Wat betekent mijn droom?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

antje_vip

Wat betekent mijn droom?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-13 09:26

Hey bokkers :* Ik heb de laatste tijd steeds terugkerende dromen en ik vraag mij nu af wat dit te betekenen heeft:

In de eerste droom, ben ik bij een auto-ongeluk betrokken. De rode draad van deze droom is, dat ik er zelf zonder kleerscheuren vanaf kom, maar de auto is total-los. Dit is elke keer weer zo.

In de tweede droom kruip ik over een fietspad. Dit gaat heel moeizaam en ik kom amper nog verder, maar ik kruip wel door.

Iemand een idee?

sofiexx

Re: Wat betekent mijn droom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 09:41

Ik zou zeggen dat je eerste droom je verteld dat je geluk hebt met dingen. en de tweede droom dat je moet doorzetten,(of dat je een doorzetter bent) je geeft niet op, hoe moeilijk het ook gaat.

Dus eerste is voorspoed
en tweede een terugslag

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-13 10:40

Hoe kan ik nou in één nacht over voorspoed én tegenslag dromen? :')

leonie1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 11:15

Omdat het een soms samenhangt met het ander. Het leven is tegenstrijdig. :)

cooper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 11:21

De eerste droom kan ook betekenen dat je ergens in je leven betrokken bent bij iets dat niet zo goed voor je is (bijvoorbeeld dat je ophoud met mensen of dingen die eigenlijk negatief zijn voor jezelf).
Je kan jezelf afvragen wat een auto-ongeluk voor je betekent.
Het feit dat jij er zelf ongedeerd uitkomt maakt dat het Jou niet schaad, maar dat de auto-totalloss is duid wel op iets in je omgeving dat je misschien eens moet herbekijken omdat het "negatief"voor je is.

Tweede droom kan je jezelf afvragen waar in je huidige leven je het gevoel hebt dat je moet kruipen. Heb je het gevoel dat je ergens voor moet vechten, dat zich kan vertalen in blijven kruipen?
Het feit dat je niet opgeeft in je droom betekent dat je er wel voor wil gaan, maar dat je er veel moeite voor moet doen.

Dromen hebben vaak een symbolische betekenis over jezelf in je huidige levenssituatie, probeer het dus altijd terug te koppelen naar het dagelijkse leven; Op die manier kan je veel informatie uit je onderbewustzijn halen :)

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-13 12:36

Dat probeer ik cooper, maar deze dromen begrijp ik nog steeds niet :P

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 21:29

Ach, ook niet elke droom hoeft een betekenis te hebben.
Ik droom soms over Sarah Shahi, tsja, volgens mij ook alleen omdat het een lekker ding is. :))

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 23:27

bron: Droominfo

''Een droom over een auto-ongeluk symboliseert je emotionele status. Je zou diepgewortelde angsten kunnen herbergen. Deze droom waarschuwt je om het wat langzamer aan te doen voordat je tegen problemen aan botst. De koers die je voor jezelf hebt uitgestippeld zou je moeten herzien: het is beter om een nieuwe weg te kiezen''

Klis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 21:40

Astaloca schreef:
bron: Droominfo

''Een droom over een auto-ongeluk symboliseert je emotionele status. Je zou diepgewortelde angsten kunnen herbergen. Deze droom waarschuwt je om het wat langzamer aan te doen voordat je tegen problemen aan botst. De koers die je voor jezelf hebt uitgestippeld zou je moeten herzien: het is beter om een nieuwe weg te kiezen''

Ik droomde vannacht toevallig dat ik een auto-ongeluk had, dat mn arm vlak onder de elleboog bijna eraf was maar vanzelf weer was geheeld soort van. Bleek dat ik weer eens met mn arm onder mn kussen had geslapen en hij tot de elleboog gevoelloos was :')

Ik denk dat dromen vaak wel verwerking kunnen zijn van dingen die je meemaakt oid, maar dat dromen je waarschuwen voor dingen of dat je er dingen uit kan afleiden die je zou moeten doen (zoals een nieuwe weg kiezen) vind ik persoonlijk nooit zo waarschijnlijk.
Ik studeer psychologie en wat ik over dromen heb geleerd, is dat het of verwerking is van je dag(en), of dat het je hersenen zijn die van de 'random' hersengolven 's nachts een logisch verhaal proberen te maken. Dus dat het betekenis kan hebben, geloof ik wel, maar wát is denk ik heel breed, en ontzettend persoonlijk dus moeilijk uit boeken oid te halen :) Wel altijd interessant!

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 22:13

Ik droomde vannacht dat ik een soort van harry potter was _O-

Klis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 22:45

_O- Tof! Ik heb zoiets ook een keer gedroomd, we gingen vliegen op bezems. Ik kan me nog helemaal het gevoel herinneren ook van het opstijgen enzo :))
Offtopic haha :P

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 22:46

maak je niet dik.. ik heb ook genoeg 'enge' dromen