Dalvoordeel exstudenten en studentenreisproduct?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sem_

Dalvoordeel exstudenten en studentenreisproduct?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-13 00:39

In November ben ik gestopt met mijn studie. In januari stuitte ik op deze actie: http://www.ns.nl/reizigers/acties-en-ui ... eerd-actie
Een actie voor uitgestudeerden of mensen die gestopt zijn met hun studie. Handig dacht ik en na overleg met mijn ouders besloot
ik het abonnement te nemen (kostte me dus 1 cent). Nu zit ik echter met een probleem.. Eind augustus begin ik weer met studeren
en nu lees ik dat het niet mogelijk is om het abonnement het eerste jaar stop te zetten. :\ De abonnementen gaan ook niet samen
op één kaart voor zover het me duidelijk is. Dit zou betekenen dat ik 5 maanden lang ongeveer 75 euro per week kwijt ben aan
trein reizen (de uren dat ik zal reizen vallen over het algemeen buiten de daluren), want ik kan het dalvoordeel abonnement pas in
december stopzetten.. Ik was zeker nog niet van plan om gelijk op kamers te gaan voor ik gewend ben, maar 75 euro per week
kunnen wij thuis niet betalen.

Heeft iemand dit probleem ook gehad, valt er echt niets aan te doen? Een nieuwe kaart aanvragen? Ik ben sowieso van plan om
morgen even te bellen naar de NS. Opmerkingen dat ik beter had moeten lezen heb ik helaas niets meer aan, maar wel een les
voor de volgende keer.

Ik vind het wel vreemd aangezien het ook is voor mensen die gestopt zijn met hun studie, dan kun je er wel vanuit gaan dat die
mensen wel weer een nieuwe studie op gaan pakken. Ik heb mijn studentenreisproduct al wel aangevraagd (al een behoorlijke tijd
terug).

-O-

Dyphusion

Re: Dalvoordeel exstudenten en studentenreisproduct?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 12:39

Gewoon een nieuwe persoonlijke kaart kopen voor 7,50, daar je studentenov op zetten en deze kaart links laten liggen.

Sem_

Re: Dalvoordeel exstudenten en studentenreisproduct?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-13 13:07

Dankje, ik was er inmiddels ook uit! Eerst gebeld naar de NS en vervolgens naar de hulplijn van het
studentenreisproduct. Ik heb de nieuwe kaart aangevraagd. :)