hangjeugd op de trap

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

hangjeugd op de trap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-13 20:40

Wij wonen in een bovenwoning met trap aan de buitenkant. Het is echt een super buurt, maar zo ongeveer 2x in de maand zit er hangjeugd op de trap terwijl er genoeg plekken in de buurt zijn. Doen ze niks dan vind ik het prima, maar soms vinden we sigaretten en glas of soms zelfs spuug. Nu zitten ze er weer en wil ik er wat van zeggen, maar ja ze weten dan wie waar woont en straks wordt het erger...
Ik heb het 1x eerder gezien dat ze(zijn misschien wel andere) een band van de scooter van de buren wouden lek steken omdat de buren hun lucifers hadden weggegooit.

De hond zit op het balkon aan die kant, maar die doet niks :-P ik moet zo de hond uitlaten, maar voel me nogal ongemakkelijk om te gaan, dan moet ik ze van mn trap sturen om et langs te gaan (wierd om dat ongemakkelijk te vinden)

Het gaat om een huurhuis. Een van de weinige tussen de koophuizen.
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 05-08-13 20:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Peelie

Re: hangjeugd op de trap

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 20:41

Als ze je echt lastig vallen gewoon de politie bellen en vragen even langs te komen.

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 20:42

Als je zelf niet durft om er wat van te zeggen misschien een wijkagent inlichten?

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 20:43

Peelie schreef:
Als ze je echt lastig vallen gewoon de politie bellen en vragen even langs te komen.

Waarom niet eerst zelf vriendelijk vragen?
Als je meteen de politie belt maak je er meteen een heel probleem van, terwijl je nog nooit hebt laten merken dat je het vervelend vindt dat ze daar zitten..

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 20:45

44Myrthe44 schreef:
Peelie schreef:

Als je meteen de politie belt maak je er meteen een heel probleem van, terwijl je nog nooit hebt laten merken dat je het vervelend vindt dat ze daar zitten..

Dat, en het eerste wat de politie zal vragen: wat heb je er zelf al aan gedaan? Als je er nog nooit wat van hebt gezegd gaat de politie echt niet meteen ingrijpen hoor.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-13 20:45

44Myrthe44 schreef:
Peelie schreef:

We hebben wel eens gevraagt of het wat rustiger kon, toen ging het die avond ook rustiger want de klikos worden ook vaak dupe. Maar ze blijven wel op de trap terug komen. Ik zat te denken aan een hekje onderaan de trap, maar ik ben bang dat dat niet mag van de woningbouw.
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 05-08-13 20:46, in het totaal 1 keer bewerkt

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 20:45

Vriendelijk verzoeken op te rotten en als ze moeilijk gaan doen niet de discussie aangaan maar gelijk naar binnen en de politie bellen.
Wat een vervelende situatie, zou mij daar niet bepaald veilig door voelen..

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 20:46

Omdat hangjongeren die zich er niet voor schamen om de boel onder te kosten, glas en peuken achter te laten, zich echt NIKS gaan aantrekken van iemand die er wat van zegt. Als je anoniem (voor hun dan) de politie langs kan laten komen om het probleem te fiksen. Heb jij geen probleem dat de hangjongeren jou aankijken.

Ik heb misschien te veel ervaring met dat soort types... Zal ik maar zeggen...

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 20:48

grote bouwlamp ophangen met bewegingsmelder, daar houden hangjongeren niet van dan vallen ze te veel op en zitten dan in de pictiure

een cameraatje ophangen, eventueel een nepper alsof alles wat daar gebeurt opgenomen wordt, vinden ze ook niet fijn

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-13 20:48

jilleroo schreef:
Vriendelijk verzoeken op te rotten en als ze moeilijk gaan doen niet de discussie aangaan maar gelijk naar binnen en de politie bellen.
Wat een vervelende situatie, zou mij daar niet bepaald veilig door voelen..

Das het lastige want verder is de buurt top..veel natuur en verder nooit geluidsoverlast qua muziek oid, weinig rommel opzich, supermarkt om de hoek en mooie koophuizen.

Ik ga naar buiten :Y) de held...het is nu even dat ik moet.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 20:53

Zijn ze luidruchtig of lastig verder?
Ik zou denk ik gewoon in het passeren even als vanzelfsprekend zeggen: 'Jullie laten het hier straks wel netjes achter he jongens?'

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 20:53

Apparaatje wat een erg hoog pieptoontje afgeeft ophangen. Of klassieke muziek gaan draaien zodat het hoorbaar is op de trap?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 20:54

Als je gewoon vraagt of je erlangs mag reageren ze dan normaal? Als het qua overlast verder voornamelijk de rommel is kijk dan of je een prullenbak kan regelen. Echt niet alle hangjongeren zijn asociaal. Hier aan de overkant staan ze met auto's, hadden een doos voor de troep zelf neergezet. Maar die haalde de gemeente weg (gedumpt afval). Uiteindelijk hebben ze (=de gemeente) er nu een bankje en prullenbak neergezet. Gaat prima zo...

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-13 20:55

idinn schreef:
Als je gewoon vraagt of je erlangs mag reageren ze dan normaal? Als het qua overlast verder voornamelijk de rommel is kijk dan of je een prullenbak kan regelen. Echt niet alle hangjongeren zijn asociaal. Hier aan de overkant staan ze met auto's, hadden een doos voor de troep zelf neergezet. Maar die haalde de gemeente weg (gedumpt afval). Uiteindelijk hebben ze er nu een bankje en prullenbak neergezet. Gaat prima zo...

De kliko staat voor de deur :-P drie soorten...die worden nog soms omgegooit

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 20:56

gewoon zeggen dat ze er best mogen zitten, maar dat ze wel hun troep achter zich moeten opruimen anders gaan ze maar ergens anders zitten.
als je dat gewoon zegt moeten ze dat accepteren.
hoe oud schat je ze ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 20:57

Haha misschien eens vragen of ze die rechtop willen laten staan en hun afval daar ook netjes in willen gooien? Kan me niet voorstellen dat ze graag in hun eigen zooi zitten (alhoewel sommige hangjongeren :') )

Rosannee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 21:20

Gewoon er naar zelf naar toe gaan vragen of ze een andere plek willen zoeken en anders geen troep maken en niks kapot maken. Geloof me, dat werkt beter dan gelijk de politie bellen dan komen ze meestal juist weer terug. Als dat niet werkt nog een keer vragen en zeggen dat je anders wel de politie er bijhaald.
Misschien heb je wel een aardige buurman die met je mee wil gaan. :)

love_wiepke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 22:10

Beetje los en vriendelijk met de jeugd omgaan zal helpen.. vertellen dat je het niet erg vind dat ze er zitten maar of ze de troep wel willen opruimen..
En zo niet.. na 3x vragen idd de jeugd of wijk agent benaderen, kan tegenwoordig ook via twitter!

pony85

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 22:18

En?. Hoe is t gegaan toen je naar buiten ging?

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-13 22:38

pony85 schreef:
En?. Hoe is t gegaan toen je naar buiten ging?

Ze gingen echt vlak voor ik ging weg, toen zag ik ze bij andere voor de deur

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 22:44

Ik heb nooit problemen met ze gehad! Ze hadden een vaste plek en ik moest er vaak langs met hond uitlaten. Ik vroeg dan altijd gewoon en vriendelijk "Jongens, ik kom langs met een hond. Zouden jullie even rustig willen doen?" En het was altijd een "natuurlijk, mevrouw!!" En ze waren rustig en complimenteerde me met mijn hond. "Mooie hond hoor!"

Gewoon vriendelijk blijven, dan zijn ze dat ook tegen jou. Zijn vaak echt geen verkeerde lui, maar ze weten vaak gewoon niet waar ze naartoe moeten.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 22:48

Ik zou gewoon vriendelijk zeggen dat je het prima vind dat ze daar zitten, maar of ze voortaan hun spulletjes (rommel) weer mee willen nemen/opruimen. :) Als ze op de trap zitten en je wil er langs, gewoon met een glimlach op je snoet netjes vragen. Wie zegt dat dit 'gemene' jeugd is die op ruzie uit is? Politie erbij vind ik lichtelijk overdreven in de situatie die jij beschrijft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 01:12

Ik zou de volgende keer ook vriendelijk vragen of je er langs mag. En dan eventueel zoals al eerder gezegd is, vragen of ze het wel netjes achter willen laten. Dan zul je er minder problemen van hebben dan dat je gelijk de politie belt.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 14:13

Ik ben ook hangjeugd geweest.
En als mensen gewoon vriendelijk vroegen of we weg willen gaan of zachter wilden zijn dan was dat nooit een probleem

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 14:45

Sorry hoor, maar wat een gezeur om daar de politie voor te bellen. Laat ze daar lekker hun sigaretje roken en stoer op de grond spugen. Een band lek steken is natuurlijk niet de bedoeling, maar hun lucifers weggooien is ook niet erg sociaal te noemen. Als je echt last hebt van de rommel kun je toch ook gewoon een praatje met ze maken en het vriendelijk vragen? Werkt waarschijnlijk veel beter.