Bij een aanmelding van een site meteen reknr invoeren?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Bij een aanmelding van een site meteen reknr invoeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 17:13

Momenteel ben ik me aan het aanmelden bij een site, eerst krijg ik de kans om te kiezen om mijn rekeningnummer in te voeren of kan ik kiezen om dat later te doen. Daarna moet ik verplicht alsnog mijn rekeningnummer invoeren. Het gaat om een aanmelding om af en toe opgeroepen te worden om werk te verrichten.(als je de site specifiek wil weten pb me dan even)

Wat zouden jullie doen? Op zich lijkt de site me betrouwbaar, maar waarom meteen je reknr terwijl je eerst nog goedkeuring moet krijgen of je wel in hun 'bestand' komt?!

SCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 17:22

ik heb altijd geleerd, geef nooit je rekening nummer.

ik heb al meerdere grapjes gezien met andere mensen waarbij er ineens geld afgeschreven werd.
Laatst bijgewerkt door SCC op 05-08-13 17:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Mila11

Re: Bij een aanmelding van een site meteen reknr invoeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 17:24

K zou het niet vertrouwen en niet doen, geef nooit je nummer voordat je alles weet wat gaande is. Straks betaal je voor je account en gaan er 100-en euro's van je rekening af

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 17:28

Ik zou het rekeningnummer van de belastingdienst of het 'Justitieel Incasso Bureau' invullen en kijken wat er gebeurt :D
Krijg je daadwerkelijk werk en willen ze je betalen kun je altijd nog mailen en zeggen: oh, sorry, foutje gemaakt, verkeerd gekeken...

Roweentje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 17:29

Als je zeker wilt weten dat het correct is, dan kun je best even contact opnemen met de kvk. Eventueel (als je dat op de site kunt zien) hun kvk nummer doorgeven of de naam en navragen of dit een betrouwbaar iets is.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 17:45

Ibbel schreef:
Ik zou het rekeningnummer van de belastingdienst of het 'Justitieel Incasso Bureau' invullen en kijken wat er gebeurt :D
Krijg je daadwerkelijk werk en willen ze je betalen kun je altijd nog mailen en zeggen: oh, sorry, foutje gemaakt, verkeerd gekeken...

_O-

mooney1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 17:47

Ibbel schreef:

:')

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 19:31

Ibbel schreef:

:')

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 20:22

Ik vind het niet meer dan normaal om je rekening nummer op te geven bij aanmelding.
Dat vul je ook in op een sollicitatie formulier waarbij je wellicht niet eens uitgenodigd wordt voor een gesprek.

Even "ervaring met naambedrijf" googlen. Als er niets aan het licht komt zou ik er echt geen probleem van maken.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 20:31

Rekeningnummer invullen bij een sollicitatie? Echt nog nooit gedaan. Ook nog nooit bij welke website dan ook een rekeningnummer in moeten vullen. Ik zou er heel argwanend van worden.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 20:33

Is hier niet gewoon hoor, Raponsje :P

Ik snap de argwaan zeker wel. Ik zou ook een vals nummer doen. Je kan het later toch altijd nog aanpassen, toch :)