Wat zouden jullie doen? Toe-eigenen gemeentegrond.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kitty1985

Wat zouden jullie doen? Toe-eigenen gemeentegrond.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-13 20:32

:wave:

Ik ben erg benieuwd wat jullie zouden doen in deze situatie.

Allereerst ter inleiding.

- Wij hebben GEEN hondenpoep opruimplicht (doet dus ook niemand)
- Wij hebben geen aanlijnplicht.

In woon in een niet al te groot dorp.
Bij ons in de straat zijn veel honden. Meer honden dan (kleine) kinderen.
Wij hebben bij ons in de straat wat grasstroken die eigendom zijn van de gemeente, en waar onze honden vrij op mogen poepen en plassen.

Iedereen doet zijn poep en plas rondjes hier in de straat, zeker in het donker.
Wij zitten vlakbij de rand van het dorp, en na 1 minuut lopen is er geen straatverlichting meer buiten het dorp. En dan is het donker, heel donker.
Vrijwel niemand loopt er meer in het donker.
Ook omdat er buiten ons dorp vossen wonen.

Schuin tegenover ons(straat loopt in een bocht) staat een huizenblok. Hierin woont een gezin met 2 kinderen van ongeveer 4 en 2 jaar oud.
Voor hun huis loopt ook een grasstrook van de gemeente.
Nou speelt dat oudste kind van hun op die grasstrook. Dit omdat zij zelf een vrij kleine voortuin hebben.
Maar omdat het gemeentegrond is, poepen er ook honden.

Nou zijn deze mensen van mening dat zij dit stuk gras wel kunnen toe-eigenen en hebben alle bomen volgehangen met bordjes verboden voor honden.
En gister hebben ze geschilderde bordjes in de grond gezet, en vandaag hebben ze er nog een bord neer gehangen: Verboden voor honden want hier spelen kinderen.

Ik vind het nogal brutaal van deze mensen....ze hebben de stoep ook al toegeëigend en tot parkeerplaats gebombardeerd en nu denken ze ook wel recht te hebben op die grasstrook.

Wat betreft de voorzieningen voor de kinderen hier in het dorp.

- op 2/3 minuten lopen een groot veld, gemeente heeft hier bordjes neer gezet met verboden voor honden.
- op 4/5 minuten lopen hebben we een prachtige goed onderhouden omheinde speeltuin.
- naast de speeltuin ligt de ijsbaan waar ze ook vrij mogen spelen (verboden voor honden)
- daarnaast ligt de fietscrossbaan. Deze wordt niet meer goed onderhouden maar nog goed te gebruiken.
- op 15 minuten lopen hebben we nog een hele mooie speeltuin.

Maar mevrouw gaat hier nooit heen.
Ze zit altijd met de laptop/tablet op schoot voor het huis.

En nou vind ze dus dat wij maar moeten oprotten met onze honden, en dat terwijl wij ook last hebben van haar kinderen want die gillen/janken heel wat af.

Zouden jullie braaf doen wat zij eisen?
Zouden jullie de gemeente inlichten over het feit dat zij gemeentegrond toe eisen waar iedereen voor betaald?

Kortom wat zouden jullie doen?

VillaNeusjes

Re: Wat zouden jullie doen? Toe-eigenen gemeentegrond.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 20:35

Negeren? toe eigenen kan gewoonweg niet en eigen regels maken ook niet, Ik snap ook wel dat hondenpoep niet fijn is, persoonlijk vind ik een opruimplicht een beter idee om zoiets op te lossen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 20:36

Ik zou er niet zo moeilijk over doen. Als zij nou gelukkig worden van die ene grasstrook, wat boeit dat?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 20:37

jilleroo schreef:
Negeren? toe eigenen kan gewoonweg niet en eigen regels maken ook niet, Ik snap ook wel dat hondenpoep niet fijn is, persoonlijk vind ik een opruimplicht een beter idee om zoiets op te lossen.

Opruimplicht helpt helaas niet, dit hele dorp heeft opruimplicht en nog kan je niet op het gras stappen zonder in die smerige poep te stappen.( en ja, de poep van onze 3 honden ruimen we wel op).

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 20:38

Ik kan me heel erg goed voorstellen dat die mensen er schoon genoeg van hebben dat er vlak voor hun deur altijd honden poepen. Ik snap überhaupt niet dat je je honden bij mensen voor de deur laat poepen en nog minder dat je een topic aanmaakt om te vragen of andere mensen dit wél normaal vinden.

*edit* Want daar komt het wel op neer; je wilt eigenlijk horen van bokkers dat het gewoon oké is om je hond daar te laten poepen. Al het andere (over een vrouw die met een tablet op een stoel zit) is alleen maar om je punt te maken.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 20:38

Ach, andere grasveldjes genoeg toch?

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 20:39

Idd, waarom moeilijk doen over een stukkie gras? Poep opruimen is niet zo moeilijk en een stukje omlopen ook niet..

rina

Persoonlijk, ik zou de gemeente inlichten. Wel met het evt nadeel dat er dan idd poep geruimd moet gaan worden, maar dat zou me minder storen dan mensen die zich zo maar even grond toe-eigenen. Helemaal als er op zon kleine afstand genoeg mogelijkheden zijn voor die kinderen.

Rennie89

ik zou inderdaad de gemeente inlichten :j

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 20:40

rina schreef:
Persoonlijk, ik zou de gemeente inlichten. Wel met het evt nadeel dat er dan idd poep geruimd moet gaan worden, maar dat zou me minder storen dan mensen die zich zo maar even grond toe-eigenen. Helemaal als er op zon kleine afstand genoeg mogelijkheden zijn voor die kinderen.

En waarschijnlijk net zoveel mogelijkheden om een hond uit te laten.

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-13 20:40

chevax schreef:
Ik kan me heel erg goed voorstellen dat die mensen er schoon genoeg van hebben dat er vlak voor hun deur altijd honden poepen. Ik snap überhaupt niet dat je je honden bij mensen voor de deur laat poepen en nog minder dat je een topic aanmaakt om te vragen of andere mensen dit wél normaal vinden.

Zij hebben alleen last van de hondenpoep als zij door het gras gaan.

Loopt een brede stoep tussen hun huis en de strook.
Zoals bij alle grasstroken hier het geval is.

Huis, tuin stoep, gemeentegrond

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 20:41

Ik kan me ook goed voorstellen dat die mensen niet blij zijn met constant hondenpoep aan de schoenen, handjes en kleren van de kinderen. Sowieso vind ik het ranzig en onbeschoft om een hond bij iemand voor de deur te laten poepen. Lekker stinken ook in de zomer zeg :\
Gun ze toch dat plekje en laat je hond poepen op de talloze plekken die blijkbaar in jullie dorp voorradig zijn. Kwestie van gunnen :)

tyleysmiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 20:42

Ik snap heel goed dat mama het ook wel fijn vind als haar kinderen,zeker zo'n kleintjes,ook aan huis op een schoon stukje gras kunnen spelen.Ook al zijn de speelgelegenheden een paar minuten wandelen.
Ik vind het ronduit asociaal dat je je honden laat poepen vlak voor andermans huis,ruim het dan op zn minst op??

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-13 20:42

chevax schreef:
rina schreef:

Als je had gelezen dan had je kunnen lezen van niet.
We hebben in het dorp een aantal grasstroken omdat buiten het dorp geen verlichting is.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 20:44

Kitty1985 schreef:
chevax schreef:
rina schreef:

We hebben in het dorp een aantal grasstroken omdat buiten het dorp geen verlichting is.

Heb ik gelezen, hoor. Dus omdat er geen verlichting is en je bang bent in het donker, moet een ander maar altijd hondenstront in zijn huis hebben?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 20:46

Ik vind het ronduit onbeschoft om je hond bij mensen voor de deur te laten poepen... een stuk toe eigenen mag ook niet. Maar bah zou je het zelf fris vinden als het pal voor jou huis altijd naar stront stinkt?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 20:47

Of ruim het gewoon alsnog even op. Kleine moeite en iedereen blij :)

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 20:48

Ik vind het zwaar asociaal dat de poep van de honden niet gewoon opgeruimd wordt :(.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 20:48

Wij hebben ook een strook naast het huis wat gemeentegrond is, echter zijn dat gewoon bosjes. Helaas doet de gemeente daar maar bar weinig aan qua onderhoud en houden mijn ouders het dus bij (het grenst direct aan onze tuin, het lijkt ook net of het bij elkaar hoort en mijn ouders willen het er gewoon netjes bij hebben liggen :+ ). Nu is het wel zo dat ze natuurlijk niet even andere struiken of planten erin kunnen zetten maar beetje bijhouden doet niemand moeilijk over, de buurt ziet/weet ook dat wij dat dus zelf doen.

Nu gebeurde het bij ons laatst ook dat een paar mensen hun (soms jonge) hond ineens gewoon daar maar lieten plassen of poepen. Mijn moeder was daar natuurlijk wel snel klaar mee (voor je het weet doet elke hond in de buurt daar z'n behoefte, lekker makkelijk voor de buurt en stinkie stink voor ons dacht het niet :P ), ze heeft toen ook gewoon tegen die mensen gezegd/gevraagd of ze even een paar meter verder wouden lopen naar het bosje toe en hun hond ook te corrigeren gebeurd het toch. Heeft wel geholpen... :)

Echter is er ook een huis in de buurt waarbij de achtertuinen grenzen aan een stukje gemeentegrond, 1 van die huizen heeft er ook een bordje hangen: "Hondenpoep, liever niet hier!" en iets van; "Dat stinkt zo!" Ik kan me voorstellen dat het voor de stank erg vervelend is, maar zij hebben ook kleine kinderen die dus continu vanuit de achtertuin (zit een poortje en klein paadje en voor de rest is het gras) de straat op gaan, maar die kinderen spelen ook wel in het gras daar. Kan me dus ook heel goed voorstellen dat het ook voor die kinderen niet bepaald lekker is die hondenpoep daar! :P

En de rest van het rijtje, hondeneigenaren houden er al rekening mee. :) Beetje mee denken met je buurtbewoners is wel prettig soms... Elkaar ook dingen gunnen...

Als die buren het voor de rest totaal geen probleem vinden en niet enorme zeurzakken zijn dan zou mij dat ene grasstrookje die ze min of meer toe eigenen geen biet uit maken. Laat die kinderen daar lekker voor het huis spelen (en hondenpoep pal voor het huis is ook niet echt prettig), als ze wat ouder zijn gaan ze vanzelf wel verder de buurt in... ;)

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 20:50

Kitty1985 schreef:
chevax schreef:

Dus als er een stoep tussen zit is het niet erg als mensen hopen stront voor de deur hebben :?
Ik snap heel goed waarom die mensen bordjes ophangen. Hondenstront hoort niet in de berm, of daar nou kinderen spelen of niet.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 20:51

Saar88 schreef:
Kitty1985 schreef:

Dus als er een stoep tussen zit is het niet erg als mensen hopen stront voor de deur hebben :?
Ik snap heel goed waarom die mensen bordjes ophangen. Hondenstront hoort niet in de berm, of daar nou kinderen spelen of niet.

Precies. Hondenstront hoort maar op één plek, in de afvalbak.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 20:52

en met dit weer trekt het bergen vliegen aan en het gaat zo ranzig stinken :r
Ik ga toch ook niet op een veldje m'n ontlasting doen omdat er geen bordje staat dat het niet mag? Wees dan iig zo netjes om het op te ruimen. Dan zitten die kleine kindjes ook niet onder de bacterien wanneer ze er per ongeluk doorheen lopen.
Gewoon netjes opruimen.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 20:53

Ik snap nooit dan hondeneigenaren (ja, ik heb zelf ook een hond) de poep bij een ánder voor de deur nooit als een probleem zien. Laat je hond dan lekker in je eigen achtertuin of voor je eigen tuinhekje kakken; je vindt het toch niet erg als er iets ligt te stinken of zo fijn onder de schoenen mee naar binnen wordt gelopen.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 20:54

Maar in principe eigenen de hondenbezitters nu de grond ook aan zichzelf toe.

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-13 20:56

chevax schreef:
Kitty1985 schreef:

Heb ik gelezen, hoor. Dus omdat er geen verlichting is en je bang bent in het donker, moet een ander maar altijd hondenstront in zijn huis hebben?

Ik ben helemaal niet bang in het donker, ben wel nachtblind.

En daarbij ga ik niet met mijn kleine honden naar buiten het dorp terwijl daar vossen lopen. En niemand gaat daar heen want het is echt aardedonker.

En ik moet eerst langs de weg waar geen stoep is en wel hard gereden wordt.

We hebben hier zo'n 15 honden alleen al in onze straat.

Dus wij moeten allemaal maar naar buiten het dorp omdat 1 moeder geen zin heeft om naar de speeltuin te gaan? Of naar 1 van de andere faciliteiten?

Ik word schijtzat van het gegil en gejank van die kinderen, daar zeur ik toch ook niet over?