Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Raponsje schreef:Contact gehad met mijn bank en zij zeggen dat het niet eens mogelijk is dat de transactie naar het verkeerde Iban nummer gelukt is omdat de naam van de ontvanger altijd moet overeenkomen met het rekening nummer.
Gloa schreef:Raponsje schreef:Contact gehad met mijn bank en zij zeggen dat het niet eens mogelijk is dat de transactie naar het verkeerde Iban nummer gelukt is omdat de naam van de ontvanger altijd moet overeenkomen met het rekening nummer.
Dit verhaal klopt alleen als je een postbank rekeningnummer hebt. Voor alle andere rekeningnummers geldt dat er steekproefgewijs controle wordt gedaan op tenaamstelling i.c.m. rekeningnummer. Ik kan 100 transacties doen met als tenaamstelling 'De Koningin' en die boeken naar verschillende rekeningnummers, ze zullen allemaal probleemloos uitgevoerd worden.
Heb je per PB voor mij misschien het nr. waar ze claimen het naartoe gestuurd te hebben? Een rekeningnummer is namelijk niet willekeurig. Daar zit de zogenaamde 11 proef in verwerkt om het risico van typfouten te verkleinen.
) Raponsje schreef:Jullie zeggen dat het geld dus niet bij hen terug hoeft te komen door de verkeerde naam?
In Nederlands is het echter wel zo dat werkgever verantwoordelijk is voor het storten op een correct rekening nummer? Of je nu via internet werkt of achter de kassa bij de plaatselijke supermarkt?
Kan me namelijk niet voorstellen dat dit ook zo was verlopen als ik bij de supermarkt achter de kassa zit en mijn baas had gezegt "Uh, ja nee ik heb het naar een ander nummer gestort, maar gewoon effe doorwerken, dan krijg je volgende maand wel salaris".
Tabaluga12 schreef:Belachelijk! Duidelijk een truc. Ik kwam zulke advertenties al vaker tegen en vond ze al verdacht.. Heb je nog een bewijs waar het juiste nr op staat?
Aangeven dat je rechtsbijstand in hgaat schakelen. Of Radar