Idool, vervolg

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Idool?

Poll eindigt op

Johnny Depp
21 (34%)
Zac Afron
4 (6%)
Josh Hutcherson
1 (1%)
Ian Somerhalder
9 (14%)
Channing Tatum
15 (24%)
Taylor Lautner
3 (4%)
Robert Pattison
5 (8%)
Matthew Bomer
Geen stemmen
Ed Westwick
3 (4%)

Totaal aantal stemmen: 61

Lusitana

Idool, vervolg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-13 15:30

Lees even dit voor meer achtergrond:
Lusitana @ [LZP] Tieners, wie is jullie idool?

Dit is het begin van het verhaal. Hier wordt Johnny Depp genoemd, maar ik weet niet hoe goed die het doet bij tieners, dus ik wil hem ook wel vervangen met een actueel idool. Liefst wel iemand die "blijvend materiaal" is, en niet iemand van een boysband, want over tien jaar zijn die wellicht vergeten.

In de poll de koplopers van het vorige topic en mijn persoonlijke voorkeuren voor zover die daar niet onder vielen. Die teveel op Johnny Depp lijken heb ik uiteindelijk weggelaten, want dan kan ik net zo goed Johny Depp zelf nemen.

Dit is het begin van het verhaal in de ruwe versie (oftewel zonder veel nadenken opgeschreven, wordt waarschijnlijk wat uitgebreider, maar de essentie blijft hetzelde):

Citaat:
Waarom moest verliefd zijn nu zo gecompliceerd zijn?
Het is erg genoeg op zichzelf, maar voor mij was het extra ingewikkeld.
Waarom zit ik in dit lichaam? Waarom heb ik in hemelsnaam, borsten en een vagina, waarom kon ik niet gewoon de penis hebben die bij me past?
En waarom moet ik nu net weer op jongens vallen?
Zie je het voor je ? “Nou ik ben eigenlijk een jongen”
“WHUT”
“En ik ben homoseksueel”
“Dus je valt op meisjes?”
“Nee op jongens, ik ben toch een jongen?”
Nee, ik zou geen leven meer hebben. Ik kon mijn geheim niet prijsgeven.

Ik had op de lagere school nergens last van. Ik wist wel dat ik een jongen was, maar ik kon me kleden zoals ik wilde en doen waar ik zin in had, dus ja.
Maar nu...

Het was al rot dat iedereen me kende als meisje en dat ik dus ook niet echt ineens met een binder en een packer me als jongen voor kon gaan doen, maar nu er liefde in mijn leven was, wist ik me helemaal geen raad meer.

Maar laat ik bij het begin beginnen.
. Ik zag hem voor het eerst toen ik de trein naar de stad zou pakken. Het was koopzondag en ik had geld meegekregen voor nieuwe kleren. Ik vond het fijn om alleen te gaan shoppen, want dan kon ik een beetje stoerder lopen, nog meer mezelf zijn.
Op het perron stond een eenzame figuur met lange jas en hoed. Toen ik dichterbij kwam, zag ik dat het een jongen van mijn leeftijd was.
“Leuke jas!” zei hij, en hij knikte naar mijn jeans jacket dat mijn moeder had “gepimped” met lapjes, borduurwerk en knopen.
“Heeft mijn moeder gemaakt. Nou ja, de lapjes en zo... “ zei ik verlegen. Zijn knappe verschijning had me enigszins van mijn stuk gebracht. Zeg maar rustig behoorlijk. Hij had iets van Johnny Depp, maar dan jong. Rete sexy in elk geval.
En hij had iets mysterieus, hoewel het schuil ging achter een lieve glimlach. Er was iets in zijn ogen...
“Handige en artestieke moeder” klonk het enthousiast.
Ik knikte.
“Hoe heet je?” vroeg hij terwijl hij me schuin vanonder zijn hoed aankeek, en ik voelde hoe ik kleurde.
“Frank”, antwoorde ik met een licht overslaande stem. Jeming wat kwam ik dom over.
“Da´s een jongensnaam, je bent toch een meisje...” zei hij, duidelijk toch wat twijfelend, maar ik zag dat hij mijn borsten-hoe onopvallend dan ook- had opgemerkt. Waarom kijken jongens altijd meteen DAAR naar?
“Nou ja, het is van de betekenis als in frank en vrij, vrijdenkende ouders enzo...” verontschuldigde ik me. Hij moest eens weten hoe blij ik was met die naam. Tenminste 1 ding dat wél klopte bij me.
Ik bewonderde zijn ogen van een kleur groen die ik nooit eerder had gezien en toen hij wegkeek, besefte ik dat ik iets te lang had gestaard... “Hoe heet jij?” vroeg ik.
“Vrij” zei hij met een ondeugend lachje.
Ik schoot in de lach. Hij lachte met me mee.
“Nah”, zei hij uiteindelijk. “Spijker. Ik heb ook van die ouders...” zei hij met een veelbetekenende blik.
“Word je daar mee gepest?” vroeg ik, tot mijn eigen verbazing spontaan, terugdenkend aan een korte periode pesterij die ik had ondergaan tot ik meer zelfvertrouwen had.
“Niet echt. Er worden wel grapjes gemaakt over de spijker op z´n kop slaan en spijker op laag water zoeken enzo, maar het wordt vaak afgekort tot spijk of het engelse spike.
“Grappig” dacht ik hardop, “tegen mij zeggen ze vaak het engelse Fran...”
“Zo zie je maar” zei hij, “ouders kunnen je wel een naam geven, maar of je uiteindelijk met die naam door het leven gaat is nog maar de vraag.”
Ik kon hem alleen maar gelijk geven. De trein liep binnen. Toen de deuren opengingen kwamen er hordes mensen naar buiten. Spijker tuurde het perron af en kreeg iemand in het oog en bewoog zich in die richting. Ik stapte in. Toen de trein wegreed, zag ik hem de tas overnemen van de vrouw die hij had opgehaald. Hoe had ik zo dom kunnen zijn om te hopen dat hij ook met de trein moest, wellicht naast me zou komen zitten en we ons gesprek voort konden zetten...
Ik probeerde me hem voor te stellen in een deo reclame, naakt met alleen een handdoek om zijn lendenen. Zijn getinte huid met een aantal tattoos. Hij had vast tattoos. Wat en waar? Ik schrok net op tijd wakker uit mijn dagdromen om het volgende station, waar ik er uit moest niet te missen...

De volgende dag ging ik al dagdromend naar school. Ik fietste naast Ilona, een meisje uit mijn buurt die mijn schoolvriendin was geworden.
Ze vroeg wat er was, want ik was zo stil. “Leuke jongen gezien”, zei ik maar eerlijk.
“Ah en nu denk je aan trouwen en kinderen krijgen” zei ze lachend.
Ze moest eens weten.
In werkelijkheid had ik bepaald gedurfde homoseksuele beelden in mijn hoofd.
Als gewoonlijk had ik in mijn dagdromen niet die stomme borsten en een vagina, maar gewoon een jongenslichaam en kon ik een flinke erectie krijgen.
Bij het wegzetten van de fietsen schudde ik het van me af. Ik zou hem waarschijnlijk nooit meer zien. En als ik hem al ooit weer zag, zou het nooit wat kunnen worden. Hoe leg je uit dat je een homosekusele transgender bent? Hij zou me een freak vinden. Nee, dat moest ik echt voor mezelf houden.

Het eerste uur hadden we engels. Net toen we onze boeken hadden gepakt kwam de directeur binnen met een jongen naast zich. Ik kon mijn ogen niet geloven!
“Mensen”, zei hij, “er komt een nieuwe jongen in jullie klas, zijn ouders zijn dit weekeinde hierheen verhuisd. Zijn naam is ...”
“Spijker!” zei ik hardop, gelijk met de directeur. Ilona keek opzij “Je ként ´m?” fluisterde ze. “De leuke jongen!” fluisterde ik terug, terwijl ik zag hoe hij mij net opmerkte. Ik hoopte vurig dat hij niet kon liplezen...
Hij mocht niet weten dat ik hem leuk vond. Ik moest hem immers gewoon vergeten. Het kon niks worden.

Geryon

Re: Idool, vervolg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 15:39

Oh wat een leuk verhaal!!!!! Wat ga je ermee doen?

Ik ga voor Johnny Dep :j

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 15:48

Leuk verhaal!! Lijkt me wel moeilijk om te schrijven over een homoseksuele transgender vanuit de ik-persoon, knap hoor.

En ik blijf ook bij Johnny Depp :j

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 15:51

O wauw, heel pakkend geschreven.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-13 17:59

Dank jullie.

@Geryon Het moet een boek worden.

Floor_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 19:00

Ik zou niet voor johnny Depp gaan. Hoe knap hij ook is, hij is erg oud... Je schrijft een boek voor tieners over tieners, dan zou ik niet een man van 50 als voorbeeld voor sexy tiener nemen. Ik zou voor Zac efron gaan, past in de leeftijd en is bekend genoeg. :)

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 19:02

Floor_x schreef:
Ik zou niet voor johnny Depp gaan. Hoe knap hij ook is, hij is erg oud... Je schrijft een boek voor tieners over tieners, dan zou ik niet een man van 50 als voorbeeld voor sexy tiener nemen. Ik zou voor Zac efron gaan, past in de leeftijd en is bekend genoeg. :)

Gut, als Johnny Depp oud is, wat doet dat met mij....
*** Gaat heel lang nadenken wanneer 21 jumpstreet ook alweer werd uitgezonden***

Floor_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 19:04

Hij is 50, ja dat vind ik oud :+
Jij bent 35, dat is niet oud :P

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-13 19:34

Floor_x schreef:

Dat was ook mijn gedachtengang, maar in het vorige topic kreeg ik toch veel back up voor Johnny Depp. Ik heb gewoon meeste stemmen (van mensen onder de twintig) gelden gedaan en hij kwam bovenaan uit... tot mijn verbazing, eigenlijk.
Maar ik moet wel een back up hebben voor als de uitgever met hetzelfde argument komt van "te oud". Daarom zoek ik wel een alternatief.
En ben erg dankbaar dat bokkers meedenken!!!

Je kunt het ook zien: Hij is een ikoon, net als Elvis Presley, James Dean of Marilyn Monroe, Elizabeth Taylor, of BB. Iedereen weet wie dat zijn en ze zijn feitelijk onstervelijk en inspireren al vele generaties... Je ziet ze niet als met een bepaalde leeftijd, eigenlijk.

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 19:35

Leuk verhaal.
Ik zou eigenlijk wel verder willen lezen....

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-13 19:37

Dan moet je lang wachten en het boek kopen als het uitkomt. :P :D

Maar blij dat het goed wordt ontvangen, is meteen een hulp bij overtuigen van de uitgever...

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 19:39

Lusitana schreef:
Dan moet je lang wachten en het boek kopen als het uitkomt. :P :D

Maar blij dat het goed wordt ontvangen, is meteen een hulp bij overtuigen van de uitgever...

Misschien hou ik dan wel van boeken lezen :+ , dus dat maakt niet uit haha.
Nee maar vind dat je leuk schrijft :)

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-13 19:46

Thanx. :o

Het wordt geen dikke pil.

Floor_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 20:18

Lusitana schreef:
Floor_x schreef:

Dat was ook mijn gedachtengang, maar in het vorige topic kreeg ik toch veel back up voor Johnny Depp. Ik heb gewoon meeste stemmen (van mensen onder de twintig) gelden gedaan en hij kwam bovenaan uit... tot mijn verbazing, eigenlijk.
Maar ik moet wel een back up hebben voor als de uitgever met hetzelfde argument komt van "te oud". Daarom zoek ik wel een alternatief.
En ben erg dankbaar dat bokkers meedenken!!!

Je kunt het ook zien: Hij is een ikoon, net als Elvis Presley, James Dean of Marilyn Monroe, Elizabeth Taylor, of BB. Iedereen weet wie dat zijn en ze zijn feitelijk onstervelijk en inspireren al vele generaties... Je ziet ze niet als met een bepaalde leeftijd, eigenlijk.

Verschil is denk ik dat de personen die jij noemt ook -bijna- allemaal op jonge leeftijd zijn gestorven. Deze blijven voor altijd jong. Maar dat is mijn mening, en het is jouw boek :D

EDIT: tevens denk ik dat Johnny Depp ook veel werd genoemd omdat jij hem al aanhaalde.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-13 20:49

Alleen James Dean is echt jong gestorven.
BB leeft nog, Elizabeth Taylor was 79 toen ze stierf, Elvis Presley 42 (ook oud in de ogen van een tiener).

De reden waarom ze Johnny Depp noemen is voor mij niet belangrijk. Wat wel belangrijk is, is dat men hem kent en een goede voorstelling er van heeft.

Nogmaals, ik ben niet zo koppig dat ik Johnny Depp er in moet hebben, ik bedacht zelf ook dat hij de tieners misschien niet aansprak, vandaar dat ik om meningen ben gaan vragen en de poll heb, als een ander er morgen met kop en schouders boven uit steekt en ik heb het idee dat die tijdloos is, dan wordt het die.
En uiteindelijk ligt het oordeel bij de uitgever. Ik ben flexibel. :D

Ik had ook al de moeite kunnen laten van topics starten en stemmen tellen.... ;)
(Ik luister echt wel naar wat de jongeren vinden).

Floor_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 21:34

Oh het was ook echt niet als aanval naar jou bedoelt dat je toch wel Johnny Depp zou doen hoor! Maar ik probeer uit te leggen waarom hij me geen goed idee lijkt, ook als reactie naar de eerste twee antwoorden op dit topic :D

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-13 22:18

Kun je verklaren waarom je denkt dat je me moet overtuigen als ik zelf dit zeg in het vorige topic:

Citaat:
De vraag stel ik in verband met iets dat ik aan het schrijven ben. Voor mezelf zie ik de persoon waar het om gaat als een Johnny Depp look alike, maar ik snap dat die voor de nieuwe generatie misschien helemaal niet je van het is.

´t Gaat een beetje meeste stemmen gelden worden, denk ik, of iemand die ik zelf vind passen bij de figuur die ik in mijn hoofd heb.
----
Waardoor de lezer meteen een beeld krijgt van wat voor type het is. En die persoon moet wel iemand zijn die alle tieners ( het is een tienerverhaal dus zal meest door tieners gelezen worden) kennen en als sexy zien. Daarom had ik iets van ja maar Johnny Depp, die is al oud, zien ze die wel als retesexy?

Ik geef, dacht ik, heel duidelijk aan dat het niet ideaal is in mijn ogen.
We zijn het gewoon met elkaar eens, dus dit is een non-discussie... :D

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-13 22:29

2e Channing Tatum
Afbeelding

3e Ian Somerhalder
Afbeelding
1.77m by the way...
Ik vind hem toch meer een mysterieuse air hebben. En hij kan ook heel romantisch en lief lijken. Mijn persoonlijke voorkeur gaat naar hem uit, maar ladies, hoe bekend is hij?

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 22:49

Wanneer je een update hebt, kun je die in het eerdere topic kwijt: [LZP] Tieners, wie is jullie idool?
Het is niet de bedoeling daarvoor een nieuw topic te openen.

Daarom plaats ik hier een slotje.