DPD heeft pakketje kwijt gemaakt, webwinkel gelooft mij niet

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Cardy

DPD heeft pakketje kwijt gemaakt, webwinkel gelooft mij niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-13 12:41

Ik ben echt sprakeloos... Ik heb een zak kattenvoer (speciaal voer) besteld via Medpets, dit is iedere keer goed gegaan. Tot nu.

Volgens de gegevens van DPD zou het pakket geleverd zijn bij ene "A. Jongens". Ik heb daarom contact gezocht met de webwinkel en aangegeven dat ik dus niks ontvangen heb. Tevens gevraagd wie A. Jongens is en bij welk huisadres dit is (misschien een van mijn buren?). Dan kan ik het daar ophalen.

Vanmorgen werd er aangebeld.. Stond de betreffende bezorger voor de deur, die dus gister ook het pakketje geleverd zou hebben. Hij vertelde dat geen van de buren het wilde aannemen en dat ie het bij mij voor de deur had gezet rond 2 uur!
Ik ben pas rond half 6 thuis, dus je raad het al... Pakketje weg.

Bezorger wilde het eventueel onderling oplossen (ik een nieuwe zak bestellen, hij betaalt), zodat hij geen gezeur kreeg met zijn baas (in ieder geval daar kwam het op neer). Heb aangegeven dat ik het prettiger vind om het via de webwinkel op te lossen, dit begreep ie volkomen.

Dus ik weer gemaild met de webwinkel en bovenstaande netjes uitgelegd, webwinkel zou contact opnemen met DPD. Nou DPD kwam met het volgende antwoord:

Citaat:
Ik heb voor jullie contact gezocht met de chauffeur en hij geeft aan dat hij zeker weet dat hij het pakket op het correcte adres heeft afgeleverd. Er kwam een meneer uit de tuin gelopen en die heeft het pakket aangenomen voor de ontvanger. De chauffeur is ook terug gegaan, maar was niet aanspreekbaar. Mw gaf aan dat de chauffeur niet de waarheid zou spreken en dat hij het pakket ergens heeft neergezet en dat hij de handtekening vervalst zou hebben, maar dat is niet mogelijk. De naam is volledig aangepast en deze chauffeur zal het pakket nooit zomaar ergens neerzetten.

Daar valt je broek van af... Chauffeur probeert dus zijn eigen haggie te redden. En kreeg daarna het volgende antwoord van de webwinkel:

Citaat:
Helaas kunnen wij als tussenpersoon geen oordeel vellen over een levering en wij hopen dan ook dat het pakket alsnog bij u is aangekomen. Mocht u de gegevens van het depot willen hebben, horen wij het graag van u. Dan kunt u eventueel contact opnemen met DPD zelf.

Dit kunnen ze toch niet maken? Die zakken voer kosten rond de 50 euro en krijg het idee dat ik niet serieus wordt genomen door de webwinkel. het is toch niet de bedoeling dat ik het dan maar moet oplossen met DPD? Ben erg bang dat ik straks en naar mijn zak voer kan fluiten en dat ik mijn geld kwijt ben. Ben woest, sta hier echt te shaken van woede.

wat moet ik hier nou tegen doen? Echt schandalig dat een webwinkel zo met mij om gaat, ik ga echt niet voor de lol een klacht indienen...

Anoniem

Re: DPD heeft pakketje kwijt gemaakt, webwinkel gelooft mij niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 12:44

Jij doet zaken met de webwinkel, niet met DPD. Hoe zij het oplossen met hun bezorgdienst is derhalve hun probleem.

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 12:44

Ja lastig.. uhm waarom los je het niet gewoon op met die bezorger, die zal na een grapje van 50 euro dat ook niet zo snel een tweede keer meer doen.

En dan heb jij gewoon je voer?

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-13 12:46

De reden dat ik het niet via de bezorger wil doen, is omdat ik niet nog meer risico wil lopen en ik vind niet dat bezorgers dit zomaar mogen doen.

Hij wilde dan dat ik het zelf weer ging bestellen en dat ie het daarna ging betalen (ik moet vooraf betalen). Zo hoort het niet en had ook al een klacht ingediend bij de webwinkel.

En hij beslist om een pakketje zomaar voor de deur te zetten, dan moet ie ook de consequenties dragen. En aangezien hij alsnog erover aan het liegen is... Zegt mij weer genoeg over hoe "serieus" hij zijn werk neemt.

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 12:49

Sidera schreef:
Ja lastig.. uhm waarom los je het niet gewoon op met die bezorger, die zal na een grapje van 50 euro dat ook niet zo snel een tweede keer meer doen.

En dan heb jij gewoon je voer?

:j

Ik heb zoiets gehad met postnl, bezorger had de bestelde muursticker (als pakket verstuurd en betaald) dubbel gevouwen in de brievenbus gepropt omdat we niet thuis waren.
Sticker was uiteraard vergald, klacht ingediend.
Uiteindelijk hadden we zijn telefoonnummer nog (op kaartje van eerder pakket) en man heeft gebeld.
Bezorger heeft de sticker betaalt en wij een nieuwe gekocht.
Probleem opgelost.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 12:49

Ik zou een gesprek eisen met de chauffeur en z'n baas. Beetje hoog spel spelen kan nooit kwaad.

Vraag eens bij je buren/ straatgenoten na of iemand toevallig die zak voer voor je deur heeft zien staan. Zo is het ons ooit gelukt. Ander bedrijf, maar iets soortgelijks.

Pakket met nieuwe laptop voor de deur gezet. 2 buren hebben het pakket zien staan voor de deur, terwijl de bezorger gezegd heeft het te hebben afgegeven aan iemand die de deur open deed.
Heb toen wel een vergoeding gehad van hun voor een nieuwe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 12:51

Besteld en afgeleverd, had met bezorger opgelost. Bezorger heeft duidelijk fout gemaakt..heb je zijn naam? Dan kan je hem bellen..

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 12:57

DPD neemt het niet zo nauw met 'aan de deur afleveren'. Ze hebben vorige week mijn pakketje (met behoorlijk waardevolle inhoud) ook zo voor de deur neergemieterd, en vervolgens in het Track & Trace systeem aangegeven dat het was afgeleverd aan iemand met dezelfde naam als ik, maar van het andere geslacht... Onmogelijk dus.

Evengoed is het niet jouw probleem, maar dat van de webwinkel. Het is een beetje (wat zeg ik, heel erg) jammer dat de webwinkel nu zo reageert. Ik snap heel goed dat je het niet onderling met de bezorger wil oplossen, zeker als hij zo'n kletsverhaal ophangt bij zijn baas.

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 13:03

Ik heb zojuist ook een zak kattenvoer geleverd gekregen door DPD maar moest daarvoor wel een handtekening zetten. Misschien kun je de handtekening en het tijdstip van het plaatsen van deze zogenaamde handtekening opvragen.

yfande

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 13:05

Hier ook een vreemd verhaal, op T&T stond de naam van mijn overburen
als zijnde dat zij het aangenomen hebben en op de bon die in mijn brievenbus
lag stond dat het bij mijn buurvrouw naast mij was afgeleverd.

TS ik zou een aangetekende brief naar DPD sturen, mocht jij de naam van de
chauffeur niet hebben kunnen zij die zo via hun planningsroute achterhalen.
En als ik het goed heb moet er voor het pakket ook getekend zijn, dus die
handtekening ook opvragen.

Lisette1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 13:10

Gisteren kreeg ik op het werk telefoon van een klant dat hun pakketje op een heel ander adres was afgeleverd (dorpje verderop). Met de vraag naar welk adres ik het verzonden had, nou gewoon naar het juiste adres. Maar wat blijkt heeft DPD de stickers van twee pakketjes omgewisseld. Nou hebben deze bedrijven het onderling wel op kunnen lossen, maar zoiets moet toch niet kunnen. DPD is volgens mij beetje laks bedrijf.

Ik zou ook een aangetekende brief naar DPD sturen, want als de webshop niet mee wil werken dan zelf maar rechtstreeks proberen.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 13:14

Ben bang voor topic starter dat DPD weinig voor haar zal doen aangezien ze zelf niet de opdrachtgever is.

Gewoon de leverancier aansprakelijk stellen voor het probleem, jij hebt niet geleverd gekregen :j

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 13:14

De webshop kan in dezen toch ook niet zoveel? Voor hen is het jouw verhaal vs dat van de bezorgdienst en de bezorger. Die inderdaad zijn eigen hachje probeert te redden en erover gaat liegen, daar was je al voor gewaarschuwd toen hij je zijn voorstel deed.

Ik zou hem nog eens aanspreken daarover. Heb je zijn gegevens?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 13:15

De webshop moet bij DPD een onderzoek laten starten.

Als ze niet mee willen werken zou ik toch kijken of je iets van rechtsbijstand in kan schakelen.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 13:15

Dan vraagt de leverancier toch de handtekening op bij DPD :) die kunnen ze namelijk niet tonen als de ts het pakketje niet heeft aangenomen.

Het blijft het probleem van de leverancier zei zijn volgens mij verantwoordelijk voor degelijke levering.

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 13:17

Ik heb ook zo'n grapje gehad.
Pakketje kwam maar niet , ik geinformeerd ; ja het was al lang geleverd , en er was voor getekend.
Woest was ik . gevraagd waar dat dan wel geleverd was want dat was niet bij mij.
Ook gevraagd om een kopie van de handtekening en gezegd dat ik aangifte ging doen van diefstal .
Bedrijf heeft mij een nieuw pakket opgestuurd.

GeraldineVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 13:22

DPD: praat me er niet van!! Hier heeft een chauffeur het een keer gepresteerd mijn 'handtekening' te zetten!! Gewoon valsheid in geschrifte, hij heeft het bij iemand anders neergelegd en zelf voor ontvangst getekend. Er ging een hele zoektocht via een advocaat (!!) aan vooraf voordat wij er achter kwamen. De chauffeur kwam hier later nog aan de deur of wij onze klacht wilden intrekken of een goed woordje voor hem wilden doen. :( DPD is echt een drama, echt van alles mee meegemaakt. Succes TS!

Vraag altijd copietje van jouw 'handtekening' bij dat bedrijf, want ze nemen het beslist niet zo nauw. Al met al levert het TS een hoop problemen op, bah! -:(-

lovehome

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 13:23

zo heb ik dat met een telefoonhoesje gehad. dat was terug gekomen naar de webwinkel de rede was niet duidelijk. de webwinkel stuurde mij een berichtje of ik nog een keer verzendkosten wilde betalen zo dat het hoesje weer op gestuurd kon worden. ik vond dat dus erg raar en ik heb dat dus ook niet gedaan.dus geld terug gevraagd was geen probleem alleen de verzendkosten kreeg ik dus niet terug. tegenwoordig gaat het zo raar met die bezorgers. zou het er niet bij laten zitten ts

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 13:27

De webshop is verantwoordelijk voor het pakket tot het bij jou afgeleverd is. Tevenszijn zij opdrachtgever van de pakketdienst. Dus DPD niet jouw probleem laten maken, jouw aanspreekpunt is de webshop.

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 14:14

ik zou ook de webshop aansprakelijk stellen, zij huren DPD in, jij niet. Laten zij het maar oplossen met DPD

Gwahir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 14:29

Ik denk dat ik inderdaad ook de Medpets aansprakelijk zou stellen, bellen en zeggen dat je wilt weten welke stappen ze gaan ondernemen en stuur er ook maar meteen een aangetekende brief heen. Wat tevens goed werkt is dit soort klachten op hun facebook pagina te zetten (zowel medpets als DPD hebben er een), dat brengt mensen over het algemeen goed in beweging.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-13 15:16

ik lees het nu allemaal even van mijn telefoon af, want ben op stal :D . Ik heb na mijn laatste mail naar Medpets geen reactie meer gehad, ben benieuwd wat ze gaan doen.

Is het verstandig om ze nu ook even te bellen? Of wachten op reactie via mail?

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 15:17

Ik zou ze morgen als ze niet gereageerd hebben in ieder geval (schriftelijk) ingebreke stellen.

Je hebt je goederen niet geleverd gekregen maar er wel voor moeten betalen :)
Laatst bijgewerkt door A_nouk op 07-08-13 15:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-13 15:19

ja dat is een goeie! Dus niet bellen?

Medpets heeft ook keurmerk, denk je dus dat het wel goed geregeld is... Niet dus.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 15:41

Als ze een thuiswinkel keurmerk hebben zou je ze kunnen melden bij die organisatie, dan wordt er ook nog eens een keer gekeken of ze wel keurmerk waardig zijn :j

Bellen kun je altijd doen nadeel is alleen dat er dan zo weinig op papier staat vanuit jou richting hen ;)