Beeldscherm laptop bijna zwart

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sodeletuut

Beeldscherm laptop bijna zwart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-13 19:00

Mijn lieftallige poes heeft over mijn laptop heen gepist.. Ik was vergeten hem vannacht dicht te doen (beetje druk met het onweer), en 's ochtends lag er een heerlijk plasje tegenaan.. -_-
Nu is dus mijn beeldscherm kapot. Hij is niet helemaal zwart, maar wel bijna.. Als er licht van buiten of van een flinke lamp op schijnt zie je nog wel iets, en als er geen licht op staat zie je eigenlijk niks. De laptop zelf is gewoon nog helemaal goed, en ik heb er nu een extern beeldscherm aan, maar dat is ook niet ideaal..

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben, en konden jullie het oplossen?

Bedankt!

Naamloos1

Re: Beeldscherm laptop bijna zwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 19:30

Oh jeetje wat balen! Ik denk dat je zou moeten proberen of ze hem bij een winkel kunnen laten maken? Ik denk namelijk ook dat de urine langzaamaan meer dingen kapot zal maken..

Succes er mee iig!

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 19:59

Ik vermoed dat je backlight kapoet is. Zou 'm ook niet erg aanzetten nu hoor, urine is tuig en vocht in een laptop is nooit goed natuurlijk..

Ik weet niet hoe oud ie is? Wellicht kun je even langsgaan bij zo'n zaakje wat computers fixt, kapotte backlight is wel te fixen maar ik heb geen idee hoeveel dat zou moeten kosten en of dat dat nog rendabel is. ALS dat het al is natuurlijk ;)

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 20:17

Ik vind het wel een beetje blond van je dat je de laptop aan hebt gezet terwijl je zag dat hij nat was. Regel een bij water schade is toch, als hij aan is uit, afdrogen, indien mogelijk de batterij eruit en dan naar een service centrum zodat hij uit elkaar kan om te drogen. Vocht en elektronica gaan gewoon niet samen...

Zou hem nu echt uit zetten en wegbrengen, als er nog vocht inzit gaat hij van binnen wellicht nog verder kapot, helemaal met urine.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-13 20:49

Bedankt voor jullie reacties!

Blacklight zou nog wel eens kunnen inderdaad.. Ik zal eens gaan rondvragen!

Enne, ik kwam er pas achter toen hij al een tijdje aan stond haha.. Ik had hem aangezet, en werd toen afgeleid door de hond, dus daar vanalles mee gaan doen, en toen kwam ik bij de laptop en pakte ik hem op schoot en zag ik dat plasje liggen..

Ik weet niet of hij het waard is om helemaal te laten repareren, want hij is drie jaar oud en was toen de goedkoopste uit de winkel.. Maar ik ga eens kijken of het misschien een niet te dure reparatie is!

Bedankt!