Rouwkaart in de bus, maar niet voor ons bestemd.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Rhyddid

Rouwkaart in de bus, maar niet voor ons bestemd.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-13 19:31

Hoi allemaal!

Gisteren opende ik onze voordeur en schrok, omdat ik een envelop met zwarte rand ondersteboven op de grond zag liggen.
Meteen pakte ik de kaart om te kijken wie er is overleden, maar ik stopte omdat onze naam niet op de kaart stond. De kaart was niet voor ons bestemd.

Er staat J. de Graaf op met ons adres eronder.

Samen met mijn man heb ik al zitten te denken wie er in de straat bij ons De Graaf heet, maar we kunnen niets bedenken.
De vorige eigenaar van ons huis heette Dekker en heeft ruim 7 jaar in ons huis gewoond. Dus misschien iemand die weer voor Dekker in huis heeft gewoond?

Ik zit er een beetje mee, want ik wil natuurlijk wel dat diegene gewoon naar de begrafenis kan gaan.

Wat te doen?

Groetjes Robin

crazycactus

Re: Rouwkaart in de bus, maar niet voor ons bestemd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 19:32

Op zich best vervelend, maar als het een goede bekende was hadden ze wel het goede adres gehad. Anders even kijken naar een contactpersoon op de rouwkaart ?

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 19:32

Open maken, proberen om iemand te contacteren die op de kaart staat en dan via die weg aan te geven dat de kaart niet bij de juiste persoon is terecht gekomen.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 19:35

Staat er een afzender op de envelop? Dan zou ik hem bij een postagentschap afgeven en retour afzender sturen.
Staat er op de envelop niets dan zou ik deze open maken en de gegevens van de kaart af halen en even bellen.

Het feit dat ze een verkeerd adres hebben geeft aan dat die persoon waarschijnlijk niet heel dicht bij de overledene stond, maar ik zou toch willen proberen deze kennisgeving bij de juiste persoon terecht te laten komen.

alleirbag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 19:36

:j
Rosa_ schreef:
Open maken, proberen om iemand te contacteren die op de kaart staat en dan via die weg aan te geven dat de kaart niet bij de juiste persoon is terecht gekomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 19:38

Ja inderdaad openen :j . Als er geen contactpersoon op staat kan je misschien via het uitvaartcentrum nog wat achterhalen. Wel goed dat je het op wil lossen :) .
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-08-13 19:38, in het totaal 1 keer bewerkt

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 19:38

Rosa_ schreef:

Ik zou hier ook voor gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 19:41

Misschien iemand in de straat die met meisjesnaam De Graaf heet? Of wellicht voor 2e keer getrouwd is en daarvoor De Graaf heette?

Envelope openmaken en contact opnemen met contactpersoon lijkt me als je er echt niet achter komt voor wie kaart bestemd is het enige juiste om te doen. Stel dat persoon De Graaf naar afscheid wil is er nog beetje haast bij ook want begrafenis/crematie is meestal binnen een week.

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 19:54

Officieel mag je geen post open maken, maar met dit soort gelegenheden zou ik ook een uitzondering maken hoor.

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 19:57

Eens met de rest, ik zou het ook open maken.
Niet retour doen ook al staat het adres afzender erop, begrafenis/crematie is meestal ik een paar dagen, uiterlijk een week dus dan zal het nooit meer op tijd aankomen.

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 20:00

bij een kennis van mij heb ik dat ook eens gehad..
die werden ook gebeld door iemand, die op zoek was naar ... ik weet het niet meer.. maar blijkbaar had hij daar ook al meer dan 15 a 20 jaar daar voor in gewoond.. want de vorige eigenaar was het niet geweest en die daarvoor kon ook niet.

echt sneu is zoiets,,, dan zullen ze wel geen contact meer met elkaar hebben gehad...
wel sneu, want het was al een oudere dame.

Rhyddid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-13 20:02

Ik heb het aan iemand in de straat gevraagd of hij een de Graaf kent, de man woont namelijk 50 jaar in onze straat! En hij kende ook niemand die de Graaf heet of iemand die in de buurt heeft gewoond.

Nu heb ik de kaart open gemaakt en het correspondentieadres gegoogled, en ik kwam uit op een Nederlandse Star Trek Vereniging. Heb het 06 nummer gebeld wat er bij stond, heel het verhaal uitgelegd. Deze man heeft mij een 06 nummer gegeven van de bewoners van het correspondentieadres. (De bewoner van het adres was de ex-voorzitter van de vereniging) Eindelijk had ik het juiste persoon aan de telefoon. Weer het hele verhaal uitgelegd. Blijkt het dus een neef te zijn van de overledene. Ik heb er bij verteld dat hij J. de Graaf beter eventjes kan bellen om te vertellen over de begrafenis.
De man was erg blij dat ik hem een belletje gaf!! Hij vertelde dat J. in mijn dorp woont, maar schijnbaar nu niet meer. Hij zei: J. mag zijn administratie eens beter bijhouden en een verhuiskaartje sturen ;-)

Uiteindelijk de man nog even gecondoleerd en hem een fijne avond gewenst! Hij was erg blij dat ik hem even heb gebeld.

alleirbag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 20:04

_/-\o_ :') *\o/* Star Trek Vereniging... Geniaal.... Ga helemaal kapot hier...
Fijn dat het is opgelost...

BenaLaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 20:04

Dat heb je keurig opgelost, zal zeker gewaardeerd worden!

Rhyddid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-13 20:05

TamaradB schreef:
_/-\o_ :') *\o/* Star Trek Vereniging... Geniaal.... Ga helemaal kapot hier...
Fijn dat het is opgelost...

Achteraf kan ik er ook om lachen ;-) Ben blij dat ik alsnog iemand heb gevonden :) Die neef kan nu alsnog naar de begrafenis.

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 20:06

Hihi, de star trek vereniging!

Netjes opgelost TS! :j

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 20:06

En daarom hebben rouwkaarten een opvallende afwijkende envelop. Goed speurwerk TS! Top geregeld +:)+

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 20:11

Rhyddid schreef:
Ik heb het aan iemand in de straat gevraagd of hij een de Graaf kent, de man woont namelijk 50 jaar in onze straat! En hij kende ook niemand die de Graaf heet of iemand die in de buurt heeft gewoond.

Nu heb ik de kaart open gemaakt en het correspondentieadres gegoogled, en ik kwam uit op een Nederlandse Star Trek Vereniging. Heb het 06 nummer gebeld wat er bij stond, heel het verhaal uitgelegd. Deze man heeft mij een 06 nummer gegeven van de bewoners van het correspondentieadres. (De bewoner van het adres was de ex-voorzitter van de vereniging) Eindelijk had ik het juiste persoon aan de telefoon. Weer het hele verhaal uitgelegd. Blijkt het dus een neef te zijn van de overledene. Ik heb er bij verteld dat hij J. de Graaf beter eventjes kan bellen om te vertellen over de begrafenis.
De man was erg blij dat ik hem een belletje gaf!! Hij vertelde dat J. in mijn dorp woont, maar schijnbaar nu niet meer. Hij zei: J. mag zijn administratie eens beter bijhouden en een verhuiskaartje sturen ;-)

Uiteindelijk de man nog even gecondoleerd en hem een fijne avond gewenst! Hij was erg blij dat ik hem even heb gebeld.

gelukkig heb je toch nog diegene te pakken gekregen!
niets is zo erg als dat er iemand is overleden en je weet het niet

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 20:12

_O- Star Trek vereniging? Grandioooos!

colinneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 20:16

bello2005 schreef:
gelukkig heb je toch nog diegene te pakken gekregen!
niets is zo erg als dat er iemand is overleden en je weet het niet

Daarom heb ik voornamelijk Facebook; toen mijn tante stierf kregen we alles via Facebook privé doorgestuurd. De rouwkaart was onderweg... 2 dagen na de begrafenis viel de kaart in de bus (moest uit België komen).
Toen een Belgische oom stierf hebben ze daarom de kaart maar persoonlijk gebracht.

@ TS Super gedaan!! Meneer de Graaf zal heel blij zijn met jou

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 20:18

ja en nee,, je kunt ook even bellen. nja misschien ben ik nog van de oude stempel..
maar zelf hou ik niet zo van alles online zetten..
en als je in het 'buitenland' woont of er moet iets van het buitenland af komen kan het inderdaad te laat aankomen,, maar dan nog zou ik liever iemand bellen dan via fb

Alesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 20:52

Ben trots op je!