Recepten nodig voor afvallen/dieet

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Linnie050

Recepten nodig voor afvallen/dieet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-13 11:28

Hallo,

Ik wil graag 6 kg kwijt
Vandaar dat ik op zoek ben naar recepten of eet schema's die mij kunnen helpen (die ook te betalen zijn)
Ik ben ongeveer 1.61 en weeg bijna 67kg.

Ik rij dagelijks paard maar hiermee verlies ik geen gewicht.
Vanavond ga ik beginnen met hardlopen.
Ik moet ook anders en gezonder leren eten.
Ik vind het zelf dan het makkelijkste echt recepten te hebben of duidelijke schema's wat je mag eten in de ochtend en in de middag enz

Als iemand tips en adviezen heeft.....hoor ik het graag.

Groetjes

Dispar_Vulgo

Re: Recepten nodig voor afvallen/dieet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 11:38

[MW] Hardlopen deel 3
Handig is om dit topic eens te bekijken. Hardlopen schijnt niet echt veel te helpen met hardlopen. Je kan beter bijvoorbeeld krachttraining gaan doen

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 11:42

Ik zou zeggen het eerste boek van Sonja, vaste dagschema's voor een aantal weken en heerlijke recepten :)

Erg makkelijk te volgen :j je verliest een halve tot 1 kilo per week

De kritiek destijds op Sonja van alle diëtistes snap ik niet zo, zal wel jaloezie geweest zijn :+ want het is gewoon de schijf van 5 en gevarieerd :)

Faruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 11:44

Misschien gewoon even Googelen op afslankrecepten en je vind er tientallen.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 11:46

Er is kritiek op Sonja Bakker omdat er zeer weinig calorieen per dag gegeten worden.
Wanneer je in combinatie met dat dieet zou sporten dan heeft je lichaam geen andere keuze dan spiermassa opbreken om energie te besparen.

Hoe lager je spiermassa, hoe minder calorieen je in rust eet - hoe minder calorieen je dagelijks kunt eten.
Dus je komt heel snel weer aan en kunt daarna alleen nog op een hele lage calorieen inname leven om niet aan te komen.

Wanneer je volgens Sonja eet en zorgt dat je extra calorieen toevoegt om te kunnen sporten is het een prima dieet.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 11:50

Misschien is het over de dag gezien niet veel, maar s'avonds was het echt wel veel...geen dag honger gehad met Sonja,
het weinige aantal calorieën viel ook wel mee, niet echt weinig (als je de dagschema's bekijkt zul je dat ook zien :) )

Ik denk ook niet dat het dieet gericht is op iemand die veel fysieke arbeid verricht of heel veel sport,
meer op het leefpatroon van de gemiddelde Nederlander :D

JustLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 11:54

Ik denk dat je veel hebt aan de weekmenu's van Sonja Bakker. Is een handige manier van gezonder leren eten omdat er best veel variatie in zit en je ook een vast schema hebt en dus niet zelf alles hoeft te bedenken.
Wel zou ik iets toevoegen aan het dieet zodat je iets meer caloriën binnenkrijgt. Dan gaat het afvallen wel iets langzamer maar ben je in principe gewoon aan het werken naar een gezondere levensstijl ipv een dieet.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-13 12:03

Raponsje schreef:
Er is kritiek op Sonja Bakker omdat er zeer weinig calorieen per dag gegeten worden.
Wanneer je in combinatie met dat dieet zou sporten dan heeft je lichaam geen andere keuze dan spiermassa opbreken om energie te besparen.

Hoe lager je spiermassa, hoe minder calorieen je in rust eet - hoe minder calorieen je dagelijks kunt eten.
Dus je komt heel snel weer aan en kunt daarna alleen nog op een hele lage calorieen inname leven om niet aan te komen.

Wanneer je volgens Sonja eet en zorgt dat je extra calorieen toevoegt om te kunnen sporten is het een prima dieet.

Dat is dus wel belangrijk dat je dit zegt.
Ik rij elke dag paard en ga zo 2 a3x in de week naast me full time baan nog hardlopen....
Fijn dankjewel voor de tip!

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-13 12:03

Dispar_Vulgo schreef:
[MW] Hardlopen deel 3
Handig is om dit topic eens te bekijken. Hardlopen schijnt niet echt veel te helpen met hardlopen. Je kan beter bijvoorbeeld krachttraining gaan doen

Ik had mezelf van het weekend al bij het topic aangemeld!

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 12:05

Dispar_Vulgo schreef:
[MW] Hardlopen deel 3

?? hardlopen schijnt niet veel te helpen met hardlopen?

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 12:08

listiglistje schreef:
Ik zou zeggen het eerste boek van Sonja, vaste dagschema's voor een aantal weken en heerlijke recepten :)

Erg makkelijk te volgen :j je verliest een halve tot 1 kilo per week

De kritiek destijds op Sonja van alle diëtistes snap ik niet zo, zal wel jaloezie geweest zijn :+ want het is gewoon de schijf van 5 en gevarieerd :)

De schrijf van 5 is niet zo gezond als je denkt..

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 12:09

suuzepuus schreef:
Dispar_Vulgo schreef:
[MW] Hardlopen deel 3

?? hardlopen schijnt niet veel te helpen met hardlopen?

Hardlopen helpt niet heel erg met afvallen, maar je valt er natuurlijk wel wat van af. Maar dan moet je er wel gezond bij gaan eten kijk eens in het havermout topic daar worden veel gezonde dingen genoemd.

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 12:11

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-13 12:13

Dankjewel voor de tip ik zal eens een kijkje gaan nemen.
Ik ga niet meer fitnessen heb ik ooit een jaar gedaan maar vind het echt niks.
Dat is echt de allerlaatste optie :+

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 12:22

Misschien eens op een site als www.valtaf.nl al je eten invullen wat je op een dag eet? Dat geeft je wat inzicht in de verhouding in eiwitten/koolhydraten/vetten. Kost even wat extra tijd kwa dingetjes wegen en opschrijven maar je leert er, vind ik, wel veel van.
Hou hierbij wel in je achterhoofd dat je, naar mijn mening iig, altijd beter je voedingsstoffen uit echte voeding kunt halen dan uit gemaakte voeding. Bv als tussendoortje kies ik eerder voor een stuk fruit/gekookt ei ofzo ipv een sultana.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 12:50

listiglistje schreef:
Misschien is het over de dag gezien niet veel, maar s'avonds was het echt wel veel...geen dag honger gehad met Sonja,
het weinige aantal calorieën viel ook wel mee, niet echt weinig (als je de dagschema's bekijkt zul je dat ook zien :) )

Ik denk ook niet dat het dieet gericht is op iemand die veel fysieke arbeid verricht of heel veel sport,
meer op het leefpatroon van de gemiddelde Nederlander :D

Veel eten staat niet gelijk aan voldoende calorieen binnen krijgen.

Sonja's dagmenu's bestaan uit zo'n 1200 calorieen per dag.
Terwijl vrijwel iedereen met een gezond gewicht of een paar kilootjes te veel al snel 1400 - 1700 calorieen per dag nodig heeft om alleen je organen te laten werken. Plus nog alle extra calorieen die je verbrand met naar je werk fietsen, rond lopen, werken, sporten etc.

Dus ook voor mensen die de hele dag op bed zouden liggen is 1200 calorieen per dag erg weinig. :)

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 13:20