Probleempje met tv...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

JSeine

Probleempje met tv...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-13 21:04

Ik weet niet of het hier goed staat..

Wij hebben een nieuwe kastje gekocht voor de tv, genaamd Vu+ Duo.
Alleen wij hebben totaal geen idee hoe we daar internet aansluiting moeten krijgen..
Zodra we de usb in de pc stoppen maakt hij wel verbinding, maar zodra je hem in dat kastje (router?) stopt, brand hij niet...

zijn er mensen hier die daar verstand van hebben en ons kunnen helpen??

Saskiaatje

Re: Probleempje met tv...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 23:28

JSeine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-13 23:33

Het kastje is Vu+ Duo. Het merk van de tv weet ik niet zo snel.
We zijn al zo ver dat we er tv op kunnen krijgen, maar verder komen we ook niet.
Als we in het menu bij adapterinstellingen het ip adres en alles invullen, geeft hij aan dat het niet goed is.
We snappen er vrij weinig van want het ip adres en de rest van de gegevens kloppen wel.. Die staan namelijk ook bij de eigenschappen van mijn laptop en dan de draadloze wifi

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 07:42

Als jij een Vu+ Duo gekocht hebt wil je zeer waarschijnlijk gebruik maken van een cardsharing abbo. Dat is illegaal en mag op Bokt derhalve ook niet besproken worden.

Overigens, als je al geen internet kan krijgen op dat ding vrees ik dat je de benodigde clines ook niet ingesteld krijgt ;)

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 10:45

Moderatoropmerking:
De Vu+DUO is in principe een gewone (legale) sateliet ontvanger en wordt o.a. gebruikt bij canal digital. Daarom mag dit topic na overleg gewoon open blijven.

Choiix schreef:
Als jij een Vu+ Duo gekocht hebt wil je zeer waarschijnlijk gebruik maken van een cardsharing abbo. Dat is illegaal en mag op Bokt derhalve ook niet besproken worden.

Overigens, als je al geen internet kan krijgen op dat ding vrees ik dat je de benodigde clines ook niet ingesteld krijgt ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 10:47

Een VU+ hoeft niet persé gebruikt te worden voor cardsharing natuurlijk. VU+ wordt namelijk ook verkocht als reguliere satelliet ontvanger, waar je voor interactieve TV gewoon internet op nodig hebt. Ik maak uit de post van TS niet op dat er sprake gaat zijn van cardsharing, dat vind ik echt te voorbarig geconcludeerd.

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 12:59

Wordt o.a. gebruikt bij Canal Digital. Ja hoor tuurlijk, hoi, wij leveren TV en hier heb je een ontvanger waarmee je alles kan wat van de contentleverancier niet mag...... Canal Digitaal levert GEEN Vu+ apparaten (of welke Linux-gebaseerde ontvanger dan ook) omdat je met Cccam kan cardsharen... Dat het met een softcam nu wel werkt is leuk, maar dat ding is echt niet Mediaguard gecertificeerd en dat zal hij ook nooit worden door de aanwezigheid van de Ethernet aansluiting. (Overigens is Canal Digital de Spaanse satboer, jij bedoelt Canal Digitaal/TV Vlaanderen, onderdeel van de Luxemburgse M7 Group)

Ik moet de eerste satuser zonder C-line in z'n Vu+ nog tegen komen, dan neem je gewoon een apparaat van M7 af en ga je geen Duo, Solo of Ultimo aanschaffen. En interactieve TV via internet is alleen bij jouw werkgever (jij doelt op de iRHD-5100/5200/5300C / Samsung Ziggo decoders, daarbij gebeurt dat wel). Via de sat is voor de Nederlandse en Belgische kanalen geen interactieve dienst beschikbaar. En al zou die er wel zijn zou die dienst er alleen maar met de Seca3/Nagra goedgekeurde ontvangers van de M7 Group zijn. Als je goed ingelicht zou zijn wist je ook dat de Seca3 kaarten in het begin bij de VU+ boxen voor een hoop problemen zorgden vanwege de door Canal Digitaal opgelegde ECM beperkingen. Zou dat gebeuren bij een officiële ontvanger? Denk het niet...

Er is werkelijk NIEMAND die een Vu+/Dreambox/Openbox/Satbox/Rebox/etc koopt zonder van cardsharing (intern of extern) gebruik gaat maken. Daar zijn die dingen veel te duur voor.

Ik heb het al vaker gezegd hier, en ik blijf het zeggen. Als je niet weet waar je over praat, praat dan gewoon niet...

droomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 15:00

Choiix schreef:
Er is werkelijk NIEMAND die een Vu+/Dreambox/Openbox/Satbox/Rebox/etc koopt zonder van cardsharing (intern of extern) gebruik gaat maken. Daar zijn die dingen veel te duur voor.

Ok, ik heb hier iig al een hoop van geleerd, dank voor je verheldering Choiix ;)
Maar ik denk niet dat TS haar vraag hier eigenlijk mee beantwoord is, ze vraagt nl. hoe het kan dat ...

JSeine schreef:
Zodra we de usb in de pc stoppen maakt hij wel verbinding, maar zodra je hem in dat kastje (router?) stopt, brand hij niet...

TS, heb je hem met een netwerkkabel (UTP kabel) aangesloten op je router? Deze kabel bedoel ik:
Afbeelding

Heb je al in de instellingen van je Vu+ gekeken of alles goed staat?

JSeine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-13 15:59

droomy schreef:
Choiix schreef:

Ok, ik heb hier iig al een hoop van geleerd, dank voor je verheldering Choiix ;)
Maar ik denk niet dat TS haar vraag hier eigenlijk mee beantwoord is, ze vraagt nl. hoe het kan dat ...

JSeine schreef:

TS, heb je hem met een netwerkkabel (UTP kabel) aangesloten op je router? Deze kabel bedoel ik:
[ Afbeelding ]

Heb je al in de instellingen van je Vu+ gekeken of alles goed staat?

De netwerkkabel hebben we er idd al in zitten,
maar dan het probleem over de instellingen..
Als we het IP Adres en alle andere dingen invullen, geeft hij bijvoorbeeld weer aan dat het IP adres ongeldig is, en al dat allemaal.. We worden er niet wijzer op

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 16:13

@droomy, reden dat ik dat neerzet is omdat mensen zich weer met dit topic bemoeien die geen kennis van zaken hebben. Aangezien illegaliteit hier dus blijkbaar toegestaan wordt ga ik dan maar actief meehelpen om het op te lossen zodat ze lekker goedkoop naar alle zenders kan kijken :D

@TS: Welke router voor internet heb je? Waar probeer je het in te stellen, gewoon bij de netwerkinstellingen of bij de CCCam server instellingen? Heb je van je tv aanbieder een N-line of een C-line gekregen of alleen een cccam.cfg? Je hebt het over USB, probeer je hem draadloos aan te sluiten? Zou ik niet doen, als hij verbinding zoekt met de TV server van je cardsharingserver moet dat snel genoeg zijn. Draadloos is dat vaak niet.

Maak eens een foto van je instellingen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 16:17

Jij gaat direct van het slechte in iemand uit,he.. TS is 15 en weet vermoedelijk niet eens dat dat kan met een VUbox. En ik vind het naïef,dat je denkt dat ik er geen kennis van heb.. :+

WilmaBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 16:19

Choiix schreef:

en dat voor, een aan de basis, een niet bokker...

Choiix schreef:
Ik heb het al vaker gezegd hier, en ik blijf het zeggen. Als je niet weet waar je over praat, praat dan gewoon niet...

Sterk bezig!!

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 16:44

Ik ga niet van het slechte uit, maar Jans, het is NIET mogelijk om interactieve diensten af te nemen via een non-provider bonded ontvanger. En over de grote gele Z weet jij inderdaad een hele hoop, waarschijnlijk meer dan ik, maar DVB-C en DVB-S(2) zijn (in deze) toch verschillende zaken. Wat ik zei, voor de Humax en Samsung boxen heb je gelijk m.b.t. interactieve televisie via de ethernet kabel (trouwens flink balen dat ik nog zo'n Cisco 8485 heb, stom ding :P ), maar interactieve televisie is bij Canal Digitaal / TV Vlaanderen al niet mogelijk. Sky UK heeft stappen in de goede richting gezet en daar heb je inderdaad een internet verbinding voor nodig, maar de enige functionaliteit bij de VU+ Duo voor de netwerk aansluiting is het illegaal cardsharen en opnames downloaden naar je PC, maar die laatste functionaliteit wordt eigenlijk amper gebruikt.

Ik ben overigens niet tegen deze vorm van TV kijken, ik zeg alleen dat het tegen de Bokt regels is en daarom reageer ik hierop, om jullie ook aan de veilige kant der wet te houden. Da's alles ;)

Laat ik het zo zeggen (ik heb een blauwe maandag bij een satboer gewerkt), ik heb zeker 1000 VU+ boxen gezien, allen voorzien van een cardshare bestandje en dus een abbo voor meestal rond de 100 euro per jaar, meestal naar een Marokkaanse (en NEE dat is niet racistisch o.i.d. bedoeld, maar heeft er simpelweg mee te maken dat die server daar staat ;) ) "paraplu deling" server. (Vertaal deze woorden eens naar het Engels en google eens, dan zie je wat ik bedoel, ik ga er hier niet direct naar verwijzen omdat ik me dan gewoon op grijs gebied bevind).

@Wilmaboy - Je zal mij dan ook nooit advies zien geven in de paardenfora want daar ben ik juist degene die er geen verstand van heeft :D

JSeine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-13 17:49

Zoals Jans zegt, ik snap der vrij weinig van...