Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
44Myrthe44 schreef:Peelie schreef:Als ze je echt lastig vallen gewoon de politie bellen en vragen even langs te komen.
Waarom niet eerst zelf vriendelijk vragen?
Als je meteen de politie belt maak je er meteen een heel probleem van, terwijl je nog nooit hebt laten merken dat je het vervelend vindt dat ze daar zitten..
44Myrthe44 schreef:Peelie schreef:Als ze je echt lastig vallen gewoon de politie bellen en vragen even langs te komen.
Waarom niet eerst zelf vriendelijk vragen?
Als je meteen de politie belt maak je er meteen een heel probleem van, terwijl je nog nooit hebt laten merken dat je het vervelend vindt dat ze daar zitten..
jilleroo schreef:Vriendelijk verzoeken op te rotten en als ze moeilijk gaan doen niet de discussie aangaan maar gelijk naar binnen en de politie bellen.
Wat een vervelende situatie, zou mij daar niet bepaald veilig door voelen..
de held...het is nu even dat ik moet. idinn schreef:Als je gewoon vraagt of je erlangs mag reageren ze dan normaal? Als het qua overlast verder voornamelijk de rommel is kijk dan of je een prullenbak kan regelen. Echt niet alle hangjongeren zijn asociaal. Hier aan de overkant staan ze met auto's, hadden een doos voor de troep zelf neergezet. Maar die haalde de gemeente weg (gedumpt afval). Uiteindelijk hebben ze er nu een bankje en prullenbak neergezet. Gaat prima zo...
Als ze op de trap zitten en je wil er langs, gewoon met een glimlach op je snoet netjes vragen. Wie zegt dat dit 'gemene' jeugd is die op ruzie uit is? Politie erbij vind ik lichtelijk overdreven in de situatie die jij beschrijft.