootmoeder stierf, toen was ik ook maar emotieloos, heb alleen moeten wenen op de begrafenis omdat iedereen weende, maar of het me echt verdriet doet, nee, ik heb haar nooit goed gekend.

dark_moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 21:04

Goh, wel heel erg van toepassing op mij. Maar dan vanuit de hoek dat we na een soort van relatie te hebben gehad uit elkaar zijn gegaan met ruzie. Ook omdat ik vanaf het begin van die relatie veel zorgen had die nu eindelijk lijken op te lossen en ik goed in mijn vel kom te zitten. Eindelijk, ben daar zo blij mee. Eindelijk rust in mijn koppie maar dat terzijde. Ik kan er nog steeds slecht tegen dat we met ruzie uit elkaar zijn gegaan. Wat ik eraan doe? Tja, lastig als ik dat eens wist. Weet nog steeds niet goed of ik hem moet vergeten of toch op de een of andere manier het moet goed proberen te krijgen. Kan hem niet ongelijk geven dat hij het niet zag zitten maar aan de andere kant heb ik vaker aangegeven zorgen en dingen te hebben en kon hij dat niet voor 100% handelen.
Dus tips zijn welkom, wat mis ik hem na 4 weken nog ontzettend. Nooit eerder gehad.. Laatst ook wel wat aparts meegemaakt. Wil ik bij een benzinepomp een fles cola pakken, pak ik zonder het te weten een fles met zijn naam erop. UIT DE 100 flesjes ofzo die er stonden, ongelooflijk..

dark_moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 20:18

dark_moon schreef:
Goh, wel heel erg van toepassing op mij. Maar dan vanuit de hoek dat we na een soort van relatie te hebben gehad uit elkaar zijn gegaan met ruzie. Ook omdat ik vanaf het begin van die relatie veel zorgen had die nu eindelijk lijken op te lossen en ik goed in mijn vel kom te zitten. Eindelijk, ben daar zo blij mee. Eindelijk rust in mijn koppie maar dat terzijde. Ik kan er nog steeds slecht tegen dat we met ruzie uit elkaar zijn gegaan. Wat ik eraan doe? Tja, lastig als ik dat eens wist. Weet nog steeds niet goed of ik hem moet vergeten of toch op de een of andere manier het moet goed proberen te krijgen. Kan hem niet ongelijk geven dat hij het niet zag zitten maar aan de andere kant heb ik vaker aangegeven zorgen en dingen te hebben en kon hij dat niet voor 100% handelen.
Dus tips zijn welkom, wat mis ik hem na 4 weken nog ontzettend. Nooit eerder gehad.. Laatst ook wel wat aparts meegemaakt. Wil ik bij een benzinepomp een fles cola pakken, pak ik zonder het te weten een fles met zijn naam erop. UIT DE 100 flesjes ofzo die er stonden, ongelooflijk..

Wat zouden jullie doen? :Y)

Izep

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 20:23

Goede vraag, zou willen dat ik het antwoord wist, zit er midden in... ;(

dark_moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 20:29

Het is zo dubbel. Mis hem nog gigantisch na 4 weken dat heb ik nog nooit gehad. Maar aan de
andere kant hoor ik van hem ook niks.. maar weet ook een beetje hoe hij in elkaar steekt. |(

dark_moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 20:29

IZEP schreef:
Goede vraag, zou willen dat ik het antwoord wist, zit er midden in... ;(

Kan het me zo voorstellen. Sterkte

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 20:30

Mijn vader is in 2009 overleden.Trotse man gek op zijn dochter. Alleen die heeft m ergens in 2002 te kennen gegeven m niet meer te willen zien. Mijn moeder is de oorzaak van deze ellende. Lang verhaal maar het is niet anders. Ik mis m nog steeds. Of ik spijt heb van mijn beslissing. Nee, zeker omdat mijn moeder zoveel bij zoveel mensen verziekt heeft. Kom nog elke dag de gevolgen van haar gedrag tegen. Maar of ik mijn vader mis. Ja vreselijk, elke dag. Wat ik ermee doe. Schrijven en fijne herinneringen ophalen. Heb nl aardig wat spullen in huis die van mijn vader zijn geweest. Zo heb ik nog steeds tastbare herinneringen van m.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-08-13 20:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Skyex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 20:33

Wat je 'moet' doen weet ik natuurlijk niet. Wat ik wel weet en wat mij heel erg heeft geholpen is dat je naar je gevoel moet luisteren. En bewuste confrontatie.

Als jij zin hebt om te huilen over een foto, huil dan. Heb je zin om uit je dak te gaan op een feest, ga dan.

Mijn vader is anderhalf jaar geleden plotseling overleden en ik heb me daar helemaal ingestort. Ik heb alles alleen geregeld en ik heb voor de crematie een slideshow gemaakt met foto's. En in de maanden erna heb ik gewoon altijd naar mijn gevoel geluisterd. Twee dagen na zijn overlijden was mijn oma jarig en ik had zin daarheen te gaan, dus ben gedaan. Maar zelfs nu nog zit ik wel eens een paar uur te snotteren en foto's te kijken. Maar ik voel me er goed bij. Ik ben natuurlijk niet blij, maar het heeft echt een plekje.
Mijn broertje daarintegen heeft zich helemaal afgesloten en wilde nergens mee geconfronteerd worden. Hij is nog steeds een hoopje ongeluk.

Dit is heel duidelijk een rouwproces, maar als een relatie over gaat ga je eigenlijk ook een rouwproces in.

Heel anders missen is als je appart van elkaar bent voor een paar nachten. Mijn man is nu in het buitenland voor zijn werk. Dan ben ik gewoon wat liever voor mezelf. Maar doe ook eigenlijk vooral waar ik op dat moment behoefte aan heb.

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 20:37

Mijn vriend waar ik nu ander half jaar mee ga ging in December een maand en in maart 3 weken italie omdat ze familie daar woont wat heb ik hem gemist zeg ik sprak heb wel dagelijks op facebook en skype maar missen deed ik hem

dark_moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 20:39

ik heb ook het gevoel dat ik hem nog eens moet opzoeken. Als ik het maar om te zorgen dat we
als vrienden uit elkaar kunnen. Stel dat hem wat overkomt en ik heb het niet gedaan om het goed te maken ga ik daar heel erg mee zitten. dat weet ik zeker. Stel dat hij inmiddels een andere vriendin heeft is dat ff slikken maar ik hoop dat we in ieder geval als vrienden uit elkaar kunnen..

roooooss

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 20:41

Toen mijn pony eind 2011 overleed heb ik er met mensen over gepraat omdat ik er mee zat. Nu als ik haar mis denk ik aan de leuke en goede dingen die ik met haar heb mee gemaakt.

dark_moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 20:41

dark_moon schreef:
ik heb ook het gevoel dat ik hem nog eens moet opzoeken. Als ik het maar om te zorgen dat we
als vrienden uit elkaar kunnen. Stel dat hem wat overkomt en ik heb het niet gedaan om het goed te maken ga ik daar heel erg mee zitten. dat weet ik zeker. Stel dat hij inmiddels een andere vriendin heeft is dat ff slikken maar ik hoop dat we in ieder geval als vrienden uit elkaar kunnen..

ik ben bang voor zijn reactie maar aan de andere kant dan weet ik echt hoe hij is. En kan ik het definitief accepteren als hij nog steeds klaar met me is. De laatste keer
was hij boos en wilde me niet zien maar kwam uiteindelijk wel ff kijken. Maar daarna bleef het wel stil.. en wilde hij geen contact..

dark_moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 21:04

roooooss schreef:
Toen mijn pony eind 2011 overleed heb ik er met mensen over gepraat omdat ik er mee zat. Nu als ik haar mis denk ik aan de leuke en goede dingen die ik met haar heb mee gemaakt.

Het is zo fijn om met mensen daar over te kunnen praten als je daar behoefte aan hebt! :j

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 21:07

vaak houd ik me sterk afgelopen 6 jaar heb ik elk jaar iemand moeten wegbrengen laatste was mijn oma eind juli
ik hou me sterk en krop het op maar als iemand me veel pusht komt alle frustratie eruit en ben ik een week een dweil
en vaak sta ik sterk voor de mensen die het nodig hebben ik help anderen dan veel nu dus mijn moeder en doe zoveel mogelijk voor haar