2 apps, 'Te weinig ruimte!'

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xknurrie

2 apps, 'Te weinig ruimte!'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-13 16:17

Hallo allemaal,

Ik heb maar 2 geïnstalleerde apps op mijn Samsung Galaxy Y staan en ik kan er niks meer bij installeren of updaten.
Deze 2 geïnstalleerde apps staan op mijn telefoon:
- Whatsapp (34,73 MB)
- Pou (14,65 MB)
- Flower Battery Widget (554 KB) (deze app neemt niet veel ruimte in en is zeer handig dus wil ik er op laten)

Nu is het probleem, ik wil Pou updaten, maar ik heb dus te weinig ruimte. En alleen dit staat erop! Weet iemand hoe ik ruimte kan vrijmaken op een Samsung Galaxy Y?

Choiix

Re: 2 apps, 'Te weinig ruimte!'

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 16:17

Is whatsapp zo groot? Wis eens al je gesprekken, misschien gaat het dan net?

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 16:19

Mijn baas heeft dit ook, en die heeft iets uitgehaald waardoor de telefoon de apps op een geheugenkaart opslaat en niet op de telefoon zelf (die toestellen zouden daar erg weinig ruimte voor hebben)?

MAar ik heb geen idee hoe dat heet, of hoe je dat kan doen ;) .

droomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 16:20

Koop een MicroSD kaartje? Op die manier kan je het geheugen vrij simpel uitbreiden en nog 100 apps installeren ;)

xknurrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-13 16:22

Choiix schreef:
Is whatsapp zo groot? Wis eens al je gesprekken, misschien gaat het dan net?

Bedoel je waar je kan zien hoeveel berichten je hebt verzonden etc? Dat heb ik eergisteren nog gedaan, helpt geen snars :(

xknurrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-13 16:23

droomy schreef:
Koop een MicroSD kaartje? Op die manier kan je het geheugen vrij simpel uitbreiden en nog 100 apps installeren ;)

Ik zie hier een SAMSUNG Micro SD Adapter kaartje liggen. Volgens mij hoorde dat bij het doosje toen ik de samsung kreeg. Is dit wat je bedoeld?

goldith

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 16:27

Ik had hetzelfde probleem, met dezelfde telefoon.. Volgens mij wordt whatsapp met elke update steeds groter en de telefoon heeft maar heel weinig intern geheugen.
Wat je zou kunnen proberen is om een microSD kaartje te kopen zoals droomy zegt, en dan de app `App2SD´ te downloaden om apps naar dat SD kaartje te verplaatsen. Ik heb uiteindelijk maar een nieuwe telefoon gekocht, ik bleef maar gesprekken wissen en kon geen enkele sms meer ontvangen omdat het geheugen om de haverklap vol zat... -O-

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 16:27

Heb je heel veel foto's, muziek, en/of filmpjes op de telefoon staan? die nemen ook een hoop ruimte in beslag :)

xknurrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-13 16:30

goldith schreef:
Ik had hetzelfde probleem, met dezelfde telefoon.. Volgens mij wordt whatsapp met elke update steeds groter en de telefoon heeft maar heel weinig intern geheugen.
Wat je zou kunnen proberen is om een microSD kaartje te kopen zoals droomy zegt, en dan de app `App2SD´ te downloaden om apps naar dat SD kaartje te verplaatsen. Ik heb uiteindelijk maar een nieuwe telefoon gekocht, ik bleef maar gesprekken wissen en kon geen enkele sms meer ontvangen omdat het geheugen om de haverklap vol zat... -O-

Ik zie soms ook staan "berichtgeheugen vol, kan bericht niet ontvangen''. Zo irritant, dan weet ik niet of ik wat belangrijks mis :(

xknurrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-13 16:30

Telpeva schreef:
Heb je heel veel foto's, muziek, en/of filmpjes op de telefoon staan? die nemen ook een hoop ruimte in beslag :)

Hmm, volgens mij niet, wel veel whatsapp foto's en video's etc. Die ben ik nu aan t verwijderen

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 16:31

whatsapp is best groot :j

Ik zat dinsdag op mijn moeders Samsung te kijken, omdat die ook een geheugen probleem had en daarbij viel mij op dat whatsapp en de google store best wel heel veel telefoongeheugen in beslag nemen en dat die ook niet naar de SD kaart verplaatst kunnen worden. Andere apps komen ook zonder verklaarbare reden op het telefoongeheugen terecht.
Mijn moeder maakt maar amper gebruik van whatsapp en had ook maar iets van 50 foto's in het geheugen staan dus waar het precies aan ligt is ons niet helemaal duidelijk. Ze heeft voornamelijk apps gedownload, maar de grootste staat gewoon op de SD kaart.

xknurrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-13 16:33

Ongelovelijk, dit heeft er allemaal opgekunt. Ik snap het niet

Afbeelding

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 16:39

Ik heb het zelfde probleem met mijn Samsung X Cover. Zodra hij dat vaak gaat zeggen en "Kan blablabla niet ondersteunen - Geforceerd sluiten - wachten", zet ik al mn foto's op de pc, doe ik de whatsapp gesprekken op backup en dan reset ik hem helemaal. Moet ik daarna wel weer apps opnieuw downloaden en de foto's die ik er op wil er weer opzetten, maar dan gaat hij weer een tijdje goed mee :))

Touchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 16:43

Dit probleem heb ik ook heel lang gehad. Steeds opnieuw foto's verwijderen, gesprekken wissen maar steeds na een tijdje, vaak binnen een week weer hetzelfde bericht. Uiteindelijk heb ik al mijn contacten op de SD kaart gezet en de telefoon gewoon opnieuw ingesteld op fabrieksinstellingen. Nu kan ik alles weer! Meerdere apps ook, terwijl ik daarvoor alleen whatsapp en Shazam nog erop kon hebben.

dressuur518

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 16:44

eilleen333 schreef:
Mijn baas heeft dit ook, en die heeft iets uitgehaald waardoor de telefoon de apps op een geheugenkaart opslaat en niet op de telefoon zelf (die toestellen zouden daar erg weinig ruimte voor hebben)?

MAar ik heb geen idee hoe dat heet, of hoe je dat kan doen ;) .

Ow dat wil ik ook,waar kun je dat laten doen?

xknurrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-13 16:46

Handig, bedankt allemaal. Ik heb net even heel veel video's en muziek eraf gehaald, hopelijk helpt het!

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 16:46

Probeer eens het RAM geheugen te wissen, dat werkt die van mij.
Ook vaak gooi ik whatsapp eraf en dan download ik hem gewoon weer opnieuw, dan heb je ook meteen de nieuwste en zit je niet met die stomme updates te klooien

Roadracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 16:47

Pou kan in ieder geval op je SD kaart geïnstalleerd worden. Moet je even naar applicatiebeheer gaan en dan bij Pou zeggen dat ie 'm moet verplaatsen naar SD kaart.
Sinds de laatste update kan Facebook ook op de SD kaart gezet worden, dat scheelt echt mega. Whatsapp is helaas niet op SD kaart te zetten, maar als dat als een van de weinigen op je foon staat, dan zou het moeten kunnen.
Ik heb zelf ook de Galaxy Y en vind het een behoorlijk irritant probleem. Ik gebruik gelukkig weinig apps en heb nauwelijks foto's, muziek of andere zaken erop staan. Maar ik weet wel dat ik met een toekomstige telefoon zorg dat ie veel meer ruimte heeft.

xknurrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-13 16:49

Roadracer schreef:
Pou kan in ieder geval op je SD kaart geïnstalleerd worden. Moet je even naar applicatiebeheer gaan en dan bij Pou zeggen dat ie 'm moet verplaatsen naar SD kaart.
Sinds de laatste update kan Facebook ook op de SD kaart gezet worden, dat scheelt echt mega. Whatsapp is helaas niet op SD kaart te zetten, maar als dat als een van de weinigen op je foon staat, dan zou het moeten kunnen.
Ik heb zelf ook de Galaxy Y en vind het een behoorlijk irritant probleem. Ik gebruik gelukkig weinig apps en heb nauwelijks foto's, muziek of andere zaken erop staan. Maar ik weet wel dat ik met een toekomstige telefoon zorg dat ie veel meer ruimte heeft.

Mijn telefoon zegt op dat knopje 'Verpl. naar telefoon'. Zou de app dan toch op mijn SD kaar staan?

xknurrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-13 16:50

Pou staat op mijn sd kaart, maar nog kan ik hem niet updaten..

xknurrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-13 16:51

Niekj_Jente schreef:
Probeer eens het RAM geheugen te wissen, dat werkt die van mij.
Ook vaak gooi ik whatsapp eraf en dan download ik hem gewoon weer opnieuw, dan heb je ook meteen de nieuwste en zit je niet met die stomme updates te klooien

RAM? Waar kan ik dat vinden? En wat verwijder ik daarmee allemaal? Ik wil het liefste niet mijn whatsapp gesprekken kwijtraken, omdat ik ook in verschillende groepen zit etc.

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 16:56

Ik kan dat vinden bij applicaties, je gesprekken en alles blijven gewoon staan.. geen idee wat eraf wordt gegooid, maar ik heb nooit iets gemist en berichtjes en apps etc. blijven gewoon op je telefoon.

ben op het moment telefoonloos.. anders kon ik je duidelijker beschrijven waar je het kan vinden.
Ik moest bij mijn samsung galaxy Young de middelste knop inhouden en dan kreeg ik een schermpje. Daar stond dan applicaties tussen, en dan kon ik het ram geheugen wissen. Dit werkte bij mij heel goed, deed dat iedere dag en ook mijn batterij ging er langer door mee

xknurrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-13 20:28

Niekj_Jente schreef:
Ik kan dat vinden bij applicaties, je gesprekken en alles blijven gewoon staan.. geen idee wat eraf wordt gegooid, maar ik heb nooit iets gemist en berichtjes en apps etc. blijven gewoon op je telefoon.

ben op het moment telefoonloos.. anders kon ik je duidelijker beschrijven waar je het kan vinden.
Ik moest bij mijn samsung galaxy Young de middelste knop inhouden en dan kreeg ik een schermpje. Daar stond dan applicaties tussen, en dan kon ik het ram geheugen wissen. Dit werkte bij mij heel goed, deed dat iedere dag en ook mijn batterij ging er langer door mee

Bedankt!!

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 20:50

Dit is een bekend kwaaltje bij de Samsung, ik had het bij de mijne ook terwijl er op een gegeven moment niks meer op stond ):
Nu maar overgestapt op iPhone

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 20:50

Ik heb hetzelfde probleem. Mijn telefoon had echt wel 25 apps, nu ook nog maar 2. Hij zegt ook dat ie vol zit. Heb hem uit pure wanhoop teruggezet naar fabrieksinstellingen (dus alles gewist) maar het probleem blijft. Volgens mij maken ze die telefoons expres zo dat ze dichtslibben, zodat je een nieuwe koopt.

Heb een HTC