Inschrijven nieuwe gemeente.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

eenitraM

Inschrijven nieuwe gemeente.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-13 21:08

Now breaks my wooden shoe.

Ik heb me halvewege juni digitaal ingeschreven in Tilburg per 1 augustus. Emailbevestiging ontvangen. Klaar. Dacht ik...

Nu kijk ik in mijn digitaal loket en ben ik nog steeds niet bekend in Tilburg. Ik baal hier natuurlijk als een stekker van. Want ik wil mijn uitwonende beurs aanvragen.

Welke stap heb ik gemist?

VillaNeusjes

Re: Inschrijven nieuwe gemeente.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 21:11

Ik had het vorige keer ook digitaal gedaan, 2 weken later was het nog niet geregeld bleek toen ik voor een uittreksel naar het gemeentehuis ging. Ze hebben het toen ter plekke geregeld, ik zou dus even bij de gemeente waar je ingeschreven moet worden langsgaan.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 21:11

Euhm... Even bellen? Volgens mij hoef je niet meer te doen dan wat je hebt gedaan.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 21:12

Bel ze even op, ongeveer elke gemeente heeft verschillende regels. Heb je die bevestiging nog? Dan kun je ze ook mailen mét die bevestiging erbij.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-13 21:12

jilleroo schreef:
Ik had het vorige keer ook digitaal gedaan, 2 weken later was het nog niet geregeld bleek toen ik voor een uittreksel naar het gemeentehuis ging. Ze hebben het toen ter plekke geregeld, ik zou dus even bij de gemeente waar je ingeschreven moet worden langsgaan.

Ja, ik ga naar Tilburg. En dat is hier niet zo om het hoekje. Of kan het ook bij mijn gemeente, waar ik nu woon?

Bellen heb ik overigens gedaan! Mij is verteld dat het 'enkele dagen' kon duren. Maar ben nu ondertussen bijna 2 maand verder en heb me al 2 keer ingeschreven. :o

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 21:15

Dan bel je nog een keer? Kan natuurlijk altijd wat misgelopen zijn.

Ik heb bij verschillende gemeenten gewerkt en bij de de ene moest je ook je huur/koop-contract of een bewijs van inwoning leveren, bij de andere was alleen digitaal inschrijven voldoende. Het kan ook zijn dat er een adresonderzoek gaande is, heb je op je nieuwe adres post gehad van de gemeente voor iemand anders/vorige bewoner? Dat dan altijd retour afzender sturen.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 21:24

Je moet je inschrijven in de gemeente waarin je woont. Dat kan digitaal of aan het loket. Mocht er digitaal wat fout gaan dan even bellen. Ik heb altijd goede ervaringen gehad met digitaal aanmelden. Krijg je een bevestiging per mail en post.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-13 21:25

Thats_Me schreef:
Je moet je inschrijven in de gemeente waarin je woont. Dat kan digitaal of aan het loket. Mocht er digitaal wat fout gaan dan even bellen. Ik heb altijd goede ervaringen gehad met digitaal aanmelden. Krijg je een bevestiging per mail en post.

Beide keren bevestiging via mail gehad.

Maar ik bel morgen nogmaals!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 22:10

Het kan ook zijn dat ze nog wat extra informatie willen (huurcontract bijvoorbeeld), en daarover een brief hebben gestuurd naar je nieuwe adres. Dat was bij mij in ieder geval zo. Toen had ik mij ingeschreven voordat ik er woonde, dus ik had geen idee dat het nog niet was gelukt, tot ik er kwam wonen en de brief op de mat zag liggen! :+