Politiemensen gezocht!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

alleirbag

Politiemensen gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-13 20:58

Ik ben in 2005 aangehouden op verdenking van diefstal cq verduistering en ben daarvoor 18 uur in verzekering gesteld.
Ik ben in 2007 een schikking aangegaan met het OM (waarde 249,00). Ik heb het niet gedaan en had het liever voor laten komen, maar mijn advocaat raadde mij toentertijd aan een schikking aan te gaan. Ik heb betaald en kreeg in het voorjaar van 2007 mijn uiteindelijke beschikking; schikking betaald en voorwaardelijke straf bij herhaling binnen een jaar. Stom. Want bij latere sollicitaties bij de politie bleek ik steeds niet door de screening te komen (alleen om de reden). Nu vroeg ik me af; verjaard een zaak in deze orde van grootte? En zo ja; na hoe lang? Wanneer kan ik weer solliciteren, omdat de zaak dusdanig lang geleden is dat het geen probleem meer zou hoeven zijn?
Alvast bedankt voor de reacties!

Bonnyyyyyy

Re: Politiemensen gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 21:02

Hoe oud was je toen? Want bogen de 18 blijft dit volgens mijn staan.

alleirbag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-13 21:04

Boven de 18 ja, maar ik weet dat het ooit verjaard, het blijft wel staan, maar mag niet meer 'tegen je worden gebruikt'. Dat geldt niet in alle zaken natuurlijk, voor zwaardere misdrijven niet, maar lichtere zaken schijnt dat zo te zijn. Ik weet alleen niet hoe precies. Maar ik zou graag onderbouwde reacties krijgen van mensen die werken in deze sector.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 21:05

Ik dacht 5 jaar?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 21:06

Voor de politie zal je nooit meer in aanmerking komen. Verduistering is een misdrijf en daar zal de politie altijd op screenen, ongeacht de tijd dat het geleden is.

mariposa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 21:07

Ik dacht ook 5 jaar

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 21:07

Waarom neem je geen contact op met de opleiding en vraag je het daar na?

alleirbag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-13 21:08

Het gekke is dat de mensen van de politie iets anders zeggen, namelijk dat het wel ooit verjaard. Maar ik weet niet precies wanneer. Ik ben ook nooit veroordeeld voor verduistering, ik ben verdachte geweest en heb een schikking betaald.

Lynn-Nikita; doorverbinden, moeilijk, moeilijk, moeilijk... Dacht; er zit zoveel volk op Bokt, vast ook mensen die weten hoe dit zit.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 21:26

Max10 jaar:
http://www.juridischloket.nl/vraagenant ... fault.aspx

Citaat:
Hoe lang blijven overtredingen geregistreerd staan?

Hoe lang overtredingen geregistreerd blijven hangt af van de situatie.

Gegevens worden geschrapt 5 jaar na een einduitspraak wanneer de justitiële gegevens zijn verwerkt, of wanneer een strafbeschikking wegens een overtreding volledig uitgevoerd is.
Is er een vrijheidsstraf of taakstraf opgelegd dan blijft dit 10 jaar geregistreerd staan.
De termijn is ook 10 jaar indien een bedrijf (of rechtspersoon) een geldboete van de derde of een hogere categorie van € 7.600 (per 1 januari 2010) opgelegd heeft gekregen.
2 jaar na het overlijden van betrokkene.
Na het vervallen van het recht tot strafvordering door verjaring.

Sinds 1 februari 2008 mag het Openbaar Ministerie voor een aantal strafbare feiten zelf straffen opleggen. Dit heet een strafbeschikking.

alleirbag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-13 21:29

Goede informatie, in mijn geval 5 jaar dus. Dank je wel!

judith__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 21:32

Zover ik ik het weet mag je op geen elke manier ook met politie in aanraking zijn geweest, wil je bij de politie werken.
Een zaak verjaagd wel, daaruit geld dacht ik niet op werken bij de politie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 21:34

Verduistering is geen overtreding.

Voor de VOG:
http://www.justis.nl/Producten/verklari ... ekgekeken/
Dit is de officiële rijksoverheid site en derhalve correct. Let erop dat voor bepaalde functies deze termijn anders is, waar de politie ook deel van uitmaakt.

Daarbij, de politie is niet zomaar een functie. De politie heeft een antecedentenonderzoek ( https://www.kombijdepolitie.nl/Selectie ... rzoek.aspx). Daar wordt niet enkel naar de VOG gekeken, maar ook andere registers. Deze screening is veel zwaarder dan voor een burger-functie, waardoor ik jouw kansen als nihil beoordeel. Bij het antecedentenonderzoek wordt zelfs gekeken naar de complete familiegeschiedenis en de eventuele misstappen van familieleden in het verleden. Een verduistering door de sollicitant zelf, dat zal al helemaal in de screening bekeken worden.

Ababe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 23:41

Maar als je niet veroordeeld bent geweest had je ook geen schikking hoeven betalen volgens mij.. Dus dan je wel 'schuldig' bevonden, iniedergeval niet onschuldig.. Dus dan is het denk ik meer een kwestie van 'wat' je hebt gedaan als je in aanmerking wil komen voor werken bij de politie.

Bonnyyyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 18:17

M'n vriend zit in opleiding van politie,
Die zegt 5 jaar. Hij weet niet helemaal zeker,
Wel een soor gelijk verhaal met brandstichting, die is er ook bij gekomen.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 18:31

Lauraa90 schreef:
Maar als je niet veroordeeld bent geweest had je ook geen schikking hoeven betalen volgens mij.. Dus dan je wel 'schuldig' bevonden, iniedergeval niet onschuldig.. Dus dan is het denk ik meer een kwestie van 'wat' je hebt gedaan als je in aanmerking wil komen voor werken bij de politie.

:j Dat klopt.
Je bent er dus wel voor veroordeeld.

Ik schat je kansen nihil bij de politie, maar je kan altijd na die 5 jaar proberen.