Hulp nodig :-) Meterstanden opmeten Kamstrup meterkast

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Steenbok12

Hulp nodig :-) Meterstanden opmeten Kamstrup meterkast

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-13 10:37

Hoi Bokkers,

Ik heb hulp nodig en baal nu dat ik alleen woon :')
Ik moet mijn meterstanden weer doorgeven bij Essent voor mijn eerste jaarafrekening. Had ze al eerder gebeld maar ze gaven aan dat elke meter anders is dus bij onduidelijkheid bij opname dat ik degene van de meterkast zelf moet bellen. Ik vind het zo ingewikkeld. Krijg zoveel verschillende getallen te zien bij mijn meterstanden en bij het invoeren voor mijn jaarafrekening geeft de meter aan dat het anders is als verwacht bij Elektriciteit I en II dus of mijn verbruik gewoon laag is of ik iets verkeerd heb gedaan in het begin van het jaar..

Als ik terug kijk op de gegevens van de woningbouw toen ik hier in september in kwam die ze in hebben gevuld is alleen elektra 1 : 16583 en gas 49534 ingevuld.
Ik ga er dus vanuit dat 18046 KWH t2 dus eigenlijk Elektriciteit I is.

Ik denk zelf dat 7727 Elektriciteit II is omdat dat het eerstvolgende getal is wat er komt te staan.
Maar wat betekend dan 10319 T2 met T2 eronder?

De gegevens als ik op het witte knopje duw:
18046 KWH T2 (in het klein eronder)
7727(T1 erachter en T2 in het klein eronder)
10319KWH (T2 erachter en T2 in het klein eronder)
Gasmeter is: 50340,829

Sorry als jullie het een domme vraag vinden, maar ik betaal echt al gigantisch veel (190,- p.m. terwijl gemiddeld er schijnbaar rond de 120,- in onze flat betaald word). En ben bang dat als ik het niet goed doe het dus hetzelfde blijft of zelfs nog meer word...

Yessy

Re: Hulp nodig :-) Meterstanden opmeten Kamstrup meterkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 10:41

T2 (de kleine) betekent waarschijnlijk dat het een dubbele meter is. Dan is die 18XXX de totaalstand, 7XXX de nachtstand en 10XXX de dagstand (1 is nacht, 2 is dag, hier iig). Dat betekent dat je sinds september ongeveer 1500 kWh hebt verbruikt, wat volgens mij relatief weinig is voor een 1p huishouden :)

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 10:49

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-13 22:17

Bedankt voor de uitleg en het linkje allebei. Ik snap hem nu beter denk ik.

Hij staat nu op T1 eronder dus dat zou betekenen dat inderdaad teller 1 nu actief is en de nachtstand is. Dat is dus de 7727 en lijkt me T2 de nacht teller al want vanochtend stond hij op T2 ronder.
Dus dan zou Elektriciteit 1: 7727 en bij Elektriciteit 2 10319 in moeten vullen, en dan zullen hun zelf wel automatisch die 2 bij elkaar optellen?

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 22:32

Klopt ja, zo doe ik het hier ook altijd. Je meterstandenkaart geeft dat als het goed is aan :)

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-13 22:37

Ja, ik moest het digitaal doen. Hij gaf nog steeds aan dat het verbruik anders was dan verwacht. Uitleg maar erbij getypt hoe ik het gedaan heb nu, dus ben benieuwd. Hiervoor heeft ook een gezin van 4 personen erin gewoond en ik ben weinig thuis. Dus zal daar ook wel mee te maken hebben :) . Weet niet of ze dat verbruik hadden verwacht op jaarbasis.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 07:50

Dan verwachtten ze waarschijnlijk minimaal het dubbele. Je betaalt namelijk echt heel veel per maand dus ik verwacht dat je wel wat terug kunt verwachten.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-13 09:50

Ja daar hoop ik stiekem ook echt op. Vind het echt frustrerend dat ik mijn meter niet snap(te) en daarnaast zoveel elke maand kwijt ben terwijl het schijnbaar lager zou moeten zijn omdat mijn verbruik gewoon niet zo hoog is. Dus ben benieuwd!