Op slag verliefd of een (lang) lopend proces....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

marcha1987

Op slag verliefd of een (lang) lopend proces....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-13 16:21

Een vriend van mij heeft net een nieuwe vriendin die hij net kent.
Ja ik vond hem leuk, nee ik was niet goed genoeg en jazeker ik ben jaloers.
Alleen niet helemaal op het feit dat hij iemand heeft nu maar op het feit dat het nu al poepje liefje mis je en gek op je ga. Ik zit dan soms (niet alleen bij hem :Y) ) dan me kromme tenen.

Je kent die persoon maar net dus hoe kan je dan zo snel erin duiken met alles wat je heb?

Nu zie ook wel regelmatig iemand en ja hij is leuk, maar om nu al op die manier ermee om te gaan... op de een of andere manier lukt me dat niet. En dat is niet de enigste keer.
Ben me er ook deels van bewust dat dit kan komen door eerdere "leuke" ervaringen maar dan nog kan ik mijzelf niet herinneren dat het ooit echt anders is geweest.

Komt dan ook de vraag naar boven... ben ik nou niet goed of zijn er meer mensen die niet gelijk als bijna een kip zonder kop ergens vol in duiken?
En wanneer gebeurde het bij jou juist wel?

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 16:25

marcha1987 schreef:
Komt dan ook de vraag naar boven... ben ik nou niet goed of zijn er meer mensen die niet gelijk als bijna een kip zonder kop ergens vol in duiken?
En wanneer gebeurde het bij jou juist wel?

Tja het zal maar goed voelen :Y)

Mijn huidige man en ik zijn vanaf dag 1 bij elkaar gaan wonen (5 jaar geleden) Inmiddels zijn we getrouwd en hebben we een dochter
We kennen elkaar wel al 20 jaar ,dat scheelt....
Maar gevoel is iets onbeschrijfelijk iets wat je niet altijd kan tegenhouden.
Ja natuurlijk kan het fout gaan, maar dat kan het ook na 10 jaar trouwen....

Ik vind dat iedereen het lekker zelf moet weten ;)

marcha1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-13 16:30

O ja dat zeker, ik bemoei me er verder ook niet mee en keur het totaal niet af.
Maar vraag me dan nog wel eens af wat nou "normaal" is haha :') of je nou echt van dag een compleet gek op iemand mort zijn of dat die dingen vaak ook groeien.

Anoniem

Re: Op slag verliefd of een (lang) lopend proces....

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 16:34

Tja bij mij ging het ook vrij rap hoor, het kan snel gaan en het sluipt er snel in.
Kon mijn vriend pas een maand toen kregen we officieel wat, en was sinds de jaarwisseling al eigenlijk amper thuis geweest meer, en sinds 2 maanden wonen we 'officieel' samen maar wat ik al zei, sinds de jaarwisseling al niet meer in ouderlijk huis geweest. En dat ging ook vrij snel met de 'ik hou van je'.
Soms groeien dingen pas in jaren, en soms is het in een maand, week, of zelfs paar dagen koek en ei. Soms gebeurt het gewoon, en inderdaad, het kan dan ook heel snel stuk, maar het kan na 20 jaar ook stuk en als je 10 jaar op elkaar wacht kan het net zo goed na een paar dagen, weken of maanden stuk zijn.
Liefde is niks meer dan een hele grote gok, en soms neem je die gok al vrij snel en pakt het goed uit :)

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 16:56

Voor mij persoonlijk is het zo dat ik iemand wel moet kennen, wil ik diegene leuk vinden. Kan niet op 't plaatje alleen verliefd worden zegmaar. Maar áls ik dan eenmaal om ben, dan is het ook meteen helemaal hoteldebotel :')

Ik dnek dat dat heel erg verschilt per persoon dus. Sommigen geven er minder makkelijk aan toe ook, en bij sommigen moet het lang groeien denk ik. Dus niks is "normaal", lekker doen wat jij zelf wilt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 16:56

Beiden en alles daar tussen in is normaal ;)
Liefde heeft met gevoel te maken en is heel persoonlijk.
Ook de manier waarop je die uit, is heel persoonlijk, dat doe je op de manier waar jij je prettig bij voelt.

Dat is voor iedereen anders, dus alles is normaal :D

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 23:38

Bij mij duurd het meestal wel even :) maar ik ben ook gewoon verschrikkelijk daar in :) ik durf nooit "verliefd" te worden. Want tja, dan word je kwetsbaar, en laten zien dat ik verliefd ben? No way, ik ben echt een b*tch in het begin. Tot ik 10000% zeker weet, dat hij ook verliefd is op mij. Dan pas vertel ik het hem..
En owja, het erge is nog. Mijn vriend was precies zo :) die wachtte eerst mij af.. tja kon die lang wachten haha
Duss het kan ook anders lopen hoor.... :) maar uiteindelijk goed gekomen!

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 23:42

Ik debk dat oik van origine een kip zonder kop ben, maar mijn verstand werkt nog vrij aardig en die vind dat die kip zijn kop soms ff moet houden :+

marcha1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-13 11:29

En als je er wat langer over doet, zet je dan door en waarom?

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 12:53

Tot ik mijn vriend heb leren kennen anderhalf jaar geleden was ik nog nooit eerder verliefd geweest. En zelfs nu ik met hem heb is het bij ons geen 'poepie, schatje, ik mis je' enz. Dat doen wij alleen voor de lol, maar we zijn beiden niet zo klef. Uiteraard komt er wel regelmatig een ik hou van je eruit, maar verder niet echt. Ik heb er ook een hekel aan om in het openbaar uitgebreid elkaar te staan aflebberen. Dat anderen dat doen moeten ze zelf weten, maar ik vind het echt niks....
Dus je hebt ook verschillende vormen van verliefd zijn/houden van, iedereen uit zich anders.

Reneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 13:30

Ooh wel heel toevallig dat ik dit tegen kom, had het er laatst met m'n moeder over. Mijn niet officiële vriend en ik kennen elkaar nu een jaar en gaan sinds een halfjaar iets serieuzer met elkaar om. Ik vind het tempo eerlijk gezegd heerlijk, we hebben allebei heel erg zoiets van we zien wel hoe het loopt. Ik ben dan ook niet helemaal hoteldebotel maar ik geef gewoon ontzettend veel om hem en hij om mij. Vanwege wat omstandigheden als studie, verschillende vriendengroepen, doordeweeks behoorlijke afstand komt die relatie er heus wel een keer maar nu gewoon nog niet.
Een vriendin van mij daarentegen had binnen een maand het officieel en ging een week later met hem op vakantie, helemaal gelukkig!
Ik vertelde aan mijn moeder dat ik niet snapte hoe je zo snel zo verliefd kan zijn aangezien dit bij mij niet is en nooit geweest is ook. We kwamen toen tot de conclusie dat de ene er nou heel anders in staat dan de ander. Dat de één wellicht liever afwacht uit angst dat het fout gaat en dat de andere hier door de verliefdheid misschien heel niet over nadenkt.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 13:33

Langzaam verliefd worden kan ik niet, het is bij mij ook alles of niets, al heb ik het niet snel, maar dan is het ook echt, dus ja gevoel he, niets aan tegen te houden.

dark_moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 20:55

ik ben ook niet iemand die gelijk op iemand helemaal stapelverliefd is. Kijk eerst een beetje de kat uit de boom.