Gouden ring verloren Schiermonnikoog > metaaldetector?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

PoelieWoelie

Gouden ring verloren Schiermonnikoog > metaaldetector?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-13 17:28

Goedemiddag,

Gisteren hebben ik en mijn vriend een heerlijke dag op Schiermonnikoog beleefd. Helaas is hij tijdens het zwemmen (eerste sprong in het water, dus heel dicht bij het strand) zijn gouden ketting kwijtgeraakt toen er een schakel brak. Aan deze ketting hing een ring die hij heeft gekregen van een overleden vriendin.
Wij hebben uit alle macht gezocht maar de sieraden helaas niet kunnen vinden. De waarde hiervan valt niet in geld uit te drukken en daarom willen we hem zo graag terug! Weten jullie iemand op Schiermonnikoog die een metaaldetector heeft en deze ring (en ketting) voor ons op wil zoeken? Hier zit uiteraard een beloning aan vast!

Je kunt mij PB'en voor meer informatie over de beloning en de precieze locatie.

Dank je wel,
Laura

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 17:41

Kun je niet zelf een metaaldetector huren? 60 euro voor een hele week. :)

Rot hoor, voor je vriend. :(:)

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 19:07

Helaas woon ik niet op Schiermonnikoog, anders had ik graag met mijn MD willen zoeken voor je mits die niet te ver in zee lag. En als het op een tijdstip is verloren dat het vloed was dan is er met eb nog een goede kans. Eentje huren kan ook, mits deze waterdicht is en geschikt voor strandzoeken, maar let wel op dat het werken met een metaaldetector oefening vereist.

De ring zal sowieso gevonden worden, genoeg mensen die de stranden afspeuren. Helaas zullen de meesten wel de ring verkopen of in hun verzameling stoppen voordat ze de vondst melden en proberen terug te geven. Hopelijk kan iemand anders iets voor je betekenen. -O-

love_wiepke

Re: Gouden ring verloren Schiermonnikoog > metaaldetector?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 22:07

Ik denk dat de kans klein is dat je hem ooit nog terug vind.. hoe jammer en sneu ook..
Het water beweegt en het kan best zo zijn dat hij 40 km de zee in ligt.. en mocht hij wel aangespoeld zijn.. Schier heeft het breedste strand van eu. Waar te zoeken?

Zelf eens gehad in spanje.. ring viel zo van mijn vinger.. zag het bij wijze van gebeuren, ondanks dat gaat het snel en nooit weer gevonden.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 22:31

Ik woon op Schiermonnikoog(zonder metaaldetector).
Maar is je vriend hem echt in de zee verloren? Dan is de kans nihil, zoniet 0 dat je hem nog terug vind. Het is na gister al weer een eb en vloed geweest en dan gaat er genoeg mee de zee in.

Je mag mij overigens best de precieze locatie sturen in een pb, ik wil altijd mijn ogen voor je open houden! Maar ik heb geen MD en zou ook mijn god niet iemand weten die er wel 1 heeft.

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 22:35

aaaaaa wat balen zeg! ben ook bang dat de kans erg klein is, de zee neemt en geeft een hoop maar in dit geval neemt hij ben ik bang, door de golven zal hij onderwaarts worden mee genomen. Ik hoop dat jullie hem nog vinden....

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 10:58

Ik ben wat positiever gesteld over de kans van het vinden, maar die neemt wel met de dag af. Als het een zwaardere gouden ring is en hij is nog niet gevonden dan zal hij waarschijnlijk niet ver weg zijn en is die binnen een uur terecht. Een lichtere variant kan dieper in zee liggen of juist meer op het strand, ook kan die veel meer naar links of rechts verplaatst zijn.

Ik wou dat ik wat dichter bij Louwersoog woonde, dan was ik voor je gaan zoeken. Nu zou het me €40,- kosten aan benzine/parkeren/boottocht en dat is mij wat teveel financieel risico. -O-

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 12:13

Hang bij de strandtenten en parkeerplaatsen een briefje met omschrijving, foto, beloning en 06, wie weet vind een eerlijk iemand de ring.

Brimi_Disa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 12:58

Bokker Roosch meenemen en in het zand laten graven :')
(zie haar topic over toeval)

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 13:01

Over toeval gesproken.. Een van bovenstaande bokkers die gereageerd heeft is mijn vriend. :')

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 13:04

Rawr in ieder geval die 40 euro geven? Dan kun je gelijk gaan zoeken?

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 13:06

Ik zou ook zeggen 40 euro en zoeken maar :D

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 22:51

TS, wat is het stil vanuit jouw kant? Hebben jullie de ring wellicht al gevonden?