CV opstellen + sollicitatie brief

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

lauwtjuhh

CV opstellen + sollicitatie brief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-13 20:42

Hallo allemaal,

Ja ook ik heb dit jaar mijn HBO diploma gehaald en ga me op de arbeidsmarkt begeven *\o/*
maarja ik ben afgestudeerd richting de bouw (bouwmanagement & vastgoed) maarja de crisis gooit een hoop roet in het eten.

Nu ben ik een cv aan het opstellen en een "standaard" solicitatie brief die ik aan de functie wil aanpassen. Maar wat hebben jullie precies in jullie cv gezet en wat in de brief?

Hebben jullie nog tips of onderdelen waar je een goede reactie op hebt gekregen? En misschien zijn er wel werkgevers onder ons aan hun de vraag wat trekt jou aan in een sollicitatie brief of cv??

Alvast bedankt voor jullie hulp!!

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 21:04

In m'n cv gewoon alle opleidingen/studies die ik heb gedaan, werkervaring (van bijbaantjes) en de stages die ik gelopen heb.
De sollicitatiebrief heb ik gebruikt om mijn twee jaar extra studie goed te verkopen. Ik heb de lerarenopleiding gedaan en daarna een pre-Master + Master American Studies. Die twee jaar heb ik dus niks didactisch gedaan, maar ik heb een mooi verhaal verteld over hoe dat absoluut geen negatief effect heeft gehad op mijn docentschap maar er juist aan bijgedragen heeft. Daarnaast heb ik geschreven hoe mijn ervaringen met een bepaalde didactische methode op mijn laatste stageschool een grote (positieve) invloed heeft gehad op mijn visie over hoe modern onderwijs er uit zou moeten zien.

Oh en je passie/enthousiasme duidelijk maken en hoe dat jou geschikt maakt voor dat bedrijf/die baan is ook belangrijk :j

Happie

Re: CV opstellen + sollicitatie brief

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 21:06

Hmmz persoonlijk ben ik niet zo van de standaard brieven. In de meeste gevallen paste ik de brief per bedrijf aan en liet ik alleen de laatste alinea standaard staan. In je brief kan je dingen uit je cv verder toelichten en motiveren waarom jij bij dat bedrijf zou willen werken en waarom het bedrijf je niet mag laten lopen. Succes!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 21:42

lauwtjuhh

Re: CV opstellen + sollicitatie brief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-13 19:42

Bedankt ik zal eens kijken