Welke laptop moet ik kiezen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Smee__

Welke laptop moet ik kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-13 22:09

Hallo bokkers!

Omdat ik geslaagd ben krijg ik van mijn opa en oma een nieuwe laptop, vooral bedoelt voor mijn studie. Dus ik ben nu een beetje aan het rondkijken op internet naar laptops, maar het begint me een beetje te duizelen, zoveel verschillende laptops als er zijn := Aangezien hier nu ook wat tweakers zitten (en ook vast een boel technische bokkers) vraag ik het hier ook maar even!

Ik heb nu een Packard Bell Easynote LS11-HR-002, met een AMD Radeon HD 6470M 1GB videokaart erin zitten. Op zich een prima laptop, maar als fanatiek Sims 3-speler vind ik hem niet goed genoeg als ik het spel met hogere settings speel. Nu heb ik de ballen verstand van videokaarten, dus ik heb geen idee wat betere videokaarten zijn en ook nog niet te duur (gezien mijn opa en oma het betalen durf ik het niet aan om een gamelaptop van minstens 900 euro aan ze te vragen zeg maar :+) Toen ik mijn huidige laptop kocht heb ik ook advies gevraagd bij de mediamarkt welke goed de sims 3 kon draaien, en toen kreeg ik dus deze laptop aangeraden, maar die vind ik nog net niet goed genoeg..

Iemand hier die me een laptop aan kan raden?

Groetjes Esmée.

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 23:00

Qua snelheid met gamen zou je ook naar een processor moeten kijken denk ik. Veel mensen (op YT etc ) die gamen hebben er naast een goede videokaart, RAM geheugen etc, dat erbij iig.

Mijn zus heeft een 14" Acer Aspire (V1 geloof ik) met een Intel Core i3 processor en daarmee werd al afgeraden om daarop de sims te spelen. Het is verder wel een fijne laptop, 14" is ook een mooi maatje.

Oh, en verder heb ik eigenlijk geen ballen verstand van computers en zou ik lekker naar computerzaak gaan (geen Mediamarkt, of je moet net een goeie treffen die er verstand van heeft).

Lianne86

Re: Welke laptop moet ik kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 23:04

Volgens vriendjelief heb je sowieso minimaal een Intel Core I5 nodig, en het liefst nog een standalone iets en weet ik veel wat :') Maar je moest ook kijken naar nog iets... (werkgeheugen dacht ik?)

Ik weet niet.. ik was 1000 euro kwijt voor een laptop waar ik een beetje op bokt, facebook en gebruik een beetje word en excel :') ICT-nerd zocht uit... Moet toegeven dat ie wel ontzettend snel is... Maar voor mijn gevoel is veel onnodig...

Dell heeft momenteel wat leuke acties :) (althans, 2 weken terug, neem aan nu nog steeds...)

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 23:05

Afgezien vh feit dat je er lekker op wil spelen, zeg je ook dat je hem voor je studie krijgt. Dan zou ik als student zijnde er op letten dat hij niet te groot/te zwaar is, dan kun je hem makkelijker vervoeren wanneer nodig :)

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-13 23:59

Ja, dat was ik er vergeten bij te zeggen, m'n max is qua grote toch wel 15'6" :j

Ik denk dat ik dit weekend maar even naar de bcc ofzo ga om me te laten adviseren, lijkt me wat betrouwbaarder dan de mediamarkt :')

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-13 00:24

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 00:50

Smee__ schreef:
Ik denk dat ik dit weekend maar even naar de bcc ofzo ga om me te laten adviseren, lijkt me wat betrouwbaarder dan de mediamarkt :')

Ligt aan de verkoper, niet aan de winkel.

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-13 01:04

Nouja laat ik het zo zeggen, ik heb betere ervaringen met bcc dan met de mediamarkt.. De mm zal ook ongetwijfeld een prima winkel zijn, maar die ervaring heb ik iig niet zo :P

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 01:25

Wij hebben hier iets van 3 of 4 HP Pavilions van de g-series staan.
Ik kan met mijne prima Sims 3 spelen en andere zwaardere spellen, mijnes is een g-6.

Mijn vader is ICT-er en weet er dus wel wat vanaf, het zijn in ieder geval goede laptops. Dixons geeft van wat ik weet echt goed advies ook.

Gewoon vertellen wat je wilt, en erna nog even op kieskeurig kijken waar hij het goedkoopst is icm met de beste service.

Mijnes kostte 650 euro, 150 euro meer dan gepland maar dan wel een zwaardere videokaart en intelcore i5

Surprise_Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 02:14

Bij de BCC heb ik ooit een verkoper bewonderend aangekeken waar hij in godsnaam al die fantasie vandaan haalde, dus dat is niet alleen de Mediamarkt :+

TS, de verkoper die jij had kan best gedacht hebben dat jouw laptop goed was hoor, winkels zetten al snel een bordje ervoor met de mededeling dat een computer/laptop geweldig is voor de huidige games als er een AMD of Nvidia kaartje in zit, vaak onterecht (de 1GB kaarten hebben het toch zwaar ermee).
Jouw oude laptop had genoeg vermogen aldus Google, processor en werkgeheugen zagen er netjes uit dus dat is het probleem niet.

Hier hebben we Intel HD Graphics met een flut processor waar we Sims opdoen, dat is de laptop van m'n moeder. Werkt prima, alleen de processor laat alles vastlopen _-:( (maar gelukkig speel ik het bijna nooit omdat ze toch dood gaan bij mij }> ).
In mijn eigen computer heb ik een AMD Radeon HD 7950 met 3GB geheugen zitten, als je een degelijke videokaart wil zou ik naar eentje kijken met 2GB.
Werkgeheugen minimaal 4 (rond de 6/8/12 is ook prima, hoger hoeft echt niet).
Qua processor moet je een i5 of i7 (i7 is nieuwer en dus prijziger), of AMD vanaf 4-cores.

Op deze site staat een overzichtje van videokaarten en hun klasses zo een beetje, misschien heb je daar nog wat aan?
http://www.game-debate.com/hardware/ind ... ompare=gpu

Als je daar een videokaart aanklikt krijg je een overzichtje waarmee je videokaarten ook kunt vergelijken.

Zoiets zou bijvoorbeeld wel wat zijn, hij is er ook goedkoper maar dan met 320 op de harde schijf.
http://www.mediamarkt.nl/mcs/product/AS ... langId=-11

Met i5 is hij ook iets goedkoper
http://www.mediamarkt.nl/mcs/product/AS ... langId=-11

Succes met je studie! :D

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 02:20

Ik heb overigens 1 van medion en voldoet ook prima mocht je geen groot budget hebben.

(en ik heb alle sims 3 uitbreidingen ;) )

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 10:46

Macbook pro 13"
Heerlijk ding! Groot zat, licht, makkelijk mee te nemen. Kan er zware programma's op draaien en ook op simsen (als ik dat zou willen :') ) Ik heb de mijne nu 3,5 jaar, nog even snel als toen ik hem net had. Voor mij nooooit meer iets anders dan een mac!

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-13 11:08

Oh maar dan heb ik het niet alleen over hoe we destijds over een laptop werden geadviseerd, zelf toen we vroegen om een telefoonhouder voor in de auto werden we al aangekeken alsof we om een bakkie stront vroegen en toen kregen we er maar random een in onze handen gedrukt. En zo zijn er meerdere dingen geweest. Neuh, de mediamarkt is het gewoon niet echt voor ons. :))

@Nachtlampje, ik al eens naar die serie kijken, thanks!
@Surprise_Boy, bedankt voor je antwoord, ik zal zo even je links bekijken :j
@xMendy, ik zou met alle liefde een MacBook aanschaffen (grooot Apple fan, heb nu m'n derde iPhone en twee iPods :+) maar die ligt echt een paar honderd euro boven m'n budget -O-

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 23:41

Kijk eens naar de Acer Aspire V3-571G-73636G50Makk. :)

Surprise_Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 18:29

Bij de Mediamarkt hebben ze deze week een Asus in de aanbieding, i5, 8GB werkgeheugen en 1TB HDD, Nvidia GeForce 720M 2GB, misschien is dat wat? Is 600 euro, ze gaan alleen wel heel hard :=
http://view.publit.as/media-markt/wk32/page/1

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-13 18:40

Bedankt voor de tip!